Jeg var hellig overbevist om at jeg skulle få tatt turen ned ila året, men nå er det ikke mange dager igjen så jeg får heller ha det som et nyttårsforsett for det kommende året! Ha en fortsatt god jul 
Korrekt! Når du får fram hele spekteret ned i kjelleren uten at du må blæste volume kula, uten bruk av loudness og huskurve med 10db boost.Synes personlig det er mer spennende å høre teksturen slike basskor kan produsere på normalt lyttenivå, enn mengde på full pupp
God romjul forresten!![]()
Enig!. Jeg merker stor forskjell på besøkende som har erfaring og ønsker en mer fornuftig tilnærming til både volume og musikk. De som er på besøk får ofte skryt av meg på detBlir vel en tur nedom for Roald og meg snart. Og vil vel si at musikken og helheten har størst fokus her. God stemmegjengivelse har vært under lupen her en periode.
Bass er ganske uinteressant hvis den ikke flyter sammen med helheten og legger seg på instrumentene på en troverdig måte.
Ja! Det må duJeg var hellig overbevist om at jeg skulle få tatt turen ned ila året, men nå er det ikke mange dager igjen så jeg får heller ha det som et nyttårsforsett for det kommende året! Ha en fortsatt god jul![]()
Klarer meg ikke uten kurve. Interressant at du kjører flat fra 20-20k.Korrekt! Når du får fram hele spekteret ned i kjelleren uten at du må blæste volume kula, uten bruk av loudness og huskurve med 10db boost.
Kjører ikke flatt toppen ruller av,men ca 3-4db mer bunn en på 4khz og så går det nedover derfra igjen..Klarer meg ikke uten kurve. Interressant at du kjører flat fra 20-20k.![]()
Som jeg sier, et steinkastHvor langt er det å kjøre til kassettspilleren fra Oslo?
Jeg har ventet, ventet og ventet på deg. Så mange ganger jeg har ligget i fosterstilling på kvelden da du aldri kommer2026 må bli året hvor jeg må prøve å komme meg rundt og hørt litt hva andre sitter med. Dette oppsettet er jeg veldig nysgjerrig påDet er vel ikke til å unngå at en legger merke til bassene her, når en kun har sett på bildene
Skjønner jo at dette oppsettet har flere kvaliteter
![]()
Der ligger jeg på 7 db, så jeg har mørkere lyd en degKjører ikke flatt toppen ruller av,men ca 3-4db mer bunn en på 4khz
Ikke gi meg opp kjæreJeg har ventet, ventet og ventet på deg. Så mange ganger jeg har ligget i fosterstilling på kvelden da du aldri kommervelkommen du er
![]()
Hmm merkelig det , jeg husker lyden som lysere hos degDer ligger jeg på 7 db, så jeg har mørkere lyd en deg![]()
Tenker bilder sier mer enn 50 bakfulle sørlandsord...Kjører ikke flatt toppen ruller av,men ca 3-4db mer bunn en på 4khz og så går det nedover derfra igjen..
Kom litt feil fram det jeg skrev ser jeg.
Jeg kjører vel en ganske mørk klang en mange andre.
Svak løft i bassen eller nivå om du vil.
Poenget er at det er ikke overdreven bruk av bunnkurve eller behov for dynamisk EQ for å få fram maten som er i lyden på lave volume.
Jeg har 6 presets
Flat
2db
4db
6db
8db
10db
Nummer 2 og 3 er mest brukt![]()
Må kunne ordnesTenker bilder sier mer enn 50 bakfulle sørlandsord...Kunne tenkt meg noe skjemaer og illustrasjoner over disse flate men skrå targetene dine.
Når du er ferdig med julens familietragedier seff.![]()
Det skal bli uanstrengt og horn er ikke for alle men jeg må ha det i syklusen min40 mil er ett kjapt stein kast fra Oslo.
Hadde vært gull å rekke innom Hundspedt i samme slengen.
..selv, foretrekker jeg 8 dB fall fra 10 til 100 Hz med mine 4 x 21" refleks tullekasser.
Mitt ønske ved å høre 36x18" er kun uanstrengt bass, ikke mye bass.
Hønn i mellom toner må da alle like, om de ikke her vært der før...ellller???
Jepp, LMC er nok noen hakk vassere en her vil jeg tro, fint med et referansepunktDu veit hva jeg foretrekker i mellomtonen og opp.
Tror jeg må innom LMC før Vestlandet, for referanse
Hørt begge jeg, og det er jo en veldig forskjellig tilnærming. Meget bra ytelse i begge rommene men på forskjellig vis.Jepp, LMC er nok noen hakk vassere en her vil jeg tro, fint med et referansepunkt![]()