Ønsker anbefaling Karaoke med lydplanke - Digital mixer, toslink/analog input, toslink output

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Hei godtfolk. Dette kunne sikkert vært opprettet i tv-avdelingen men grunnprinsippet er jo ganske generelt.
Ønsker altså å bruke youtube til karaoke med minst som ekstra kabler, utstyr og pes. Det skal fungere så sømløst at min mor kan bruke dette.

Scenario nå: TV med toslink til lydplanke, feks Sonos Playbar, Bose Soundbar.
Ønsket scenario: TV med toslink til en Dac/mixer/lydkort med mulighet for toslink videre til lydplanke.

Jeg er ganske sikker (uten at jeg har studert det nøye) på at Lynx Hilo, RME ADI 2 FS, Metric Halo 2, Motu (en av ultra/ultralite-modellene) fikser dette. De kan sikkert legge på noen realtime effecter også. Men vet dere om noe billigere enn dette? Som kan mixe toslink, samt analog fra et enkelt mixepult (som mikrofonene er tilkoblet), til toslink ut videre til lysplanken?

Min erfaring er at de enkle effektene til disse mixepultene er bra nok til enkel karaokebruk (i hvertfall de som har dsp innebygd, feks zed-6fx ) evt fins det rimelige vokalbokser som kan kobles på.
Hvis jeg ikke finner dette, blir jo alternativet å bruke en dedikert scenehøyttaler eller lignende til vokal, og stille volumet slik at vokal matcher lyden eller. Dette er jo absolutt det tryggeste også, hvem vet hva disse lydplankene tåler av live vokal, men det er nå en annen ting :)
 
Topp Bunn