Karan i-180

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
315
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Erfaringer anyone?

Er den kraftig?
Er den dynamisk?
Har den stort lydbilde?
Transparent?

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Sv: Karan i-180

Jeg har lagt øre til storebroren 270 i ett par oppsett og dette er skikkelig snadder. her tror jeg ikke du kan gå feil. Virker som karan'ene leverer strøm til tusen.

McLaren

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
32.400
Torget vurderinger
30
OAS har jo gjort en test av storebroren 270, den gjorde mildt sagt et solid inntrykk på flere av medlemmene. Nå er det jo ikke samme forsterker, men les testen og kjøpe siste nummer av Hifi+, intervju med konstruktøren.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Fosse skrev:
OAS har jo gjort en test av storebroren 270, den gjorde mildt sagt et solid inntrykk på flere av medlemmene. Nå er det jo ikke samme forsterker, men les testen og kjøpe siste nummer av Hifi+, intervju med konstruktøren.
Hei!
Den gjorde et intrykk som fikk de følger at jeg beholdt Karan 270 S og en av de andre (i OAS) går nå og venter på Karan 450 S ;D
Noe også jeg gleder meg til å få høre.
Det skal visstnok være svært lik gjengivelse fra de forskjellige modellene, med den forskjellen som ligger i "krefter" og kontroll.
Selv den integrerte skal visstnok være god med "kreftene" ;)
Den vil jeg absolutt anbefale deg om å vurdere å prøve om mulig.
Mvh.KW

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Hvor mye koster den integrerte?

Pk

jars

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
5
Torget vurderinger
3
Hei

Jeg hadde overnevnte forsterker til prøve.Dynamikken var på plass. Mellomtonen og bassen satt som det skulle. Noe av det som fasinerte meg mest var at det gikk ann å spile lavt og nyte musikken.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
315
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Men det ble ikke noe kjøp Jars?

Viktige momenter; har bruk for strømsterkhet, men også fylde i mellomtonen, samt at det leveres til en åpen diskant...

jars

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
5
Torget vurderinger
3
Nei det ble ikke kjøp i denne omgang. Valgte heller å bruke noen kroner på en annen opgradering. Men det er ikke derved sagt at den ikke kommer i hus ved en annen anledning. For den passet godt inn i oppsettet mitt.
En ting som jeg likte bedre på efekten jeg har i dag (Manely Snapper) ver bredden i lydbildet.Men her kunne jeg nok jobbet en del med høytalerplasering og kabler og muligens kommet til ett annet resultat.
Syns Karanen var åpen , og da serlig i mellomtonen.Stram i bassen, samtidig som det var nok nivå
Diskanten var der bare. Videre var det mer en nok krefter til mitt bruk (spendor SP9/1).
Som jeg nevnte i forje innlegg:Med Karanen kunne jeg spille lavere og alikavel nyyyyte musikken. Ikke derved sagt at det ikke funket da jeg vridde opp, men behovet var ikke der så ofte.
Det er videre viktig å si at disse betraktningene har jeg gjort i mitt system.

Topp Bunn