En sak som det snakkes lite om er når alt skal transporteres land og strand rundt.
Det bedrives virksomhet der de fisker i norskehavet, fryser fisken rund, transporterer det med båt til Kina for videreforedling og transporterer det ferdige produktet tilbake til Norge for å putte i frysedisken. Da er det noe som er hull i hodet i forhold til en ansvarlig miljøpolitikk. I forhold til dette er den privatbilismen som er nødvendig i Norge bare blåbær...
En annen sak er at hva vi enn gjør i forhold til CO2-utslipp i Norge så har det praktisk sett absolutt null og niks innvirkning på det globale utslippet.
I følge
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions (som igjen henter dataene sine fra FNs statistikk), så står Norge for 0,3% av verdens samlede CO2-utslipp (i 2007).
USA står for 22,2% og Kina for 18,4%. I disse to landene er det en sterk økning i CO2-utslippene. Hvis det ikke skjer noe med disse landene, så kan hele Norge gå tilbake til hest og kjerre og robåt som transportmiddel, og det vil ikke ha noen som helst nettoinnvirkning på resultatet...
Johan-Kr