Kan noen hjelpe?

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
En familie svakhet i mange år har vært seborreisk eksem, og ekstremt mange shampooer er blitt prøvd, men etter en liten stund ( sånn ca. halve flasken) så kommer eksemet tilbake igjen?

Har googlet litt på nettet, men ingen kan/vil foreslå en "normal" shampoo som man kan bruke over lengre tid!

Er ikke så hardt angrepet (som pappa og bestemor var), men det må vel være en "god" shampoo der ute et sted?

Bruker både Fungoral krem og shampoo, men dette er til behandling, og ikke daglig bruk!

Har nå prøvd verdens beste shampoo (Bio +) i følge frisøren, men denne er/var direkte dårlig :'(

Kan ikke nevne "alle" shampooene som er blitt benyttet igjennom årenenes løp, men opp i mot 150 stykker har det blitt.

Skal man for eksempel bruke balsam, eller fuktighetskrem med disse plagene? Og av hvilket merke/type.

Det er over 5 % av Norges befolkning som har disse symtomene, så det burde vel være noen her inne også?

Det er helt klart seborreisk eksem det her snakkes om, og ikke vanlig flass! Dvs. i pannen, rundt nesa, i øyebrynene og på brystkassen.

Dette er ikke noe Verdens problem for oss, men irriterende er det!

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.519
Torget vurderinger
1
Hva med å prøve noe innvortes?
Udos + eskimo flytende

samt kutte ned på såpe bruken

Mvh Roald

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Har prøvd Neutral serien, men for voksne folk er ikke dette noe spesielt bra, for barn derimot er det et glimrende produkt!

Udos + Eskimo hva er dette?

Noen foreslår flytende grønnsåpe, men de har nok ikke prøvd dette selv?

Produkter uten parfyme kan nok være bra, men Cutrin Sensentive serien var heller dårlig? I følge leverandøren skulle dette også være glimrende produkter ::)

De fleste produktene mot flass etc. er bra, men hvor lenge var Adam i Paradiset?

Har lest en del om Parabener, og tror nok mye av reaksjonene ligger der + overparfymerte produkter så klart.

Hva har de egentlig tømt opp i disse shampoo flaskene, som ikke øyet ser?

O

O J

Gjest
Først: SÅ Å SI ALL SHAMPO I DAGLIVARE = DRITT (Kan finnes unntak).

Wella proffesional (for men) virker veldig skånsom, nesten som "skummende fuktighetskrem", verdt et forsøk?

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.519
Torget vurderinger
1
Det er omega 3 oljer derfor innvortes. Jeg bruker det selv, det er litt dyrt smaker dårlig men virker ;D

Mvh Roald

krash

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2008
Antall liker
0
Kan bare si at jeg har slitt med noe av det samme problemet som trådstarter, og gitt opp..... Det beste som hjalp meg var barbermaskin. Så dersom du ikke har hele din identitet i hårlokkene, så kan jeg anbefale det på det varmeste.

G

Gjestemedlem

Gjest
f skrev:
Noen foreslår flytende grønnsåpe, men de har nok ikke prøvd dette selv?
Har litt troen på grønnsåpe. Apotekene selger renset grønnsåpe og den brukes gjerne til sårrens og slikt, så den er nok ikke dum for huden. Jeg skal kjøpe en flaske og teste ut hvordan den fungerer som shampoo. Så kan jeg være forsøkskanin. Selv bruker jeg gjerne babyshampoo, spesielt hvis jeg er tom for frisørshampooen jeg liker (Kerastase) eller er på reise. For det meste annet i butikken griser bare til håret og tørker det ut.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
O J skrev:
Først: SÅ Å SI ALL SHAMPO I DAGLIVARE = DRITT (Kan finnes unntak).

Wella proffesional (for men) virker veldig skånsom, nesten som "skummende fuktighetskrem", verdt et forsøk?

Veldig enig, det er dårlige produkter.

Har prøvd Wella Proffesional serien, men det samme skjer der. Dvs. kløe utslett etter kun kort tid. Den er sterkt parfymert, men for de som kan bruke serien er det glimrende produkter, men kanskje litt dyre for noen.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
krash skrev:
Kan bare si at jeg har slitt med noe av det samme problemet som trådstarter, og gitt opp..... Det beste som hjalp meg var barbermaskin. Så dersom du ikke har hele din identitet i hårlokkene, så kan jeg anbefale det på det varmeste.

Det er mange som gjør som deg, eller klipper seg helt kort, og da blir det jo mulig med "lufting" også.

Går parykken, så går dama, sånn er det bare!

Hun har hår til rumpa, og digger hår. Iberegnet undertegnede 8)

Det er synd at så mange damer klipper seg kort, men ser at mange ungdom sparer litt, og damer med langt hår er jo pent!

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
hei.
her er et alternativ som du ihvertfall kan bruke hver dag.
noen veterinerer som har utviklet det,med fokus b.l.a på ph verdi.
ok priser også.

produktet heter optima ph.

tlf 918 17 432.

det fins shampoo+hudpleie og muligens mer i sortimanget.

helsing arild.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.159
Jeg ville vel også tro at kort, kort hår med lite (ingen) såpebruk ville være veien å gå. Jeg har gått helt bort fra såpebruk unntatt på visse steder (gjett, din snusk) Huden min har aldri vært bedre. Skal nevnes at jeg aldri har hatt noen problemer som tråstarder sikter til.

I all (u)seriøsitet; Hvis dama ikke liker deg pga en gitt hårsveis, er ikke dama verdt å like heller ;)

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.501
Torget vurderinger
13
Eller han.

Prøv `NEUTRAL` mild shampoo og ph vennlig.

MVH Johnny

Vedlegg

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Så på hjemmesiden til www.maxhelse.com og de hadde faktisk shampoo til mennesker også!

Vurderer å bestille en liter til kun 250.-. Det kan jo hende at produktene er bra :p

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Fungoral fungerer meget bra, men som sagt disse produktene skal (helst) ikke brukes for mye.

Derfor hadde et alternativ vært å foretrekke.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.784
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Hva med Sebamed som du får på apoteket, da? De produktene skal ikke inneholde noe dritt- Frisørene har ofte gode produkter, men fy. f. som de koster...

Johan-Kr

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
Jeg sliter litt med det samme som deg flinkgutt, og har gjort det i noen år. Jeg plages ikke så mye, men det er irriterende nok. Ser at det er noen sammenhenger mellom dette og stress.

Jeg har et noen kremer jeg bruker. En av dem er noe du får på apoteket som heter "Helosan" -den er ganske bra, eller en av de bedre synes jeg.

Moren min kom med noe på små burker her for noen uker siden, den ene fikk jeg beskjed om å bruke som en slags nattkrem (tro det eller ei) og heter SEK, fra D. A. Dahl naturprodukter http://www.dahl-naturprodukter.com/om_oss.html og en dagkrem (mer som en voks nesten) som heter Tender Care Protecting Balm fra Oriflame. Man kan kanskje le litt nå, men moren min kom med disse og de virker å være effektiv i ansiktet! http://www.oriflame.no/prod/catalog/BrandCategory.jhtml?CATID=scSupplements_no_NO -navnet er litt annerledes men varenummeret: 1276 stemmer overens med det som står på min. SEK påføres om kvelden, mens Tender Care fra Oriflame påføres på dagtid i følge moren min sin instruks. Jeg merker lite kløe, rødhet og huden virker ganske fin med dette.

Det virker kanskje litt "kjærring" dette her, men jeg synes foreløpig at dette ser ut til å funke ganske greit på huden. De er ikke så dyre, så det kan være verdt å prøve. Jeg har noen slektninger som har brukt disse produktene og det var derfra tipset kom.

Mvh. Bjørn

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Vi mannfolk skal jo tare vare på oss selv vi også?

Kjerring og kjerring, uansett så kan kanskje problemene løses, vi er jo på off topic hjørnet ;D.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Jeg har klippet meg ganske så kort pga. viker som ble til reine gulfen og til slutt slo seg sammen med månen ;)
Uansett er jeg litt plaget med slikt. Hos meg funker det best uten såpe/shampo og, de som liksom skal inneholde fuktighetskrem er verst(!). Snodige greier, men som de sier, malingsrester og motorolje forsvinner når man spiser spekesild (nubbesild).
To the point. Siden eg har så lite hår kan eg bruke oljer i håret etter dusj uten at håret blir fett.. Funker som tjusan, i hvertfall et par dager før det blir litt tendenser.. Veit ikkje om dette kan funke også med langt hår, men det blir nok litt vanskeligere å få det inn i hodebunnen uten å bli feit i håret?
Kan jo prøve det i dusjen, sjølv om det er motsigande i forhold til historia om spekesild over...

Har brukt tre forskjellige typer fordi de har ikke alltid de samme greiene på apoteket:
Ceridal
ACO Baby Bath oil
Decubal

Funker vel omtrent like bra på meg alle.

Opprinnelsen:
Grunnen til at jeg begynte med dette var at jeg har hatt eksem i ørene siden jeg var en neve stor.
Legene sa at jeg ikke måtte klø på det.. Jadda. Klør det så klør det. Innimellom klarer man ikke la være.
En gang i ungdomstida holdt eg på å klikke- og etter at jeg skjønte at problemet var værst etter svømming (masse fuktighet i øret, veit du) ga eg blaffen i dei satans legane og klina inn en q-tips med fuktighetsfortrengende fett - Vaselin - og vips - kløe borte, eksem borte, -skyt gjerne en lege når du ser en (kødda, men så inn i hælvete masse problemer eg har hatt med de ørene.....)
Siden det funka på øyrene så prøvde eg øyenbryna og håret og, jadda - hjalp som bare det :))

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
zerum skrev:
Prøvd Tjæresåpe??

Ja. Bio + rød type, ikke noe særlig bra den heller. Nå har de gått bort i fra tjære, og tror de fleste produkter som nå inneholder tjære er reseptbelagt!

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Antall liker
1
Som foreslått tidligere i tråden, så er Vicky serien (for flass) prøvd i dag, og så langt virker det som et godt produkt!

Topp Bunn