Diverse Kan noen hjelpe med type signal til forskjellige fjernkontroller og apparater

jifbaderom

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2022
Innlegg
1.391
Antall liker
1.341
Sted
Stavanger
Finner ikke fjernkontroll til min classe signa2200i.

noen som vet om noen har samme signal , trenger bare til volum opp/ned.

har noe et skjema på frekvenser og slikt ?
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.927
Antall liker
2.008
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Finner ikke fjernkontroll til min classe signa2200i.

noen som vet om noen har samme signal , trenger bare til volum opp/ned.

har noe et skjema på frekvenser og slikt ?
Jeg har et par typer veldig enkle remotes, og da har det fulgt med en liste over generelle koder. Du har en slik kanskje?
Ellers kan det være at du kan bruke den funksjonen Classe har ved og få ampen din til å sende IR koder til en programmerbar remote? Se side 35. Om det må være en «macro» remote, eller om du kan bruke en enkel som f.eks. «One for all» vet jeg ikke.
Verdt et forsøk:?
 

jifbaderom

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2022
Innlegg
1.391
Antall liker
1.341
Sted
Stavanger
Jeg har et par typer veldig enkle remotes, og da har det fulgt med en liste over generelle koder. Du har en slik kanskje?
Ellers kan det være at du kan bruke den funksjonen Classe har ved og få ampen din til å sende IR koder til en programmerbar remote? Se side 35. Om det må være en «macro» remote, eller om du kan bruke en enkel som f.eks. «One for all» vet jeg ikke.
Verdt et forsøk:?
har en gammel Harmony universal den har usb men gjenkjennes ikke på nyere datamaskiner.

får se litt på brukermanual til den harmonyen om den kan lære over ir (y)
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.927
Antall liker
2.008
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Nei, men den kan nok ta IR fra hva som helst, og om Classe kan sende IR kode fra frontpanelet sitt, eller om man får lånt en
Classe remote så kan det være en løsning. Min One for all til 200kr brukte jeg på Musical Innovation :)
 

jifbaderom

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2022
Innlegg
1.391
Antall liker
1.341
Sted
Stavanger
Takk Alle 🙂
tror det blir en liten billig eBay/alibaba greie som kan lære volum opp og ned 😁
 

RM

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
529
Antall liker
1.440
Torget vurderinger
2
Jeg er vel ikke helt tilfreds med uttrykket "den staven"! Kanskje heller den krykka!! Ellers så virker den kun på de mekaniske preampene, ikke de digitalt styrte.

R
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.973
Antall liker
11.381
Sted
Ytterst i havgapet...
Problemet med remotes er at det er minst to IR bølgelengder i bruk. Av koder er RC5 en Sony/Philips standard, og som har et ID ord i formatet forå identifisere apparattype.. I tillegg er det en rekke proprietære kodesett... Ikke enkelt når det først fusker..
 
Topp Bunn