Kan nettbutikker ombestemme seg????

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Antall liker
532
Torget vurderinger
23
Fant et kupp (feilprising) i nettbutikk idag og la inn bestilling.
Sjekket "min konto", hvor det ligger kvittering på bestilling og betalingsmåte, men nå ligger det også under status, "Avvisningsførespørsel".
Produktet er pt. fjernet fra nettsiden.
Kan nettbutikker ombestemme seg intill pengene faktisk er trukket fra min konto, eller har jeg krav på varen så lenge jeg har gjennomført bestillingen?
Noen som vet?

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Det er ikke helt utenkelig at en nettbutikk har en eller annen "liten skrift" eller salgsbetingelser som du må finlese og klikke på "godta", som dekker dette med åpenbar feilprising. I så tilfelle har butikken sitt på det tørre. Ellers må feilprisingen være så grov at du "burde ha skjønt" at prisen var feil - og da skal det vanligvis ganske mye til. Men så spørs det: selv om du skulle ha rett, har du praktiske muligheter til å vinne frem?

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.945
Torget vurderinger
4
Ved normalt salg har man vel krav på varen til pålydende pris såfremt prisen ikke er opplagt feil og kunden bør forstå et det er snakk om feilprising (type "iPad til 500,-"). Dersom det fremstår som bare et godt tilbud (men butikken har forregnet seg) vil prisen være bindende.

Tiper nettbutikker skjuler slike blemmer bak "midlertidig utsolgt"....

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Står sikkert en eller annen plass "forbeholder seg retten til..." :(
Vanlig i reklameblader i postkassen hvertfall at de forbeholder seg retten til eller tilbudet varer bare eller kun er gyldig osv.
De har sikkert sikret seg eller dekker seg på en eller annen måte, men kjipern da.

EHED

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2010
Antall liker
258
Sted
Nordby
Torget vurderinger
3
Er kanskje inhabil her nå, men:

Les den første setningen din en gang til og si hva Nettbutikken har gjort feil her?

Topp Bunn