Kan en slik plassering fungere?

O

omholt

Gjest
Rommet mitt er L-formet og jeg har prøvd mye rart. Først et bilde av hvordan jeg har hatt en stund nå:

Sliter litt med refleksjon fra venstre sidevegg ved siden av sofaen med denne plasseringen. Skyver jeg anlegget lengre til høyre blir det bedre, men det går utover bassgjengivelsen.

Kom plutselig på en litt sprø tanke angående plassering. Men kan dette fungere skikkelig?
Se bildene:

Sitteposisjonen blir da slik. (Akustikk platene er ikke plassert riktig, men tilfeldig)

Har ikke fått testet noe særlig enda, men det lover ikke dårlig. Første jeg merket med denne plasseringen opp imot skråhjørne er at det mer smekk i bassen til tross for at høyttalerne står lengre ut fra veggen. Spørsmålet er om det vil gå utover stereoperspektivet når hjørne står i mellom høyttalerne og om det mulig å få lydbildet plassert skikkelig i midten. Med nye gulvstående (som er under planlegging) kan jeg plassere de lengre utifra frontvegg.

Hva tror ekspertene?

Vedlegg

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Du må prøve dig frem! Dit rum ser MEGET vanskeligt og uforudsigeligt ud.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.791
Torget vurderinger
0
omholt skrev:
Spørsmålet er om det vil gå utover stereoperspektivet når hjørne står i mellom høyttalerne og om det mulig å få lydbildet plassert skikkelig i midten.
Ingen grunn til å lure på det - følgende lydspor gir deg svaret:

- InPhase
- OutPhase
- Drum7HitsLeftRight

Du finner de her:

www.flageborg.no/SVSpatruljen

Topp Bunn