Kan disse brukes slik da?

O

OivindJ

Gjest
Disse:
http://www.mamut.net/dynabel/subdet426.htm

Slik:
Pre-amp => Embla aktivt filter(men noe korrigeringer(måle først, med PC)) => Rett motstand for rett volum => Klasse-d Forsterker moduler(uten egne justeringsmuligheter) => Subber.

PS: Likte inngangs impedansen på disse.. og at de ikke krever noen ekstra AD/DA konvertering(ulikt f.eks behringer)
 
R

Rojoh

Gjest
Ja, det fungerer sikkert det. Kanskje ikke så veldig fleksibelt mht. eq, men ved å f.eks. tune basskassen til å spille bra uten eq, så bør resultatet bli ok.

Mvh. Johan
 
O

OivindJ

Gjest
Thanx again :)

Et pluss pluss bør vel da være at bassen da også styrer helt unna upsampling og filtrering?
 
R

Rojoh

Gjest
Jeg vil tro at det er minst like bra å gå for et godt analogt filter, som å gå for et digitalt med rævva analogdel, og heller jobbe litt med elementvalg, kasse og plassering. Tenker da spesielt på high-pass delen til 6-tommeren. Alternativt kan man kjøre parallelle filtre: Analog til 6-tommeren, og digitalt til bass. Går man for produkter som DEQX, så er analogdelen såpass bra, at den dekker hele behovet for de aller fleste.

Mvh. Johan
 
O

OivindJ

Gjest
Ingen "Embla fan" altså?

Vet du hva Stig tar for sine analoge da? Tror du de er et bedre alternativ?
 
R

Rojoh

Gjest
Nei, det var ikke det jeg mente. Embla-filteret er sikkert bra nok det - iallefall til prisen. Største minus er etter min mening justeringsmuligheter. Ved å bruke litt tid på å snekre sammen en god basskasse, så blir sikkert resultatet bra. Poenget var nok mer at det finnes enda vassere saker å få tak i, men til desto stivere pris. Alt avhenger av ambisjonsnivået. Jeg vil nok anbefale å prøve ut Embla (eller lignende) først, og heller oppgradere etterhvert hvis man ønsker det.

Nå vet jeg ikke hva slags analog-filter Stig bruker. Marchand, kanskje?
http://www.marchandelec.com/

Mvh. Johan
 
O

OivindJ

Gjest
Ser Stig bruker analogt med "fixed" delefrekvens til hovedhøytalerene i div "pakker".

Men det er vel sikkert fordi han bruker Deqx(edit; Behringer var det ja) til Elf-subbene, som vel er avhengige av litt eq.

Jeg får tenke litt (og kanskje høre med han). Paralelle filtere er absolutt en interesant mulighet.
 
R

Rojoh

Gjest
Tror Stig også selger subene sine med Behringer. Ser vel ikke behovet for analogt filter hvis man tar seg råd til DEQX (som er et merkenavn). Riktig at ELF trenger myye EQ.

Mvh. Johan
 
Topp Bunn