R
Sikkert helt riktig det. Jeg forsøker bare å hjelpe en venn som lurer. FMA svarer ikke på e-mail. Noen balanserte stereoforsterkere er jo allerede brokoblet med to forsterkere på hver side. Da kan de normalt ikke brokobles til en mono forsterker. Det er vel egentlig mest det vi lurer på. Jeg regner med at dersom hver signalhalvdel i hver kanal ble drevet av en egen forsterker ville det vært en feature verdt å nevne i markedsføringen ovenfor. Det står imidlertid ikke noe om det.OMF skrev:Helt ærlig tror jeg ikke det er nødvendig å brokoble den der!
(Men den er åpenbart balansert, så skal det vel være mulig!)
Mvh
OMF
Syns 1 price jordbærsyltetøy er godt jeg, sorry for OT ;DImperial skrev:Ifølge M Huber er det fordi de har så lav impedanse,men det blir en ekstremt kort versjon...
Forceline pluggene har så lav impedanse som 0.00008 Ohm.
Sagt på en annen måte, bestiller du med F200 får du banaplugg åpninger bak på ampen.
Bestiller du ampen med F25 tilkoblere, kan du benytte vanlige høyttalerkabler, evt forcelines med spader..
Forcelines kan ha både banan eller spade, i hvilken ende man vil.. enten i begge eller bare i en.
Det er vel mer pluggene her som er spesielle, enn selve kabelen.. (for den er sikkert bra den,men ikke uvanlig på andre måter.. eh, om de er 1000m lange har de 0.66 til 1 ohms motstand.. i seg selv litt sykt)
Jupp, også her ett element av att "vi er annerledes, og dermed er vi best" men de har ett poeng med de pluggene altså, enorm kontaktflate + uhyrlig lite resisistive sådanne)
Så altså, hvorfor må man? Man må ikke, men det blir ekstremt kraftig anbefalt...
http://www.fmacoustics.com/c_dom_speakercables.html
Dette gir jo ikke noen god forklaring, jeg ser jo det, egentlig...
Men, med tanke på brokobling, så er det vel mer ett spørsmål om ... joda, jeg tror det lar seg koble, men jeg tror input trinna trigger sikkerhetsprotokoller og stenger ned ampen...
Helt sikker er jeg ikke, men jeg tror det kan ligge mer der... (Mulig du kan koble, men det kommer ikke noe lyd..)
Jeg ville iallefall ikke prøvd på det for å si det slik... å brokoble.
Nå synes jeg att høyttalere som trenger 10000w amper for å låte bra er borkastet strømregning, men det er mer jeg er sær... enn noe annet da.
En lettdrevet høyttaler + en bra amp, synes jeg heller er mer smart enn å skaffe seg 3 mill i amper for så å smelte disse til skrap ved prøve å brokoble... Men... skal ikke nekte for att jeg synes superamper er megadigg da..
Da ville jeg heller kidnappa høyttalerkonstruktøren og truet han med first-price syltetøy til han gikk med på å lage bi triamp muligheter bakpå monolittene... ;D
"Nooooooo, not the jaaaaaam...... "
mvh
Tror muligens det valget har noe med prisen på FM Acoustics produkter (også for distributører og forhandlere) og økonomien/markedssituasjonen for produkter i FM Acoustics prisklasse.Imperial skrev:Hvis man ser på hva Audiolimits selv fronter nå om dagen, så viser de iallefall sitt nye "master annlegg" og der har de tatt ibruk amper fra B.M.C... monoblokker.
De sier att under FM amper, der kommer amper fra B.M.C som en god nummer to.(ca 71 lapper norske for ett par...)
Om de har rett... så er det jo mildt sagt ikke dyrt for bra lyd om dagen...
Audiolomits kobler sine B.M.C slik: (muligens også noe de har funnet frem til får disse ampene til å synge)
Vegg (ac) - Weizhi PRS-6 - Stage III AC kabel - B.M.C forsterker - Silversmith Sølvskinner - Høytt....
mvh