Kabler til EC og B&W?

MNJ

Fersking
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
0
Jeg er den nye - og lykkelige - eieren av følgende:

EMC-1 UP
ECI-3
B&W Nautilus 804

Nå er jeg på vei videre i setup'et og turen har kommet til vurdering av kablene, både XLR mellom EMC og ECI og mellom ECI og B&W.

Er det noen som har erfaring med slik kombinasjon og kan gi råd til hvilke kabler som fungerer bra i et slikt setup?

usb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2005
Antall liker
0
Re: Kabler til EC og B&W?

Har en EMC-1 selv. På grunn av det såkalte organiske lydbildet.., bør du kanskje gå for en kjapp og ikke for mørk kabel. Veksler selv mellom Audioquest Diamond 3x og Wireworld Gold Eclipse.

mvh

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Hei!
I utgangspunktet ville jeg ikke brukt opp alle pengene på kabler og heller spart for å kjøpe en kraftigere forsterker. Det er litt ubalanse i anlegget ditt med ECI-3, du burde få noe med mer kraft for å få fullt utbytte av høyttaler og cd-spiller. Jeg tror kabler fra Kimber, f.eks monocle høytalerkabler og signalkabel fra Silk, eller Black Magic kan virke godt hos deg. Selv om EC er fyldig i lyden så syntes ikke jeg at B&W Nautilus fungerte perfekt med Nordost pga diskanten. Kimber er snillere i toppen, men hvis du har et godt dempet rom som holder diskanten i sjakk så kan du få en mer sprudlende og tightere lyd med nordost, blue heaven/red dawn enn med kimber monocle.

Topp Bunn