Kabler med best skjerming

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Dette er i grenselandet mellom vinyl og kabelhjørnet - men jeg har fiklet litt med kabler i det nye vinyloppsettet. Har testet mine egne Crystal Cable, samt noe gammelt udugelig tullball(Taralabs) - og nå sist Kimber Hero og MIT AVT1.
Sistnevnte brummet som pokker når jeg hadde "klossene" nær riaa - men ble tyst (ere)når jeg hadde klossene nærmest VPIen...så her må det jo handle om skjerming.

Er det noen gull-tips for signalkabler som er ekstremt godt skjermet? Virker som Crystal er det merkelig nok, men enda bedre MIT AVT1(satt rett vei :D EDIT: som egentlig er gal vei) - finnes det andre gode alternativer? Jeg snakker altså ikke om "lydkvaliteter" på kabel, men kvalitetskabler med god skjerming...anyone?

O.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.035
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
MIT kablene skal kobles slik at signalenes retning går mot boksene. Altså, klossene skal nærmest den komponenten signalet skal TIL.
Men da brummer det hos deg  ???
Slike symtomer  er det ikke hos meg.
Jeg bruker MIT Proline mellom riia og pre.

Beklager, har ikke svart på spm. ditt.... :-[

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja, det var derfor jeg koblet de slik først - men støynivået steg mange hakk med klar brum! Underlige greier...men de spiller fint bak frem ;D

Og du skulle hørt når jeg koblet noen taralabs fra spiller til riaa - trodde hele dritten skulle gå i lufta! :D

Får teste videre...

O.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.205
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Van den Hul sine kabler som f.eks The Second og de dyrere VdH kablene brummer ikke i det hele tatt eller tar opp brum og er således perfekte for bruk sammen med trafo/riaa/platesnurrere.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.035
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ja, det var derfor jeg koblet de slik først - men støynivået steg mange hakk med klar brum! Underlige greier...men de spiller fint bak frem ;D

Og du skulle hørt når jeg koblet noen taralabs fra spiller til riaa - trodde hele dritten skulle gå i lufta! :D

Får teste videre...

O.
Regnet med at du hadde kontroll på dette :)

Og nei, jeg ville ikke hørt de Tara Labs`ene ;D

Hvordan synes du klangegenskapene til Kimber Hero er i forhold til MIT i ditt oppsett?

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Godt tips! Takk..

O.
Van den Hul sine kabler som f.eks The Second og de dyrere VdH kablene brummer ikke i det hele tatt eller tar opp brum og er således perfekte for bruk sammen med trafo/riaa/platesnurrere.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Du har jo erfaring med Synergistic, og de har rimelig kontroll på dette med skjerming,etter min mening..Ellers er jeg enig med Rudi i at VdH er svært tyste,som regel. Lykke til!

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg slutter meg til dette. Kjører selv sølkabelen til VdH mellom arm og riaa og er meget godt fornøyd. :)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Har fått noen nye til test nå - husker ikke hva de heter ;D - og er uten riaa til i morgen senest fredag...så fredag blir det ny runde.

Men som sagt, den kabelen som så langt har imponert mest er faktisk Crystal. Desverre...for det koster blod.

O.

Topp Bunn