Kabeltyver på ferde i Oslo

L

larkus

Gjest
Noen her på HFS som har noe å tilstå?

3000 meter (8 tonn) av denne er forsvunnet fra Holmenkollbanen
 

Vedlegg

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Innlegg
1.268
Antall liker
126
Dessverre fant jeg ut når jeg kom hjem at høyttalerne ikke var i nærheten av å takle tverrsnittet :mad:
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.680
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Litt spent på lede-evnen på den der. ::)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Vidar P skrev:
Jeg mistenker R.S.
Da er vi to. Tverrsnittfetishisten og Solid Core-tilbedrenes yppersteprest har nok vært en tur i hovedstaden med grovt verktøy, kart over T-bane-nettet og mengder av initiativ. ;D
 

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.122
Antall liker
0
3000m? Da har man også nok til å bytte ut internkablingen.

Sitter nok en audiofil narkoman parkert under en bro et eller annet sted i sentrum og nyter lyden av verdens tyngste stereoanlegg.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Skal man ha det massivt så kjører man f.eks 6 parallelle ledere (3+ og 3-), da blir det bare 500m.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.876
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
En skikkelig rull med høyttalerkabler?
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
impulse skrev:
Vidar P skrev:
Jeg mistenker R.S.
Da er vi to. Tverrsnittfetishisten og Solid Core-tilbedrenes yppersteprest har nok vært en tur i hovedstaden med grovt verktøy, kart over T-bane-nettet og mengder av initiativ. ;D

Langt fra solid core det her gutter, mere i retning av Wery FAT LMC.


Mvh. RS
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.908
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Her er den ferdig terminert til tri wiring ;D

 

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Innlegg
538
Antall liker
0
Hva får man for ett kg kobber?


Jon A
 
N

nb

Gjest
JAND skrev:
Hva får man for ett kg kobber?
Avhenger nok av renhet og slikt, men "markedsprisen" på kobber er akkurat nå ca 7000 dollar pr. tonn, men de svinger mye.

Utviklingen siste fem årene (enheten her er dollar pr pund (lbs)) så må gange med ca 2 for å få prisen i USD pr kilo.
 

Vedlegg

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Litt uryddig frekvensgang der ???


Mvh. RS
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Og veldig lavfrekvent.........
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
.Marcus skrev:
Dessverre fant jeg ut når jeg kom hjem at høyttalerne ikke var i nærheten av å takle tverrsnittet :mad:
Tja, du får brokoble da vettu, med skyteledning elno ;D ;D ;D
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
larkus skrev:
Noen her på HFS som har noe å tilstå?

3000 meter (8 tonn) av denne er forsvunnet fra Holmenkollbanen
Hmm, bryter sammen og tilstår jeg, det var meg ;D Det ble en ganske lønnsom tur sørpå ja, var litt stress å få kableriet med på flyet da, men slapp med å betale for 5 kg overvekt ;D ;D ;D
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
DoMentor skrev:
larkus skrev:
Noen her på HFS som har noe å tilstå?

3000 meter (8 tonn) av denne er forsvunnet fra Holmenkollbanen
Hmm, bryter sammen og tilstår jeg, det var meg ;D Det ble en ganske lønnsom tur sørpå ja, var litt stress å få kableriet med på flyet da, men slapp med å betale for 5 kg overvekt ;D ;D ;D
Tri-wiring i hjemmekinoen ???


Mvh. RS
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
R.S. skrev:
DoMentor skrev:
larkus skrev:
Noen her på HFS som har noe å tilstå?

3000 meter (8 tonn) av denne er forsvunnet fra Holmenkollbanen
Hmm, bryter sammen og tilstår jeg, det var meg ;D Det ble en ganske lønnsom tur sørpå ja, var litt stress å få kableriet med på flyet da, men slapp med å betale for 5 kg overvekt ;D ;D ;D
Tri-wiring i hjemmekinoen ???


Mvh. RS
Nja, blir vel heller rewiring av hele nabolaget tenker jeg, så JEG i det minste er sikra ren og stabil strøm, jeg må vel legge inn noen filtre og hijacke noen trafostasjoner etc også ;D ;D ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.876
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
Skal det være, så skal det være..! ;D
 
L

larkus

Gjest
Sikkert uhorvelig mye skin-effekt i disse kablene ;D Kanskje så mye at det faktisk er den fordel!!

mvh
larkus
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
bjornh skrev:
Skal det være, så skal det være..! ;D
Jeppers, ikke sant ;D Du vet ikke om et par kraftverk som jeg kan "overta" når jeg først er i gang, også ? ? ? ;D Kunne vært greit med et kraftverk pr. kanal på 100 000 KW feks så har jeg litt å gå på, vettu ;D og det skal selvsagt være stabilt helt ned i 0.5 ohm ;D ;D ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.876
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
Finland skal visstnok begynne å bygge et nytt atomkraftverk 60-79 mil unna oss her oppe, så der har du litt mulighet for kjernefysisk ampere -nei for øyeblikket vet jeg bare om et Pass Labs sett som var til salgs her på bruktbørsen, og det har jeg tillit til. ;D
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
R.S. skrev:
geiraa skrev:
3 øst-europeere arrestert da de prøvde å selge 1,2 tonn kobber.

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article3750154.ece

Puuh, da føler jeg meg endelig utenfor mistanke ???


Mvh. RS
Slapp av, var meg de kjøpte det av så jeg slapp overvekt på flyet, men ikke si det til noen, deal ? ? ? ;D Kapteinen syntes forresten det var en god ide å henge kabelen etter flyet sånn at jeg fikk plass til resten av bagasjen i lasterommet ;D ;D PS lyst på et par kilometer med kobber, så du kan rewire nabolaget du og ? ? ? Det må jo være din våte drøm, mht at du er solid core fanatiker ;D ;D

Mvh ;)
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
bjornh skrev:
Finland skal visstnok begynne å bygge et nytt atomkraftverk 60-79 mil unna oss her oppe, så der har du litt mulighet for kjernefysisk ampere -nei for øyeblikket vet jeg bare om et Pass Labs sett som var til salgs her på bruktbørsen, og det har jeg tillit til. ;D
Gøy, da burde jeg iallefall ha nok power ja, blir du med på å hijacke kraftverket da ? ? ? Har finlandshette jeg, og du har vel et par hagler også ? ? ? Detta blir gøy ;D ;D Men vi trenger vel noen mil til med kobberkabel og, da ? ? ? ;D ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.876
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
...og siden vi trenger så mye kobberkabel som skal legges fra det Atom-kraftwerket, så må vi stå på for å få tak i nok av den sørpå...
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
bjornh skrev:
...og siden vi trenger så mye kobberkabel som skal legges fra det Atom-kraftwerket, så må vi stå på for å få tak i nok av den sørpå...
& huske ABC drakter også, så vi ikke blir selvlysende og gjennomsiktige, huff ;D ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.876
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
-men da kan vi bruke strømmen til massive forsterkerbeist, og slippe å tenke på belysning... ;D
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
bjornh skrev:
-men da kan vi bruke strømmen til massive forsterkerbeist, og slippe å tenke på belysning... ;D
Fett, kongeide, herlig gal du, me like a lot, og de gale har det som kjent best vettu, hydr, hydr ;D ;D

PS, god bedring ? ? ;D ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.876
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
Jada. Man går videre, med nye jobber, og begynner å planlegge for Hi-Fi behovene. Og da trengs det kabel. ;D
 
Topp Bunn