Dette er flaut og jeg føler at jeg står overfor en skikkelig nybegynnerblemme. Men håpet er at noen kan peke meg inn på riktig spor.
Problemet er som følger. Har en Electrocompaniet ECI-3 og en hodetelefonforsterker av merket Burson HA-160.
Ting er koblet slik:
- cd, vinyl, ipod på respektive rca-kontakter på forsterkeren
- hodetelefonforsterker koblet til "out"-rca på forsterkeren
Men da skjer det som må skje. Forsterkeren sender lyden fra cd, vinyl osv. til høytallerne.
Jeg kan selvsagt koble hodetelefonforsterkeren direkte på cd eller vinyl, men da forsvinner jo halve morroa.
Slik jeg forstår koblingsdiagrammet fra EC skal jeg ha koblet riktig. Men hvordan forteller jeg forsterkeren hvor den skal sende lyden??

Håper noen tar seg tid til å hjelpe en nybegynner.
Problemet er som følger. Har en Electrocompaniet ECI-3 og en hodetelefonforsterker av merket Burson HA-160.
Ting er koblet slik:
- cd, vinyl, ipod på respektive rca-kontakter på forsterkeren
- hodetelefonforsterker koblet til "out"-rca på forsterkeren
Men da skjer det som må skje. Forsterkeren sender lyden fra cd, vinyl osv. til høytallerne.
Jeg kan selvsagt koble hodetelefonforsterkeren direkte på cd eller vinyl, men da forsvinner jo halve morroa.
Slik jeg forstår koblingsdiagrammet fra EC skal jeg ha koblet riktig. Men hvordan forteller jeg forsterkeren hvor den skal sende lyden??

Håper noen tar seg tid til å hjelpe en nybegynner.