Kabel til McIntosh

Bårsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.03.2009
Innlegg
123
Antall liker
7
Sted
Oslo
Jeg skal skifte ut bøylen mellom pre- og effektdelen på en MA6900 og trenger tips til type signalkabel. Jeg benytter i dag en Silk mk 2 på 0,5 meter, og den gir mye men jeg er ikke helt fornøyd. Jeg er ute etter en kabel som gir naturlig klang, dynamikk og naturlighet. Silk kabelen er for lys og markert øverst etter min smak :)
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Bårsen skrev:
Jeg skal Skifte ut bøylen mellom pre-og effektdelen på en MA6900 og trenger tips til type Signalkabel. Jeg benytter i dag en Silk MK 2 på 0,5 meter, og den gir mye men jeg er ikke helt fornøyd. Jeg er ute etter en kabel som gir naturlig klang, dynamikk og naturlighet. Silk kabelen er for lys og Markert øverst etter min smak:)
Hvis du undgår stik og fremstiller en bøjle selv i rent sølv så er meget vundet.
 

audioheaven

Medlem
Ble medlem
05.04.2009
Innlegg
20
Antall liker
0
Jeg spiller selv på Mcintosh. Og synes MIT Magnum MA passer suverænt godt til deres sound! Deres mindre model MIT AVT MA passer også rigtig godt. Især på MA6900. Man får virkelig at høre dens potentiale.

Ellers er Oyiae lige kommet med et nyt Reference kable, som hedder AR-910. Dette kable sætter seriøst ny standard for kabler i prisklassen. Tjek det ud her http://www.oyaide.com/e_audio/audio_products_files/ar-910.html Rigtig god valuta til pengene!

god jagt :)
 

Bårsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.03.2009
Innlegg
123
Antall liker
7
Sted
Oslo
Det endte med en Black Magic Revelation som ble lengde-tilpasset av Paul. Nå som første del av innspillingen er over har den tilført mer rom og dynamikk enn Silk II som jeg benyttet tidligere :)
 
Topp Bunn