Kabel-lengder

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
12.999
Skal alltid gjøre det verre enn det er ikke sant... Sammenligningene dine forøvrig, får du stå for selv  :p
Verre enn det er ??? Her er det du som går ut med bastante og eplekjekke uttalelser Janhella, og blander kortene så det står etter.
PM Audio er i sin fulle rett til å skrive hva de vil på sin hjemmeside uten at du og jeg har det minste med det. Det faktum at du ganske iherdig markesfører LMC FAT strømkabelen gjør deg til en semiaktør i HiFi sirkuset. Du beveger deg selv ut over grenser i mine øyne, og derav bør du vel avholde deg fra og arrestere andre aktører som har meninger på sin egen hjemmeside. Kanskje du bør lære deg å skille skitt i fra kanel når du først roper i skogen.
Hvor begynner og slutter forøvrig Mid-End, og hvor starter High-End?

For ordens skyld er jeg ikke nysgjerrig Janhella ;D
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Verre enn det er ??? Her er det du som går ut med bastante og eplekjekke uttalelser Janhella, og blander kortene så det står etter.
PM Audio er i sin fulle rett til å skrive hva de vil på sin hjemmeside uten at du og jeg har det minste med det.  Det faktum at du ganske iherdig markesfører LMC FAT strømkabelen gjør deg til en semiaktør i HiFi sirkuset. Du beveger deg selv ut over grenser i mine øyne, og derav bør du vel avholde deg fra og arrestere andre aktører som har meninger på sin egen hjemmeside. Kanskje du bør lære deg å skille skitt i fra kanel når du først roper i skogen.
Hvor begynner og slutter forøvrig Mid-End, og hvor starter High-End?

For ordens skyld er jeg ikke nysgjerrig Janhella ;D
Finito for lenge siden dette her, R.I.P........

"Hvor begynner og slutter forøvrig Mid-End, og hvor starter High-End?"

Det får du gjøre deg din egen mening om ;) jeg har ihvertfall min 8)
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Finito for lenge siden dette her, R.I.P........

"Hvor begynner og slutter forøvrig Mid-End, og hvor starter High-End?"

Det får du gjøre deg din egen mening om  ;) jeg har ihvertfall min  8)
Er det virkelig noe som heter midend?
Det høres ut som et språkelig misfoster.
Highend og lowend, er ok, men midend? det er vel ikke noen ende i midten?
 
K

knutinh

Gjest
Er det virkelig noe som heter midend?
Det høres ut som et språkelig misfoster.
Highend og lowend, er ok, men midend? det er vel ikke noen ende i midten?
Dette vil ingen ende ta =)

"high end" er vel terminologi brukt av de med kostbar stereo for å ekskludere stakkarene som ikke har det (som dermed har low-end)...

Knut
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Noko heilt anna, men kanskje meir relevant etter tråden si overskrift ? :)

Eg har prøvd ulike lengder på høgtalarkabel med klar skilnad på lyden. Det verste dømet var då eg i ungdomen kappa leidningane akkurat til plasseringa - og den eine høgtalaren fekk 1 m kabel, medan den andre fekk 8...så dette har eg unngått, bortsett frå nokre testar, som berre har bekrefta min sarte ungdoms skrekkoppleving...
Men no tenkjer litt på omorganisering av lytterommet. Vurderer å bruke effektforsterkarane kloss i høgtalarane, og lange signakablar. Har nokon praktiske erfaringar med å bruke kort signalkabel til den eine kanalen, og lang til den andre? Eg har sjølvsagt gjort meg opp tankar om dette, men lurte altså på om nokon har gjort seg praktiske erfaringar med dette. Vi snakkar om kabelskilnad 1 - 5 meter.

De kan gjerne maile meg, dersom de ikkje vil ha synspunktet debattert......:)
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
12.999
Finito for lenge siden dette her, R.I.P........

"Hvor begynner og slutter forøvrig Mid-End, og hvor starter High-End?"

Det får du gjøre deg din egen mening om  ;) jeg har ihvertfall min  8)
:mad: :p
Tusen takk for din generøsitet. Snakkes når du har fått litt bedre efaringsgrunnlag unge mann ;) Skal vi se hvordan definerer man nå "høy ræv, og stor ego" faktor igjen 8)
 

bjarte3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2006
Innlegg
123
Antall liker
0
Noko heilt anna, men kanskje meir relevant etter tråden si overskrift ? :)

Eg har prøvd ulike lengder på høgtalarkabel med klar skilnad på lyden. Det verste dømet var då eg i ungdomen kappa leidningane akkurat til plasseringa - og den eine høgtalaren fekk 1 m kabel, medan den andre fekk 8...så dette har eg unngått, bortsett frå nokre testar, som berre har bekrefta min sarte ungdoms skrekkoppleving...
Men no tenkjer litt på omorganisering av lytterommet. Vurderer å bruke effektforsterkarane kloss i høgtalarane, og lange signakablar. Har nokon praktiske erfaringar med å bruke kort signalkabel til den eine kanalen, og lang til den andre? Eg har sjølvsagt gjort meg opp tankar om dette, men lurte altså på om nokon har gjort seg praktiske erfaringar med dette. Vi snakkar om kabelskilnad 1 - 5 meter.

De kan gjerne maile meg, dersom de ikkje vil ha synspunktet debattert......:)
Jeg har litt problemer med dette. Hva mener du er årsaken til at det blir slik? Resistansen? Et par meter kabel vil jo ikke ha noe resistans i forhold til lasten. Forsinkelse av signalet? Uten å ha regnet på det mener jeg at det å flytte den ene høyttaleren 2cm har 10.000 ganger større effekt enn å kutte 5 meter av kabelen.
Hva er din teori?
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
12.999
Dette vil ingen ende ta =)

"high end" er vel terminologi brukt av de med kostbar stereo for å ekskludere stakkarene som ikke har det (som dermed har low-end)...

Knut
Hehehehe... ;D ;D ;D
Men dæven så kos det er å sette sammen sitt eget anlegg over tid som spiller ringer rundt anlegg til 3 - 7x hva man selv har lagt i ned av pesetas 8)
Men for all del, jeg synes det er morsomt å høre fra Janhella og hans likemenn. Jeg unner dem moroa, og har selv hatt anledning til å legge lyttemuskelen til mye av det han selv prøver ut. Jeg mener meg således klart meningsberettiget i mange sammenhenger fordi jeg i har klare utstyrsreferanser godt plantet i min egen HiFi jord over lang tid 8)
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Hehehehe... ;D ;D ;D
Men dæven så kos det er å sette sammen sitt eget anlegg over tid som spiller ringer rundt anlegg til 3 - 7x hva man selv har lagt i ned av pesetas  8)
Men for all del, jeg synes det er morsomt å høre fra Janhella og hans likemenn. Jeg unner dem moroa, og har selv hatt anledning til å legge lyttemuskelen til mye av det han selv prøver ut. Jeg mener meg således klart meningsberettiget i mange sammenhenger fordi jeg i har klare utstyrsreferanser godt plantet i min egen HiFi jord over lang tid  8)
Du har et MID END anlegg forstår jeg ;D
 
O

om.s

Gjest
Hehehehe... ;D ;D ;D
Men dæven så kos det er å sette sammen sitt eget anlegg over tid som spiller ringer rundt anlegg til 3 - 7x hva man selv har lagt i ned av pesetas  8)
Men for all del, jeg synes det er morsomt å høre fra Janhella og hans likemenn. Jeg unner dem moroa, og har selv hatt anledning til å legge lyttemuskelen til mye av det han selv prøver ut. Jeg mener meg således klart meningsberettiget i mange sammenhenger fordi jeg i har klare utstyrsreferanser godt plantet i min egen HiFi jord over lang tid  8)
Har sagt det før, og sier det igjen, god jobb og økonomi, er ingen garanti for hverken god oppdragelse eller hørsel  ;)

Holder også med om at det er mer spennende "å bygge" opp noe velspillende  over tid......

mvh
 

zorry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.05.2005
Innlegg
141
Antall liker
0
Er det virkelig noe som heter midend?
Det høres ut som et språkelig misfoster.
Highend og lowend, er ok, men midend? det er vel ikke noen ende i midten?
På den menneskelige anatomi er jo enden på midten. ;D ;D ;D
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
På den menneskelige anatomi er jo enden på midten. ;D ;D ;D
;D ;D ;D Altså må konklusjonen bli: Eneste man får ut av mid-end er dritt ;D
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Jeg har litt problemer med dette. Hva mener du er årsaken til at det blir slik? Resistansen? Et par meter kabel vil jo ikke ha noe resistans i forhold til lasten. Forsinkelse av signalet? Uten å ha regnet på det mener jeg at det å flytte den ene høyttaleren 2cm har 10.000 ganger større effekt enn å kutte 5 meter av kabelen.
Hva er din teori?

Det være seg høytaler El. signalkabler , jo kortere jo bedre , men høytalerkablene skal være like lange ( ett must ) :p .
 

bjarte3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2006
Innlegg
123
Antall liker
0
Det være seg høytaler El. signalkabler , jo kortere jo bedre , men høytalerkablene skal være like lange ( ett must ) :p .
Ja, det er allerede sagt. Kan du forklare hvorfor? (og husk, vi snakker om et par meter fra eller til)
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.803
Antall liker
1.646
Sted
Sjælland. Danmark.
Ja, det er allerede sagt. Kan du forklare hvorfor? (og husk, vi snakker om et par meter fra eller til)
:) :) :)
Hvis kablerne ikke er lige lange, så er tabet forskelligt i hver side. Derfor vil lyden trække til den side med de korteste kabler.
Mvh.
Sven Palvig
:)
 
Topp Bunn