Kabel eller konverter.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.261
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Skulle testa digitalt fra Cambridge CXN til DBX Venue 360. Cambridge har både coax og optisk ut, DBX har bare sånn AES xlr digital inngang. Kan man bare lage en rca til xlr kabel eller er det ikke så enkelt 🤷‍♂️😎

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.794
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
rca til xlr funker hos meg

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
5.603
Rent teknisk er det ulik impendans 110 ohm på tvinnet kabel vs 75 ohm coax som uansett bruker bli feil og trolig har liten påvirking på korte kabelstrekk.

Men på protokollnivå mener jeg huske ekte XRL med AES/EBU har noen forskjeller.......vent litt la meg duckducke...
As stated before there is one channel status bit in each subframe, making one 192 bit word for each channel in each block. This 192 bit word is usually presented as 192/8 = 24 bytes. The contents of the channel status bit are completely different between the AES3 and SPDIF standards.
Mest sannsynlig møter man ikke problemer annet enn når man blander konsumerprodukter og pro-utstyr.

M

MarkusH

Gjest
Xlr til rca, med og uten splittere fungerer fint. Har brukt det i flere år og aldri hatt noe problemer med det, har brukt en del rca til xlr også. Har faktisk noen kabler som har xlr i den ene enden og rca i den andre ....

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.261
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Xlr til rca, med og uten splittere fungerer fint. Har brukt det i flere år og aldri hatt noe problemer med det, har brukt en del rca til xlr også. Har faktisk noen kabler som har xlr i den ene enden og rca i den andre ....
På digtale kilder ? Det er på digital ut fra streamer til digital inn på delefilter.

Topp Bunn