AK27 skrev:
Hva blir svaret ditt til meg om holdningene blant flertallet av hfserne beveger seg enda lengere mot det ekstreme reaksjonære ytre høyre, Vigrid er verre så jeg bør ikke være kritisk til hfs populasjonen vil jeg anta?
Wake up and smell the coffee, det overveldende flertall av nettfora er laaangt mer høyreorienterte enn HFS, ikke minst når det kommer til spørsmål relatert til innvandring eller kriminalitetsbekjempelse. Blitzerne og yrkesdemonstrantene er en bråkete, men veldig liten gruppe. Den tause majoritet er fryktlig mye større og den er fryktelig mye mer fordømmende ovenfor "utskudd" enn HFS-konsensus noengang vil bli. Det er en grunn til at FrP skyter oppover på meningsmålingene hver gang "straffer", "opptøyer", "politi" eller "muslim" nevnes på TV. Du bør komme deg ut av din lille raddis-boble av og til, HFS er ikke i nærheten av å være "ytre høyre". Det er knapt nok liberalt sentrum, Venstre var vel det største partiet i "HFS-valget" i høst.
Hvis du definerer alle til bortenfor SV som "ytre høyre", så avskriver du mangeognitti prosent av befolkningen og da kan man spørre seg om hvem som egentlig er "ekstrem" her. Du eller alle andre?
Krohns sang høres forøvrig ut som en ode til den sosialdemokratiske velferdsstaten; det statsautoriserte A4-samfunnet hvor putene under armene er så store at ingen kan fly, hvor gjennomsnittet og middelmådigheten dyrkes til det ekstreme og hvor alt som er potensielt skummelt enten er forbudt, ihjelregulert eller avgiftsbelagt ad absurdum for full politisk kontroll over folks livsførsel.