København

C

Cyber

Gjest
Samme hva man tenker om klima o.l.:

Hva driver alle disse folkene som har tid til å demonstrere hele uka med til vanlig? Har de ikke en jobb å gå til? Er det egenmelding på svineinfluensa-grunnlag?

Det ser jo ut til at det kun er palestina-skjerf og folk som er nede for å få en god fest...

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Godt spm ! Jeg antar at dette er både "jobben" og hobbyen deres...

Det er lettere å ha "sterke meninger" hvis man har hele dagen til å pønske dem ut .....
(inn via båt) (?) wtF?

;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Om mulig et enda bedre spørsmål.

Hva driver disse "psycho-copsa" med til vanlig??

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Må forøvrig si jeg blir mer bekymra den dagen folk ikke engasjerer seg, palestinaskjerf eller ikke.

Hemeroider er liksom ikke like spennende eller engasjerende, om ikke mer personlig.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Snart kommer de nok til enighet og finner en løsning som gir kjølig vær og varme mennesker, skal dere se.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
ErosLoveking skrev:

Ute å ta stilling til det som skjer i Køben' sånn direkte må jeg jo gjerne få si at det er veldig enkelt å slippe "kontakt" med "Psycho-copsa"! Fasit: GI FAN I Å BRYTE LOVEN !!

C

Cyber

Gjest
Spiralis skrev:
ErosLoveking skrev:

Ute å ta stilling til det som skjer i Køben' sånn direkte må jeg jo gjerne få si at det er veldig enkelt å slippe "kontakt" med "Psycho-copsa"! Fasit: GI FAN I Å BRYTE LOVEN !!
Nettopp. Utrolig artig med reportasjer om demonstranter som var på fest og laget et sabla bråk og så måtte politiet ta fatt i sakene. Så intervjues en av festdeltakerne som ser ut som han er høy på noe enda og politiet er jo så sjuke i huet.......

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Har du samme holdning til demonstrantene i Iran, Burma, Øst Tyskland.

Hva når det er de samme personene som lager LOVENE det er man demonstrerer mot da?

Er det ikke av og til viktigere saker her i verden enn å være lovlydig, medgjørlig og underdanig? Her står vi kanskje overfor den viktigste saken som har vært tatt opp internasjonalt i manns minne, som holder på å fisle bort i ingenting grunnet proteksjonistiske lovgivere... og så er den største bekymringen at ivrige borgere bryter LOVEN for å protestere. :-\

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Spiralis skrev:

Hva når det er de samme personene som lager LOVENE det er man demonstrerer mot da?

Er det ikke av og til viktigere saker her i verden enn å være lovlydig, medgjørlig og underdanig? Her står vi kanskje overfor den viktigste saken som har vært tatt opp internasjonalt i manns minne, som holder på å fisle bort i ingenting grunnet proteksjonistiske lovgivere... og så er den største bekymringen at ivrige borgere bryter LOVEN for å protestere. :-\
Her overgår du deg selv deff.

Noe av det mest idiotiske jeg har lest på lang tid. Det er ikke nødvendig å imøtegå det, det er nok å sitere det. ;D

C

Cyber

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Spiralis skrev:

Ja, jeg kunne sagt mye deph, men jeg tror innlegget taler for seg selv.

G

Gjestemedlem

Gjest
Det går mot et antiklima i København. At dette ikke bekymrer dansebandpolitikere og ordensmenn overrasker egentlig ikke stort. :-\

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Gjestemedlem skrev:
Det går mot et antiklima i København. At dette ikke bekymrer dansebandpolitikere og ordensmenn overrasker egentlig ikke stort. :-\
Mine dansefavoritter er Beatles, Stones, Elvis og noen andre.
Hva er en dansebandpolitiker?
Demonstrantene i Køben er bråkmakere og skal taues inn.
Naturligvis.

C

Cyber

Gjest
Jeg tror Pølse-Hansen er en typisk eks-danseband-politiker.

A

AK27

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Spiralis skrev:

Hadde du forventet annet her hvor vi har så høy konsentrasjon av reaksjonære nikkedukker. Dette forumet begynner å bli ekstremt ensporet i den grad at undertegnede begynner å miste all interesse. At mediene fokuserer mer på eventuelle uromomenter rundt demonstrasjonene enn den store overvekten av lovlydige engasjerte borgere som virkelig ofrer noe fremfor å sitte trygt bak et tastatur og etterplapre makten er et trist tegn, men ikke overraskende. Håper vi ikke får et nytt Seattle.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Det er en vesentlig forskjell på de som demonstrerer i københavn og i Burma. Ser du ikke det selv føles det ganske bortkastet å prøve å forklare. :p

Danskene tauer inn disse profesjonelle bråkmakerne og de må stå til rette for en paragraf i dansk lov som kalles "Lømmel paragrafen"! Synes det er en meget betegnende og passende beskrivelse av de som lager bråk der nede. Lømmler!! ;D Et praktfullt ord som brukes alt for lite!

Det finnes andre demonstranter, som demonstrerer UTEN å lage bråk og drive med hærverk, disse får da drive med sitt i fred. ( Stort sett ) Politiet har ikke en speisellt lett jobb, og det skyldes lømmlene.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Spiralis skrev:
Det er en vesentlig forskjell på de som demonstrerer i københavn og i Burma. Ser du ikke det selv føles det ganske bortkastet å prøve å forklare. :p
Prøv gjerne allikevel...

Forøvrig stiller jeg meg 100% bak Deph

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Spiralis skrev:
Det finnes andre demonstranter, som demonstrerer UTEN å lage bråk og drive med hærverk, disse får da drive med sitt i fred. ( Stort sett ) Politiet har ikke en speisellt lett jobb, og det skyldes lømmlene.
Hvorfor blir så mange av disse også taua inn da?
Hallo? Har du ikke fått med deg en dritt??

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Hvis fredelig demonstrant er det samme som å holde seg hjemme foran TV´en så skjønner jeg.

Michael Krohn skrev en treffende låt om det engang.

De står opp om mårran
Drikker kaffen i ro og fred
De tar avskjed på trappen
De har pene manerer
Begge stemmer Høyre
og ingen onanerer
De er maskiner i nirvana
De har fått det som de vil

Han går på jobben
Hun blir igjen
Maten står på bordet
når han kommer hjem
De hakke hatt no kick
siden nittenførtifem
De er maskiner i nirvana

Ja, de har det så fint
De har det så bra
De har alt som de vil ha
De har nådd sine mål
De har det som grever
De råtner foran TV
og de kaller det å leve
De er maskiner i nirvana

S

Slubbert

Gjest
AK27 skrev:
Hadde du forventet annet her hvor vi har så høy konsentrasjon av reaksjonære nikkedukker. Dette forumet begynner å bli ekstremt ensporet i den grad at undertegnede begynner å miste all interesse.
Å, buhu. Her:

http://www.politiskforum.no/
http://vgd.no/
http://debatt.aftenposten.no/group.old.php

Men siden du ikke evner annet enn diagnostisering av alle som ikke deler ditt verdensbilde i ett og alt, så er det kanskje best å finne et forum hvor du strykes medhårs.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
ErosLoveking skrev:
Spiralis skrev:
Hvorfor blir så mange av disse også taua inn da?
Hallo? Har du ikke fått med deg en dritt??
Hans Rustad har noen ord til dere revolusjonære. ;)

Det er akkurat de samme typene som dukker opp ved hver stor demonstrasjon, i København under navnet Den sorte blok. De er profesjonelle voldsmenn og ethvert politi som tar oppgaven alvorlig må være forberedt på at det er som å gå i krigen. De profesjonelle har lagt en slagplan. De ønsker kaos og vandalisering. Med dagens innvandrerghettoer i europeiske storbyer er dette en prøvekjøring av opprør og lovløse tilstander.

Men det ser ikke journalistene. De forteller ikke publikum om disse truslene. I stedet fører de krig mot politiet. Som Ralf Pittelkow korrekt skriver: "To kampe er flettet sammen: Politiet mod ekstreme aktivister og befolkningens flertal mod politiserende journalister." I Danmark har man i det minste kommentatorer som kan påpeke dette. I Norge er det ingen.
http://www.document.no/2009/12/68erne_dyrker_refleksene.html

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.596
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Stein Lillevolden er et typisk eksempel på en lømmel som er tilstede ved enhver demonstrasjon, uansett hva det demonstreres mot. Unntatt når han sitter inne for hærverk eller narkobesittelse da. Yrkesdemonstrant, er det ikke det det kalles?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
larkrla skrev:
Stein Lillevolden er et typisk eksempel på en lømmel som er tilstede ved enhver demonstrasjon, uansett hva det demonstreres mot. Unntatt når han sitter inne for hærverk eller narkobesittelse da. Yrkesdemonstrant, er det ikke det det kalles?
Stein Lillevolden er en idealist som gjør en god jobb med å skaffe blest om kampsakene sine.

Lømmel vil jeg ikke si at han er.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.596
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Han er kanskje for gammel til å bli kalt lømmel? Men idealist, ikke f...!

A

AK27

Gjest
Slubbert skrev:
AK27 skrev:
Hadde du forventet annet her hvor vi har så høy konsentrasjon av reaksjonære nikkedukker. Dette forumet begynner å bli ekstremt ensporet i den grad at undertegnede begynner å miste all interesse.
Å, buhu. Her:

http://www.politiskforum.no/
http://vgd.no/
http://debatt.aftenposten.no/group.old.php

Men siden du ikke evner annet enn diagnostisering av alle som ikke deler ditt verdensbilde i ett og alt, så er det kanskje best å finne et forum hvor du strykes medhårs.
Debattsidene til vgd antar jeg at holder enda lavere nivå enn det redaksjonelle stoffet om så er mulig, så jeg klarer å styre meg - ikke heller leser jeg Hans Rustad sitater (det er tilsvarende enkelt å unngå). Hva blir svaret ditt til meg om holdningene blant flertallet av hfserne beveger seg enda lengere mot det ekstreme reaksjonære ytre høyre, Vigrid er verre så jeg bør ikke være kritisk til hfs populasjonen vil jeg anta? Det må være lov å komme med en observasjon såfremt den er relevant for debatten og ikke er injurierende. Som for mange andre her har dette stedet fått en viss betydning også for meg, og da er ikke metakommentarer så malplasserte (vi er da blitt en lite populasjon med vår egen dynamikk). All den tid jeg har vært relativt taktfull så bør det nå uansett være takhøyde mener nå jeg. Men takk for at du nok engang tar deg bryet med å ta en setning ut av kontekst for så å dra så langt på jordet off topic som det overhodet er mulig, håper du ikke blir fornærmet om jeg takker nei til invitasjonen denne gangen. Men for all del fortsett å plukk på meg ved enhver anledning, det får meg til å føle meg viktig.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
ErosLoveking skrev:
Hvis fredelig demonstrant er det samme som å holde seg hjemme foran TV´en så skjønner jeg.

De står opp om mårran
De har pene manerer
Begge stemmer Høyre
og ingen onanerer
De er maskiner i nirvana

Han går på jobben
Hun blir igjen
Maten står på bordet
når han kommer hjem
De hakke hatt no kick
siden nittenførtifem
De er maskiner i nirvana

Ja, de har det så fint
De har det så bra
De har alt som de vil ha
De har nådd sine mål
De har det som grever
De råtner foran TV
og de kaller det å leve
De er maskiner i nirvana

+1

A

AK27

Gjest
Tor Nado skrev:
ErosLoveking skrev:

De står opp om mårran
De har pene manerer
Begge stemmer Høyre
og ingen onanerer
De er maskiner i nirvana

Han går på jobben
Hun blir igjen
Maten står på bordet
når han kommer hjem
De hakke hatt no kick
siden nittenførtifem
De er maskiner i nirvana

Ja, de har det så fint
De har det så bra
De har alt som de vil ha
De har nådd sine mål
De har det som grever
De råtner foran TV
og de kaller det å leve
De er maskiner i nirvana

+1
+1=2

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
larkrla skrev:
Han er kanskje for gammel til å bli kalt lømmel? Men idealist, ikke f...!
Hva er da en idalist? Personene i vers 1 i sangteksten Eros postet?

S

Slubbert

Gjest
AK27 skrev:
Hva blir svaret ditt til meg om holdningene blant flertallet av hfserne beveger seg enda lengere mot det ekstreme reaksjonære ytre høyre, Vigrid er verre så jeg bør ikke være kritisk til hfs populasjonen vil jeg anta?
Wake up and smell the coffee, det overveldende flertall av nettfora er laaangt mer høyreorienterte enn HFS, ikke minst når det kommer til spørsmål relatert til innvandring eller kriminalitetsbekjempelse. Blitzerne og yrkesdemonstrantene er en bråkete, men veldig liten gruppe. Den tause majoritet er fryktlig mye større og den er fryktelig mye mer fordømmende ovenfor "utskudd" enn HFS-konsensus noengang vil bli. Det er en grunn til at FrP skyter oppover på meningsmålingene hver gang "straffer", "opptøyer", "politi" eller "muslim" nevnes på TV. Du bør komme deg ut av din lille raddis-boble av og til, HFS er ikke i nærheten av å være "ytre høyre". Det er knapt nok liberalt sentrum, Venstre var vel det største partiet i "HFS-valget" i høst.

Hvis du definerer alle til bortenfor SV som "ytre høyre", så avskriver du mangeognitti prosent av befolkningen og da kan man spørre seg om hvem som egentlig er "ekstrem" her. Du eller alle andre?

Krohns sang høres forøvrig ut som en ode til den sosialdemokratiske velferdsstaten; det statsautoriserte A4-samfunnet hvor putene under armene er så store at ingen kan fly, hvor gjennomsnittet og middelmådigheten dyrkes til det ekstreme og hvor alt som er potensielt skummelt enten er forbudt, ihjelregulert eller avgiftsbelagt ad absurdum for full politisk kontroll over folks livsførsel.

A

AK27

Gjest
Slubbert skrev:
AK27 skrev:
Hva blir svaret ditt til meg om holdningene blant flertallet av hfserne beveger seg enda lengere mot det ekstreme reaksjonære ytre høyre, Vigrid er verre så jeg bør ikke være kritisk til hfs populasjonen vil jeg anta?
Wake up and smell the coffee, det overveldende flertall av nettfora er laaangt mer høyreorienterte enn HFS, ikke minst når det kommer til spørsmål relatert til innvandring eller kriminalitetsbekjempelse. Blitzerne og yrkesdemonstrantene er en bråkete, men veldig liten gruppe. Den tause majoritet er fryktlig mye større og den er fryktelig mye mer fordømmende ovenfor "utskudd" enn HFS-konsensus noengang vil bli. Det er en grunn til at FrP skyter oppover på meningsmålingene hver gang "straffer", "opptøyer", "politi" eller "muslim" nevnes på TV. Du bør komme deg ut av din lille raddis-boble av og til, HFS er ikke i nærheten av å være "ytre høyre". Det er knapt nok liberalt sentrum, Venstre var vel det største partiet i "HFS-valget" i høst.

Hvis du definerer alle til bortenfor SV som "ytre høyre", så avskriver du mangeognitti prosent av befolkningen og da kan man spørre seg om hvem som egentlig er "ekstrem" her. Du eller alle andre?

Krohns sang høres forøvrig ut som en ode til den sosialdemokratiske velferdsstaten; det statsautoriserte A4-samfunnet hvor putene under armene er så store at ingen kan fly, hvor gjennomsnittet og middelmådigheten dyrkes til det ekstreme og hvor alt som er potensielt skummelt enten er forbudt, ihjelregulert eller avgiftsbelagt ad absurdum for full politisk kontroll over folks livsførsel.
La oss nå diskutere saken og ikke hvilke meninger du tilskriver meg og hva du mener om staten, forbud, reguleringer og avgifter - til en forandring. Da det ikke er videre relevant for tråden. Du skal få for at du kanskje har rett i at det jeg mente å observere ikke gjelder flertallet, men heller de som hyppigst frekventerer og lager tråder om palestinere, radikale, kommunister, muslimer, demonstrasjoner og andre lømler og lømmelstreker. Så har du fått en presisjon. La oss nå ikke bruke plass på å diskutere en linje tatt ut av kontekst som kanskje ikke holdt høyt nok presisjonsnivå. Takk.

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Danskene tauer inn disse profesjonelle bråkmakerne og de må stå til rette for en paragraf i dansk lov som kalles "Lømmel paragrafen"! Synes det er en meget betegnende og passende beskrivelse av de som lager bråk der nede. Lømmler!! ;D Et praktfullt ord som brukes alt for lite!
Det er akkurat samme holdning de andre jeg dro frem som eksempler bruker mot sine demonstranter. Lømler, kriminelle, oppviglere, bråkmakere, infiltratører etc. etc. Som bare skal lage bråk mot ordensmakten, politikere og militære og andre som bestemmer i landene.

Intet nytt med andre ord.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Gjestemedlem skrev:
Spiralis skrev:
Det er akkurat samme holdning de andre jeg dro frem som eksempler bruker mot sine demonstranter. Lømler, kriminelle, oppviglere, bråkmakere, infiltratører etc. etc. Som bare skal lage bråk mot ordensmakten, politikere og militære og andre som bestemmer i landene.

Intet nytt med andre ord.
Ungdommer er stort sett fine folk. Engasjement er herlig. Kombinasjonen av ungdom og engasjement blir av og til nokså ukritisk, og har lett for å ta av litt. Det er alltid de få som ødelegger for de mange. Majoriteten av demonstranter er engasjerte folk som brenner for en sak. Det skal vi appludere, selv om deres overmot og dårlige dømmekraft av og til blir litt vel tydelig.

Honkey

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Lillevolden er en kynisk, voldelig, kriminell gamling som utvilsomt drar med seg unge, naive sjeler på saker og ting de lett vil angre på senere i livet.

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.787
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
BBking skrev:
Lillevolden er en kynisk, voldelig, kriminell gamling som utvilsomt drar med seg unge, naive sjeler på saker og ting de lett vil angre på senere i livet.
Ikke helt ulikt enkelte statsledere som er tilstede i København.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.364
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Audiophile-Arve skrev:
A Boy Named Sue skrev:
BBking skrev:
Feitt utsegn!;D
+1

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
Audiophile-Arve skrev:
A Boy Named Sue skrev:
BBking skrev:
Feitt utsegn!;D
Fættutsagn!

K

Keyser

Gjest
ErosLoveking skrev:

De står opp om mårran
De har pene manerer
Begge stemmer Høyre
og ingen onanerer
De er maskiner i nirvana

Han går på jobben
Hun blir igjen
Maten står på bordet
når han kommer hjem
De hakke hatt no kick
siden nittenførtifem
De er maskiner i nirvana

Ja, de har det så fint
De har det så bra
De har alt som de vil ha
De har nådd sine mål
De har det som grever
De råtner foran TV
og de kaller det å leve
De er maskiner i nirvana

Spor 2 er bedre, og enda mer treffende...

SANNHET PÅ BOKS

Vi kom fra forstedene
inn til byen
for å samles på kafeene
som fluer rundt dritt
Vi slo ihjel tiden
med kaffe og sigaretter
og vi snakket og snakket
om sannhet på boks

Vi smilte skjevt til hodene
som rullet forbi
Vi var et nytt kull friks
kommet for å bli
Vi tenkte tanker
tenkt tusen ganger før
om et alternativt liv
til den borgerlige død

Vel, årene går
og vi blir eldre
Venner forsvinner
til høyre og venstre
Alle forandrer seg
litt etter litt
og vi lærer oss å like
lukten av dritt

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Klima-Nora må feire julen på cella. Småbarnmoren har tydeligvis ikke tatt innover seg at man ikke bør være kriminell når man har ansvaret for små barn. Fortsetter hun slik bør barnevernet kobles inn.

Sviktende dømmekraft har hun i alle fall, når hun tror hun kan svindle seg inn på det kongelige slottet uten at det får konsekvenser. Passende straff etter min mening.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatrusselen/artikkel.php?artid=581124

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
oddgeir skrev:
Klima-Nora må feire julen på cella. Småbarnmoren har tydeligvis ikke tatt innover seg at man ikke bør være kriminell når man har ansvaret for små barn. Fortsetter hun slik bør barnevernet kobles inn.

Sviktende dømmekraft har hun i alle fall, når hun tror hun kan svindle seg inn på det kongelige slottet uten at det får konsekvenser. Passende straff etter min mening.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatrusselen/artikkel.php?artid=581124
Er det noen som helst rimelighet i at "trespassing" skal utløse flere ukers varetekt, på linje med drap? Det eneste jeg synes dette tydelig viser, er at kongehuset skulle vært nedlagt.

Honkey

Topp Bunn