Justering av Linns fjærpryd

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Ja, enkelte er stort sett her for å krangle, i tillegg så har de nærvene utapå ? ingen særlig stilig kombo, men underholdende.
Aha, dere sitter på gjerdet? ;D
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Mente overhodet ikke å påstå at du var i lomma på noen legemiddelfabrikanter, hva vet vel jeg om deg?
Det var mer rimelig ja. OK, så til Linn-fjærer; hva er siste nytt?

Ser at Paulsen stadig er på utkikk etter en god krangel... men hvor er kompisene dine da Paulsen? Du kan da ikke krangle uten støtte fra de?

Mvh Vidar P
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Det var mer rimelig ja. OK, så til Linn-fjærer; hva er siste nytt?

Ser at Paulsen stadig er på utkikk etter en god krangel... men hvor er kompisene dine da Paulsen? Du kan da ikke krangle uten støtte fra de?

Mvh Vidar P
Siste nytt er vel intet nytt, har tatt kvelden hva Linnfjærjustering angår. Blir bare så irritert at jeg ikke får sove. Skal gå på med krum hals i morgen.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Siste nytt er vel intet nytt, har tatt kvelden hva Linnfjærjustering angår. Blir bare så irritert at jeg ikke får sove. Skal gå på med krum hals i morgen.
Nok en gang... kanskje en sobril (eller Alopam) til å runde av kvelden, og sikre nattesøven....? :D

Mvh Vidar P
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Nok en gang... kanskje en sobril (eller Alopam) til å runde av kvelden, og sikre nattesøven....?  :D

Mvh Vidar P
Om du fikser resepten så tar jeg heller en Zopiclone om det er greit for deg, er ikke narkoman heller...
:)
 

Paulsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2003
Innlegg
611
Antall liker
314
Nei nå får jeg for å stikke nesa fram, hehe. Kompisene mine.....?det veit vel du alt om, men tenkte du på noe spess ?
Ellers så blir dette for mye personrelatert etterhvert så det får vi la ligge.

mvh
 
P

Parelius

Gjest
For en gangs skyld (sic!) begynner denne fjøsjusteringen å få en liten eksistensiell nerve, men så begynner folk å proppe i seg droger og går til sengs!!!!!!

Om dere visste hvilke abstinenssymptomer fravær av sykdomsfremkallende dubbeditter kan fremkalle i en enkel sjel. Heldige er dere som har noe å sysle med.

(Parelius, som studerer stillehavet så langt øyet rekker)

Ps. For meg ser det ut som om Vår Herre ikke helt har fått vatret det hele rett. Litt sig i begge endene. Muligens skulle han ta kontakt med Linn og fått de siste svarte fjærene. Gud må i det minste kunne lese manualen.
 

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Innlegg
556
Antall liker
3
hvordan går det med Target-hylla? Har den samme jeg,men det er ikke noe slags spikes på den,den ligger rett på stålet....
Har ei sandfyllt plate som står på PulsarPoints oppå der...
Når det gjelder fjerene så står den innstillt sånn noenlunde rett vil jeg tro,iallefall slik som jeg vil ha den... Dvs. at jeg liker lyden best når den har litt stramme fjærer med armbordet litt over plinth..
Vil tro at fjærenes alder har innvrkning på hvor høyt evt. spilleren er justert. Jo eldre fjærene er,jo mer må du skru opp fjærene....
Skulle tro at de siger litt sammen jo eldre de blir...   :)
 

stigaard123

Medlem
Ble medlem
21.05.2005
Innlegg
10
Antall liker
0
Var det ikke hurtigere bare at sætte Linn'en over i et stift kabinet i stedet for alt det fjeder pjat. :p

Det gjorde jeg med min Lenco med fint resultat. (For lige at nævne Dual, så er en Lenco jo endda endnu bedre end en Dual)
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
hvordan går det med Target-hylla? Har den samme jeg,men det er ikke noe slags spikes på den,den ligger rett på stålet....
Har ei sandfyllt plate som står på PulsarPoints oppå der...
Når det gjelder fjerene så står den innstillt sånn noenlunde rett vil jeg tro,iallefall slik som jeg vil ha den... Dvs. at jeg liker lyden best når den har litt stramme fjærer med armbordet litt over plinth..
Vil tro at fjærenes alder har innvrkning på hvor høyt evt. spilleren er justert. Jo eldre fjærene er,jo mer må du skru opp fjærene....
Skulle tro at de siger litt sammen jo eldre de blir...   :)
Har spraya hylla med WD-40. Skal vente et par timer før jeg nærmer meg.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.782
Antall liker
5.431
Sted
Holmestrand
Vil eller anbefale Pro-Ject.
Enkelt og greit. Det er bare å spille plater.
Man trenger knapt nok å vatre "riggen", langt mindre "sub-riggen"...
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Vil eller anbefale Pro-Ject.
Enkelt og greit. Det er bare å spille plater.
Man trenger knapt nok å vatre "riggen", langt mindre "sub-riggen"...
Leser jeg deg rett nå; anbefaler du oss som eier Linn Sondek å bytte ut til ProJect, f.eks en slik ProJect Debut som du har?

Mvh Vidar P
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Leser jeg deg rett nå; anbefaler du oss som eier Linn Sondek å bytte ut til ProJect, f.eks en slik ProJect Debut som du har?

Mvh Vidar P
Ups!!
Denne var ikke god.... ;) ;D
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ups!!
Denne var ikke god.... ;) ;D
Hehe, var jo litt god da  :D

ProJect har jo lagd mange fine spillere, flere av de har jeg kost meg storligen med. Og det er et firma jeg absolutt har sansen for, de er tro mot sine idealer, leverer god ytelse til en fornuftig pris. Men uten å dra dette for langt; den ProJect som kan få meg til å avertere en LP12, selv med laveste spec's, er ennå ikke produsert er jeg redd.. selv om LP12'en krever litt justering med 5-10 års mellomrom, så er den så til de grader i en annen klasse ytelsesmessig at den er verdt hver eneste gniss fra tennene..  ;)

Mvh Vidar P
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.106
Antall liker
9.412
Hmmm, her ser vi hva som skjer når ingen av Dualfansen melder seg på. Linnfansen begynner å krangle seg i mellom.
Jeg kan tilby Risperdal 8)
 

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
1.192
Antall liker
0
;D ;D ;D

Så mye har jeg ikke ledd på lenge. Denne tråden er et funn! Litt av et "cirkus" å eie en Linn !!!

;)
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Duverden, først B-preparater, så nevroleptika. Her flyter det! ;D


mvh
 

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
1.192
Antall liker
0
Kan se ut som det trengs tung medisinering for å eie en Linn!

:D
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
take two Dual and call me in the morning ;) ;)


mvh
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
;D ;D ;D

Så mye har jeg ikke ledd på lenge. Denne tråden er et funn! Litt av et "cirkus" å eie en Linn !!!

;)
Ja, og som du vet blir gjerne en fjær til fem høns (er det ikke omtrent så mange fjærkre med Dual på forumet?).
Men det er plass til fler, en LP12 har 3 fjær(er) og da blir det bortimot 15 høns før dere er ferdige ;D
 

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
1.192
Antall liker
0
;D

Nei, det må bli minst 75 før jeg er ferdig.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Jaha, her sklir tråden ut i meningsløs svada ser jeg. Sukk, hva annet å vente fra folk som er vinylpsykotiske. Okey, ta medisinen deres gutter , så snakkes vi.

Har tappet og tuppet litt på denne Linnen. Noe jeg også gjorde sist lørdag på en identisk som nettopp hadde kommet hjem fra justering hos forhandler. Synes min responderer likt jeg. Når man (dvs jeg) tapper akkurat mellom ytter og innertallerken, mellom spindel og armbase DA synes jeg den beveger seg som smør.
Er sannsynligvis fornøyd da.
Hva Target-hylla angår så samarbeider den fortsatt ikke. Venter i det lengste med å trekke ut spikesene med tang. Jeg har lang tradisjon på å ødelegge alt jeg kommer over. Mmmm, det blir vel tang likevel til slutt. Liker egentlig ikke denne hylla så godt heller....
 

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
1.192
Antall liker
0
Spikes er jo omdiskutert. Det finnes seriøse undersøkelser som viser at spikes tilfører forvrenging. Jeg holder meg til gummiføtter, og vil anbefale det. Kan ikke skjønne at dette er kritisk på en vegghylle.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Er vel neppe kritisk. Men spikesene ER der allerede, og det er sådant lettvint å bruke de. De har dessuten høydejustering. Target hadde vel en plan med å benytte spikes under en tynn trefjøl.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Er vel neppe kritisk. Men spikesene ER der allerede, og det er sådant lettvint å bruke de. De har dessuten høydejustering. Target hadde vel en plan med å benytte spikes under en tynn trefjøl.
Spørs om denne fjøla di er original fra Target. Jeg har også Target vegghylle og på den hylla er det festet en rund, flat metallplate der spikes'en treffer, mao. spikes'en er ikke i direkte kontakt med treverket.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Når man (dvs jeg) tapper akkurat mellom ytter og innertallerken, mellom spindel og armbase DA synes jeg den beveger seg som smør.
Er sannsynligvis fornøyd da.
Hvis du ser at smør gynger opp og ned har du sannsynligvis spist noe du burde holdt deg unna........
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Hvis du ser at smør gynger opp og ned har du sannsynligvis spist noe du burde holdt deg unna........
"smør" er i dette tilfelle slang for at noe beveger seg som det skal. Noe ala "knott i ost"

Selvfølgelig er Target-plata mi original. De kom vel på bedre tanker etter at slike som jeg klaga over at platespillere med ugjevn vektfordeling gjorde vatring vanskelig.
Blir ikke hele effekten med spikes borte når man setter sånne metallskiver på plata da? Blir jo ikke noe særlig kobling mellom plate og rack.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Selvfølgelig er Target-plata mi original. De kom vel på bedre tanker etter at slike som jeg klaga over at platespillere med ugjevn vektfordeling gjorde vatring vanskelig.
Blir ikke hele effekten med spikes borte når man setter sånne metallskiver på plata da? Blir jo ikke noe særlig kobling mellom plate og rack.
Trodde kanskje du hadde kjøpt target-hylla brukt. I så fall har du ingen garanti for at forrige eier har sendt med en plate som ikke hører til hylla. Target leverte nemlig enten spikes som var butte til treplate uten metallplater og spikes som var spisse til treplate med metallplater....Forøvrig gikk Target konk for over 10 år siden.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Trodde kanskje du hadde kjøpt target-hylla brukt. I så fall har du ingen garanti for at forrige eier har sendt med en plate som ikke hører til hylla. Target leverte nemlig enten spikes som var butte til treplate uten metallplater og spikes som var spisse til treplate med metallplater....Forøvrig gikk Target konk for over 10 år siden.
Aha! - jeg kjenner igjen denne traplaten. Hylla mi er litt annerledes - bare en etasje.

Plata ser i alle fall orginal ut. Mulig noen har kødda med spikesene. Mine er veldig slanke og spisse, med gjenger.
Mulig jeg må ete i meg beskyldningene mine.
 
Topp Bunn