L
lark
Gjest
Juleavstemming må til. Har brukt plast-tre i 14 år. Enkelte år har jeg blitt nødt til å gi etter for press fra den yngre garde og ivestere i "the real thing". Men i år er plasttreet på plass ;D
Roterende fot og ledninger er en dårlig kombinasjon ;DGjestemedlem skrev:Jeg er ingen juletrefan, men skulle jeg ført hatt et skulle det i det minste vært gjennomført med plast, blinkende multikulørte lys og aller helst en roterende fot og kanskje automatisk avspilling av en juletresang fra små høyttalere i juletrepnten, sprayet med snø og godlukt og vigslet med vievann.
Endelig et ekte mannfolk!!Jøgga skrev:Plast ? Ikkje snakk om !
Her er det 3.20 under taket og treet skal nå helt i taket, være svært, jevnt, tungt og edelgran.
"Gi meg det fineste treet du har!"
Kun det beste er godt nok når det er jul.
Pent og rolig tre. Kjekt å se noen som skjønner at 'less is more' også når det kommer til juletrepynting.mteinum skrev:Og da var treet pyntet.
Pøh! Om tre-fire år får du spørsmål om hvorfor ikke dere har juletre, da må du nok bite i den sure granbaren..ErosLoveking skrev:Hverken eller.
Skulle jeg likevel komme dit en dag så har jeg det meste av julepynten klar, kjøpt inn over flere år. Forskjellige figurer i plast (retro romskip, hawaiidamer og superheltfigurer, rosa flamingoer med nisselue) og ikke minst pinup-julekuler.
Herlig amerikansk kitch. ;D
Som sagt julepynten ligger klar........Komponenten skrev:Pøh! Om tre-fire år får du spørsmål om hvorfor ikke dere har juletre, da må du nok bite i den sure granbaren..ErosLoveking skrev:Hverken eller.
Skulle jeg likevel komme dit en dag så har jeg det meste av julepynten klar, kjøpt inn over flere år. Forskjellige figurer i plast (retro romskip, hawaiidamer og superheltfigurer, rosa flamingoer med nisselue) og ikke minst pinup-julekuler.
Herlig amerikansk kitch. ;D![]()
Takker og rødmer, men kona syntes det var litt stort!Komponenten skrev:Endelig et ekte mannfolk!!Jøgga skrev:Plast ? Ikkje snakk om !
Her er det 3.20 under taket og treet skal nå helt i taket, være svært, jevnt, tungt og edelgran.
Kun det beste er godt nok når det er jul.![]()
Klart du må ha denne. Den finnes på utallige samlinger med diverse Björling. Kjøp hvilken som helst, Jussi er Jussi uansett.zerum skrev:Har plast.. men med ei med astma og allergi har jeg desverre ikke noe valg..
Jussi Bjørling?? Hvor har du fått tak i den?? har leita i 7 lange etter den sangen etter at kassetten med han streika.. Blir ikke jul UTEN::::::::::::
;D ;D ;DJøgga skrev:Takker og rødmer, men kona syntes det var litt stort!Komponenten skrev:Endelig et ekte mannfolk!!Jøgga skrev:Plast ? Ikkje snakk om !
Kun det beste er godt nok når det er jul.![]()
Pynting akkompagneres alltid av Jussi Bjørling med O Helga Natt på 'single repeat' og full guffe. Treet opplyses av tre sett med lys, store og små og noen som skifter farger og spiller julemusikk. Ungene går i fistel av fryd, og far avslutter med en liten akevitt. God Jul !