Juletre - plast eller "ekte"

Hva slags juletre har du?

• Plast

Stemmer: 0 0.0%
  • Ekte

• Har ikke juletre

• Totalt antall stemmer
    0
L

lark

Gjest
Juleavstemming må til. Har brukt plast-tre i 14 år. Enkelte år har jeg blitt nødt til å gi etter for press fra den yngre garde og ivestere i "the real thing". Men i år er plasttreet på plass ;D

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.100
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Det blir edelgran også i år.

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.763
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Den dagen jeg ikke klarer å bære inn grana, da først snakker vi plæstic.

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg er ingen juletrefan, men skulle jeg ført hatt et skulle det i det minste vært gjennomført med plast, blinkende multikulørte lys og aller helst en roterende fot og kanskje automatisk avspilling av en juletresang fra små høyttalere i juletrepnten, sprayet med snø og godlukt og vigslet med vievann.

L

lark

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Jeg er ingen juletrefan, men skulle jeg ført hatt et skulle det i det minste vært gjennomført med plast, blinkende multikulørte lys og aller helst en roterende fot og kanskje automatisk avspilling av en juletresang fra små høyttalere i juletrepnten, sprayet med snø og godlukt og vigslet med vievann.
Roterende fot og ledninger er en dårlig kombinasjon ;D

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.681
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Plast ? Ikkje snakk om !
Her er det 3.20 under taket og treet skal nå helt i taket, være svært, jevnt, tungt og edelgran.
"Gi meg det fineste treet du har!"
Kun det beste er godt nok når det er jul.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jøgga skrev:
Plast ? Ikkje snakk om !
Her er det 3.20 under taket og treet skal nå helt i taket, være svært, jevnt, tungt og edelgran.
Endelig et ekte mannfolk!! :)

L

lark

Gjest
Jeg ser av avstemmingen og innleggene her at jeg er langt forut min tid. :)

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.100
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Og da var treet pyntet.

Så skal det bare noen kubikk med pakker under.... ::)

G

Gjestemedlem

Gjest
mteinum skrev:
Og da var treet pyntet.
Pent og rolig tre. Kjekt å se noen som skjønner at 'less is more' også når det kommer til juletrepynting.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Hverken eller.
Skulle jeg likevel komme dit en dag så har jeg det meste av julepynten klar, kjøpt inn over flere år. Forskjellige figurer i plast (retro romskip, hawaiidamer og superheltfigurer, rosa flamingoer med nisselue) og ikke minst pinup-julekuler.
Herlig amerikansk kitch. ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
ErosLoveking skrev:
Hverken eller.
Skulle jeg likevel komme dit en dag så har jeg det meste av julepynten klar, kjøpt inn over flere år. Forskjellige figurer i plast (retro romskip, hawaiidamer og superheltfigurer, rosa flamingoer med nisselue) og ikke minst pinup-julekuler.
Pøh! Om tre-fire år får du spørsmål om hvorfor ikke dere har juletre, da må du nok bite i den sure granbaren.. ;)

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
13
Vi går for plast.
Liker ikke å kjøpe tre.
Liker ikke å kaste tre.
Liker ikke å støvsuge barnåler.
Liker ikke mange tusen småkryp ekstra i huset.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Komponenten skrev:
ErosLoveking skrev:
Hverken eller.
Pøh! Om tre-fire år får du spørsmål om hvorfor ikke dere har juletre, da må du nok bite i den sure granbaren.. ;)
Som sagt julepynten ligger klar........ ;) ;) ;)

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.681
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Komponenten skrev:
Jøgga skrev:
Plast ? Ikkje snakk om !
Takker og rødmer, men kona syntes det var litt stort!
Pynting akkompagneres alltid av Jussi Bjørling med O Helga Natt på 'single repeat' og full guffe. Treet opplyses av tre sett med lys, store og små og noen som skifter farger og spiller julemusikk. Ungene går i fistel av fryd, og far avslutter med en liten akevitt. God Jul !

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Det finnes ingenting ekte med juledekorasjon, så det må bli plast.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.681
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Det er med juletre akkurat som med høyttalere : det skal være stort og av tre, det er far sitt ansvar å kjøpe inn, mor syns ofte det blir for stort og ønsker å sette pynt på og bestemme hvor det skal stå. Og så må det kunne spille musikk!

zerum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Antall liker
214
Har plast.. men med ei med astma og allergi har jeg desverre ikke noe valg..
Jussi Bjørling?? Hvor har du fått tak i den?? har leita i 7 lange etter den sangen etter at kassetten med han streika.. Blir ikke jul UTEN::::::::::::

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.681
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
zerum skrev:
Har plast.. men med ei med astma og allergi har jeg desverre ikke noe valg..
Jussi Bjørling?? Hvor har du fått tak i den?? har leita i 7 lange etter den sangen etter at kassetten med han streika.. Blir ikke jul UTEN::::::::::::
Klart du må ha denne. Den finnes på utallige samlinger med diverse Björling. Kjøp hvilken som helst, Jussi er Jussi uansett.
Du kan f.eks. kjøpe denne jule-cd'en på cdon.no
http://cdon.no/musikk/björling_jussi_m_fl/o_helga_natt-22071
eller kjøpe den ene sangen på iTunes
eller bare spille youtube
mens du sitter og ser på juletreet i natten.
Nå ER det jul.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.574
Torget vurderinger
0
Alergiske reaksjoner i familien, så det blir plast juletre og kunstige julestjerner.

Håper fandenskapen ikke falmer for dette må brukes i mange mange år om det regnskapet skal gå i null! Fy å det koster !!

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Har ei plast-osp i hjørnet bak høyre høyttaler, det er det nærmeste jeg kommer juletrte. Jussi Bjørling? Tom Waitz gjør jobben hos meg. "Ho-oly night.." ;)

Mvh. RS

Thumper

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.09.2007
Antall liker
1.367
Sted
Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
Har et ekte sevhugd tre!
Tok med hele ungeflokken, og fruen, og dro til skogs på trejakt. Et par morsomme timer senere var vi ute igjen med et perfekt jule tre! En koselig tradisjon synes jeg og det er en sann glede å se ungene løpe rundt å lete etter treet! Alle ungene (fra 11-16år) setter pris på dette, og er ikke så rent lite fornøyd og stolte når det står der ferdig pyntet.

Det hele med velsignelse fra skogeier selvfølgelig!

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
I og med at madammen og jeg skulle ha en "alenejul uten jul", ble juletre et ikke-tema.
Men sent i går kveld ble en av Tujaene på verandaen tatt inn i stuevarmen, på med lys og noen kulekjeder.... :eek:
Man må jo ha noe å legge julegavene under....... ;)

Så nå ligger pinnekjøttet til utvanning, potetene er skrellet og jeg skal avgårde for å dirigere tre julekonserter før mat og god drikke kan nytes i kveld.
Blir nok litt jul alikevel :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jøgga skrev:
Komponenten skrev:
Jøgga skrev:
Plast ? Ikkje snakk om !
Takker og rødmer, men kona syntes det var litt stort!
Pynting akkompagneres alltid av Jussi Bjørling med O Helga Natt på 'single repeat' og full guffe. Treet opplyses av tre sett med lys, store og små og noen som skifter farger og spiller julemusikk. Ungene går i fistel av fryd, og far avslutter med en liten akevitt. God Jul !
;D ;D ;D

Tre sett lys her og, to med farge og ett vanlig, men uten musikk.
Jeg kjøpte treet, og mannen min syntes det var for stort... Kan for så vidt være litt enig i år, det ble litt vidt, det var selvbetjening, jeg var alene, og det er ikke så lett å få totaloversikt over et juletre når man selv holder det...

Men ungene har pyntet det fra topp til tå med lys, kuler, flagg + + så det ble bra.

Tenk at det finnes menn som deg... si til din kone at du er et funn.. ;)

God jul!

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.726
Plastikktre? Alderig!

Jeg hadde heller godtatt å måtte lime barnåler til bjørkekvister skrudd inn i en sopelime, enn akseptere plastfjas over dørstokken i mitt hjem...

Har hatt fjelledelgran noen ganger men synes i grunn vanlig norsk gran er det beste da disse ikke forlenger julen unødig. Dessuten skal et tre også lukte tre. Bare hvite og ikke for mange hvite lys, og øvrig pynt er kuler som alle har en historie (enten laget av barn i familien over generasjoner, eller plukket opp under reiser rundt i verden), ikke noen megamaxipakke fra Spar Kjøp. For å balansere resten av året er det greit å være tradisjonalist for noen dager i julen.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Har selv plasttre, men får noen ekte kvister for å få lukta i huset.
Apropos stort tre.
Da jeg var inne på førstegangstjenesten (utlånt til HV)
Så ble jeg og en annen spurt om vi kunne hente et passende tre til jula.
Dette skulle stå på en plass hvor det var STOR takhøyde.
Vi var faktisk ute ca 3 timer før vi fant et passende vi syntes var bra.
Da vi kom opp til forlegningen så satte vi det av utenfor døren til kjøkkenet (les inngangen til Kokken)
Det som var litt morsomt var at mens treet sto der ute,så kom skogvokteren å klagde til kokken.
Nærmest ordrett sa han:
KÆM I HÆL.... HAR GITT DERE LOV Å HØGGE TØMMER :D ;D

Og dette er faktisk sant. ( fikk forøvrig skryt av treet sel om det var i største laget.
Mvh Jan I

Topp Bunn