Julespesial - Stig Arne si dagbok for Desember 2020

SAD-1220-FS.jpg


ELECTROCOMPANIET OBJEKT

Og med dette tek me ein alpinsving over til det ekstraordinære, eit vaske-ekte samleobjekt. Denne pyramide-forma høgtalaren er produsert i berre 5-6 eksemplar, og er særs interessann av fleire grunnar. Han var designa av Svein Erik Børja, og produsert av Electrokompaniet, i ein periode der Svein Erik var knytt til Electrocompaniet i samband med utviklinga av den vidgjetne “25-wattaren”, meir om denne ei anna gong. Eitt av para var lakkert i kvit og har funne vegen til eit eller anna museum of art. Beklagar denne omtrentlege skildringa; dette er berre ei etterlysing. Den no avlidne Svein Erik Børja var ein kjend og kjær person frå NRK, produsent millom anna, og ihuga audiofil. Det er grunn til å tru at mange av detaljane vart arbeidd ut i samarbeid med broren Bjørn Børja, då tilsett hjå Seas, no pensjonist.

Eit par slike er til reparasjon hjå meg, for eigar. Det eine basselementet er daudt (alle elementa er frå Seas). Då er det berre å byta dette elementet, ikkje sant? So enkelt var det ikkje. Kva element skal inn? Samtlege element er limt fast til kabinettet, som er av eit totalt daudt blandingsmateriale, og eit mareritt å få ut. Det øydelagde elementet er no tersa ut, takka vera hjelp frå personar med teknisk-praktisk kompetanse, og undersøkt. Det er, etter ein del arbeid med å tolka kodar og datoer på etiketten på baksida av elementet, produsert i 2004, altso lenge etter produsjonsåret. Det opprinnelege elementet har tydelegvis teke kvelden og vorte erstatta av eit nytt. Men er elementet produsert i 2004 eit kurant erstatningselement? Og er det friske elementet i den fungerande høgtalaren identisk? Det øydelagte elementet er 8 Ohm. “Bruksanvisninga”, som me har vore so heldige å få tak i, seier at høgtalaren er ein 8-ohms-konstruksjon. Men nokre av “ekspertane” på nettet påstår at det er ein 4-Oms-høgtalar, opphaveleg, og dermed står mykje arbeid att for å bringe fakta på det reine, sidan fleire av nøkkelpersonene bak konstruksjonen er vanskelege å få tak i. Og det er ganske fantastisk at Seas ikkje kan hjelpa oss med data på det opphavelege elementet, eller i alle fall å føreslå eit erstatningselement med liknande karakteristika som det opphavelege. Er det verkeleg mogeleg at ein i data-alderen ikkje har klart å lagra informasjon om tidlegare element?

Det friske elementet må óg ut. Er dette identisk med det øydelagde? Det vil syna seg. Truleg må delefilteret ut. Komponentverdiane i filteret vil vonaleg røpa om dette er ein 4-eller 8 Ohms konstruksjon. Dessutan tenkte eg å søkja hjelp hjå eigarane av dei resterande 4-5 eksemplara. Knut Vadseth (fidelity) har eitt par, og vil måla bass-seksjonen med multimeter for oss, når han berre finn multimeteret. Kvein eig dei siste 3-4 para? Kan dei gje lyd frå seg på telefon 93 46 75 69? All hjelp er til nytte for at me kan setja inn nye bassar, som har liknande karakteristikkar med dei opphavelege. Berre på denne måten kan dei spela slik konstruktørane meinte, og vurderast på ein seriøs måte. Det fortenar dei, sidan dette er ikoniske saker, norske, og dessutan sjeldne. Hadde det ikkje vore kjekt å lesa meir info og få ein grundig utprøving av desse høgtalarane? Det er i alle fall planen vår. Om lesarane kan hjelpa. Det er sikkert mange hobby-konstruktørar som sit på katalogar av Seas sine element frå 80-talet og derikring. I mellomtida: Over til...

Les heile juledagboka hos Audiophile.no

SAD-1220-6.jpg
 

Kommentarer

jan_eriks

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2006
Innlegg
433
Antall liker
116
Impedans er et resultat avhengig av frekvens. Et multimeter måler dc, altså likspenning. Kanskje det gir et pekepinn, hva veit jeg og lykke til..
 

Hurra_mann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Innlegg
427
Antall liker
212
Hørte disse i sjappa til Willy Tangen (var det Audioconsult den het, rett ved Nimbus Audio i Oslo?). Det må ha vært på slutten av 80-tallet. Svein Erik døde vel i 1992. Så hvis basselementet er fra 2004 så må det ha vært skiftet før. Hvis ikke Seas kan hjelpe deg vil jeg anbefale å ta kontakt med Bjørn Magne Idland hos Lydrommet. Han jobbet tidligere hos Seas og sitter på mye høyttalerkompetanse.
 

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Innlegg
507
Antall liker
981
Torget vurderinger
0
Hørte disse i sjappa til Willy Tangen (var det Audioconsult den het, rett ved Nimbus Audio i Oslo?). Det må ha vært på slutten av 80-tallet. Svein Erik døde vel i 1992. Så hvis basselementet er fra 2004 så må det ha vært skiftet før. Hvis ikke Seas kan hjelpe deg vil jeg anbefale å ta kontakt med Bjørn Magne Idland hos Lydrommet. Han jobbet tidligere hos Seas og sitter på mye høyttalerkompetanse.
På vegne av Stig Arne takkes for gode tips og innspill, og de er formidlet til han. Han er selv litt opptatt med akutt utendørs anleggsarbeid på egen tomt nå... :)
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
Kjente en som hadde (har?) de der. Har hørt de....
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.723
Antall liker
486
Du kan sjekke impedans med å sette multimeteret i resistans-innstilling. Da måler du likestrømsmotstanden i spolen, og det er som kjent ikke helt det samme. Du kan likevel bruke målingen til å identifisere impedansen i elementet. Resistansen ligger normalt litt under impedansen i verdi. F.eks vil du måle 3,7 ohm resistans på et element med 4 ohm impedans. Upreisist, men godt nok til å avgjøre om det er snakk om 4 eller 8 ohm.
 
Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.032
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Vet ikke om dette stemmer, men det står en del her. Har det meste av seas datablad fra 80-tallet så aktuelle basser er kanskje i arkivet et sted:

 
Sist redigert:

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Innlegg
1.927
Antall liker
2.174
Så lite som 5-6 par ? En kompis av meg i Tromsø hadde disse (har ?). Husker de som kjempegode. Spesielt en iskald vinterkveld , stjerneklart og et spektakulert nordlys, satt med beina på bordet og kun et stearinlys i rommet og kikket ut i polarnatten . Spelte The Ice King (som Steely Dan kaller ham) dvs Jan Garbarek på godt volum. Mektig opplevelse, at vi var velmarinerte i Barolo gjorde nok ikke opplevelsen dårligere !

Skal se om jeg kan finne han igjen og om han har høyttalerne. De er laget i et epoxymateriale som er blanda med knust granitt mener jeg å huske. Mener også at Abrahamsen sjøl fortalte at delefrekvensene var satt slik at elementene ikke skulle gjengi frekvenser som tilsvarte bølgelengder mindre enn elementenes diameter. (bass og mellomtone) Dette har jo betydning for spredningskarakteristikken.

Her må du gå grundig til verks, dette er klenodier. Skynde seg langsomt.

1. Jeg hadde forsøkt å kontakte mr Abrahamsen (EC Holding)
2.Også dagens Electrocompaniet, kanskje de sitter på gammelt arkivmateriale ?
3.Prøv å få målt det andre elementet - helst med f.eks DATS, da kan man kanskje finne et som passer.
4.Ta en kikk på delefilteret når du først er " inni der."

At produsenter av elementer ikke sitter på data og opplysninger om historiske OEM produkt er mere enn vanlig. I tillegg så er de beinharde på konfidensialitet, selv om produktet og produsent av den sammenstilte høyttaleren ikke fins mer. Opplevde det første gang med en treveis Missionhøyttaler produsert på seint -70 tall. Den hadde SEAS rund baut 10" /4"/1". Mellomtonen hadde forøvrig samme kurv som den du har. Endte opp med en fransk mellomtone og en L- pad som blei gjømt inni kammeret. Den var mere lettdreven enn originalen. Spiller fantastisk den dag i dag. Gikk hele runden med Eltek, Seas,men ikke Mission. Dette var før verdensveven. Men forøvrig hvis disse bare blei laga i 5-6 eksemparer så er det vel muligens element fra SEAS sin standardkatalog.

Hadde jeg hatt DATSen min kunne du fått lånt`an. Bor i Bergen. Men den er på Sørlandet nå. Anbefale, et rimelig instrument som er kjempeenkelt å bruke. Bodde faktisk i Stemmeveien jeg og en periode ! Traff på deg i gata stadig vekk. Kjempeflott den Bloggen din forøvrig, følger med på den.

Buying a Dayton Audio DATS V3 measurement microphone? - SoundImports

Dr.E

E = mc² ±3db
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.032
Antall liker
7.634
Sted
Oslo
I min mangeslugne yrkeskarriere, jobba jeg som hjemmehjelp for ei aldrande dame.
På loftet stod kartongen til en Sequerra tuner.
Ho var mora til Svein Erik
PS er dette grandfatheren til Response?
 
Sist redigert:

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.795
Antall liker
11.192
Sted
Ytterst i havgapet...
Med mindre man har gått fullstendig bonkers med linearisering av pukler/dumper i frekvensgangen til bassen, vil en enkel måling av DC motstanden i bassen med stor sannsynlighet avsløre om det er 4 eller 8 ohm...
Selv om Bassfilter skulle være opp til 4.orden, så betyr det to seriespoler med DC motstand på formodentlig under 1 ohm.... Det gir typisk 3-4 ohm for et 4 ohms system, og rundt 5-6 ohm for 8.....
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
981
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 0
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn