Julesanger - Be best og hifi - noen forslag?

B W

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.05.2014
Antall liker
53
Hei

har lite tid å begynne å lete etter ekstrem fine julesanger til disse fine hjemmekveldene som nå er fullbooket. Og gjett hvem som må være dj :/

noen som kan hjelpe meg ut? tenker først og fremst på veldig fine sanger (hvilken som helst språk) som er av Radka kvalitet og helst i hifi format.

Takk på forhånd

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.475
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Om det ikke kun er de vanlige julesangene (i ulik innpakning) du tenker på:

Desemberbarn m/Wolff og Bremnes kan jo være et alternativ. Snow Angels m/Over The Rhine et annet.

B W

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.05.2014
Antall liker
53
hei. det var gode forslag! Ja vanlig julesanger men for audiofile slik at jeg selv overlever :D

takknemlig for flere forslag

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.323
Sted
Sølvbyen
Bugge Wesseltoft sin juleplate er vel ganske "audiofil".

Selv er jeg av oppfatningen at mye av det som ble spilt inn i USA på 50 og 60 tallet av folk som Sinatra og The Rat Pack, Elvis Presley, Bing Crosby, Perry Como, and the likes er mer enn audiofilt nok for min del. Det er ikke ræva lyd på disse gamle innspillingene IMO. :)

Edit: jeg moderer meg litt, det kan være litt in your face lyd på enkelte av de gamle innspillingene jeg nevner over.

Sist redigert:

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
Vil absolutt anbefale Sarah McLachlan's album Wintersong, mange flotte sanger og bra lyd.

MI0000731343.jpg

Fra Wikipedia:
In October 2006, McLachlan released a Christmas album called Wintersong. The album included 11 new recordings, featuring covers of Joni Mitchell's "River", Gordon Lightfoot's "Song for a Winter's Night", and John Lennon's "Happy Xmas (War Is Over)", which she recorded with her outreach children and youth choir, and seasonal favourites: "Christmas Time Is Here", "O Little Town of Bethlehem", "Have Yourself a Merry Little Christmas", "Silent Night", "The First Noel", and "Greensleeves (What Child Is This?)", among others. The title track is an original work of McLachlan's.

Topp Bunn