Julemusikk (alternativ)

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.908
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Fant ikke en egen tråd for alternativ julemusikk.

Hva får frem gåsehuden og julestemningen hos dere?

I dag oppdaget jeg at Soen vokalist Joel Ekelöf kan mer enn prog og metall.
Mener bestemt at dette er den beste versjonen av «O helga natt» jeg har hørt, og satt med tårer i øynene og ståpels både innvendig og utvendig.

Fant en drøss med gamle tråder om julemusikk.
Denne kan gjerne omhandle de musikerne/artistene som gjerne ikke slenger ut av seg de typiske julesviskene til hverdags 😬

 
Sist redigert:

Chila

Medlem
Ble medlem
15.07.2020
Innlegg
46
Antall liker
33
Sted
Oslo
Fant ikke en egen tråd for alternativ julemusikk.

Hva får frem gåsehuden og julestemningen hos dere?

I dag oppdaget jeg at Soen vokalist Joel Ekelöf kan mer enn prog og metall.
Mener bestemt at dette er den beste versjonen av «O helga natt» jeg har hørt, og satt med tårer i øynene og ståpels både innvendig og utvendig.

Fant en drøss med gamle tråder om julemusikk.
Denne kan gjerne omhandle de musikerne/artistene som gjerne ikke slenger ut av seg de typiske julesviskene til hverdags 😬

Chistmas Tears m E Clapton, særlig solo på slutten hvis man blir litt lei av dombjeller, BB King - To soneone that I love og for å trekke litt på smilebåndet - Juleglede m Sterk naken og biltyvene.
 

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.653
Antall liker
5.816
Oppdaget denne i går, Floor Jansen og Marko Hietala fra Nightwish synger Ave Maria...
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Inpain1968: Den skiva der har vært en favoritt i husholdet i årevis!! Og hvilken plate passer bedre i tidenes mest alternative jul?? Stay safe! ;)
 
S

Syncrolux

Gjest
Juleplata til Bob Dylan samt Jethro Tull Christmas album er obligatorisk hos meg 🙂
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Eller "Christmas @ Ground Zero"- Weird Al Yankovic... :love:
 

plasma

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.11.2009
Innlegg
843
Antall liker
1.644
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Knut Borge savner jeg. Han var et fyrtårn for for min interesse for jazz. Dårlig behandlet av NRK. Mange fine på denne samleplaten.
03378A96-1659-402D-AA96-FDC5A21184B5.jpeg
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
På tal om alternativ jul: Eltons klassiker fra "Caribou"- "Step Into Christmas"- må selvfølgelig være med. Hvem andre enn flygeltrollmannen fra Pinner kan be deg om å hoppe ombord på platespiller´n og bli med ham inn i jula?? Og så få det hele til å bli så utrolig kult? :love: Kun en mann som i godt voksen alder har lært hva jula EGENTLIG er...og det, det er Elton! Urframført hos Gilbert O´Sullivan i 1973, forresten...med Bernie Taupin som stand-in perkusjonist for den ellers så eminente Raymond Cooper...
 
Topp Bunn