Julegavetips

J

J.J

Gjest
Det er jo snart jul og det kan vel være greit og ha en tråd for julegavetips i alle fasonger, størrelser og prisklasser ...

Her er en for dem som liker å gi bort litt harry ting , men som kan være meget morsomme ;D

F.Eks et drikkesjakkbrett 8)

Coolstuff

C

Cyber

Gjest
I år føler jeg at det er verre enn noen gang å finne julepresang til venner og bekjente, vi har jo snart alt - det blir jo sånn "å finne på noe for å finne på noe".

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Gavekort til det lokale Spa er aldri feil å gi til damer (Les: mødre). Likeså gavekort for to til en god restaurant.
Gi opplevelser istedet for ting, rett og slett.

yellow

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
431
Cash til de unge, vin til alle andre unntatt besteforeldre som får en eske assorterte matvarer.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hvor gamle må ungene være før det passer å gi dem en ukulele?

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Eksakt fjorten måneder. Før den tid er assortert perkusjon det beste.

Z

Zomby_Woof

Gjest
:D
Vi snakker om guttungen til kusina mi. Faren hans kan vel nok om musikk til at han fikser å stemme åpent, så det er bare å klimpre i vei. Første gaven herfra var et piano med fire tangenter, tror det traff greit. I fjor ble det flymaskin, populært men umusikalsk.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Krabaten her er gamle karen men han leverer da en klart bedre versjon enn originalen, så jeg hadde gått for ukulele.

J

J.J

Gjest
Bytte gavekort og penger er blitt trist - jula´s misjon er over for dem fleste .. gøy for unga som ikke har forstått det - klart det.
Men det å si at enn feirer litt ekstra og kliner te med den beste matlagingen og om noen ønsker det ... fylle glassa med noe ekstra godt ( les Whisky ;D ) og bruke god tid på familie og venner - ja det er fint med jula ...

Nå som jeg " har alt " syntes jeg det er stas med noe drikkbart eller at folk finner på noe moro ... muligens totalt ubrukelig , men en må jo ha det gøy og .... :p ;D

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Zomby_Woof skrev:
Hvor gamle må ungene være før det passer å gi dem en ukulele?
Serge Gainsbourgs "Laisse tomber les filles" på ukulele gjør seg ikke bort.

Men dette, artisten og hennes ukulele, er kanskje mer en julegave for far… hirr hirr.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det som er kjekt med ukulele er at det faktisk er svært billig å kjøpe et seriøst instrument. Min bror kjøpte flere til sine barnebarn i fjor, og de kostet ikke særlig mye, selv om kvaliteten var så god som den kan bli. Noe mer enn 200 var det riktignok, men langtfra ille.

G

Gjestemedlem

Gjest

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
baluba skrev:
Gjestemedlem skrev:
This one is special because it vaguely resembles a penguin.
Soda Stream must have!
Soda Stream er gull! Har dessverre ikke min lenger. En av mine favoritter er som følger:

1/2 fl. smooth vodka settes i kjøleskap til den er kald
hell flasken over i beholderen og pump den full i kullsyre.
server umiddelbart i store shotglass (ca 5cl)

voila
Da får du ønske deg en som "minner svakt om en pingvin" til jul. I kjelleren på Karmøy har jeg sett den rundt 30 år gamle brun/beige Sodastream-en vi hadde da jeg var ung.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Ryddet et kjøkkenskap her forleden dag og fant min gamle Soda Stream. Finnes det lenger kullsyrepatroner å få kjøpt til dem?

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Hva med den store Julegavetipsboka? Mye bedre enn boka til Gelius (Snusk i Bibelen) ;)

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.083
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Julegavetips: den fineste gavebutikken!

JEg vil gjerne slå et slag for den beste julegavebutikken jeg vet om:
Enklere Liv AS
http://www.enklereliv.no/

Nettbutikk og butikker over hele landet som bugner av praktiske kvalitetsvarer for store og små. Slett ikke bare for gamle og skrøpelige. Og alle tingene har en liten side av menneskelighet og omtanke. Fenomenalt konsept, og perfekt til julehandel.

Topp Bunn