Julegaver

G

Gjestemedlem

Gjest
Det er ennå lenge til lille julaften. Men det går da an å begynne å tenke på presenter og slikt litt i forkant. det er altfor lett og kjøpe en rull med papir og noen flasker vin til alle mann, med det er vel litt forutsigbart.

Så forslag til julegaver til folk i alle aldre vil bli satt pris på. De aller minste barna er jo greie nok, men andre folk er det ikke så lett å finne på noe til.

Når det gjelder litt større barn og ungdommer så har jeg ingen ide om hva som er in for tiden og hva som kanskje var kjekt for noen år siden.

Bøker, musikk, vin og slikt er jo greit nok hvis man ikke finner på noe bedre til de andre. Men noe mer utspekulert hadde jo vært gøy.

Hvilke gaver har man hatt størst success med tidligere?

Gamle mennesker er vel litt lei av kosmetikk og konfekt også etterhvert.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
Jeg er ikke så veldig kresen, så dersom du pakker inn et par EVO 707 og 525 til meg skal jeg love at jeg ikke sensurerer dine neste 3 innlegg ;D ;D ;D

med grønn og hvit jul hilsen

(på forskudd)

JackX

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Har hatt stor suksess med gavekort til Mor. På en "full pakke" fra det lokale massasje/spa stedet. Dette funket så bra att jeg ga det to år på rad. Hm, kanskje alle gode ting er (jule)tre? :p
Uansett, så mye snadder mat som bare har manifestert seg inn i frysern mens jeg er på sjøen er det lenge siden jeg har opplevd :D.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hm… en mann som tenker på julepresangene over en måned før jul… den var ny… ;)

Men jeg har samme problem ja, vanskelig med gaver. :-\

Nå spørs det jo hva man mener grensen er mellom store og små unger, men så lenge de er i lekealder er de vel stort sett greie, for leker er det nok av. Problemet er vel størst når de kommer opp i tenårene og litt før, for da ønsker de seg ny mobil, bærbar PC og lignende billige ting…

Mobilkort kan jo være noe til de unge... penger trenger de alltid.

Og så spørs det hvor mye du har tenkt å spandere per pers sånn cirka.

Bøker og musikk er jo som du nevner greie ting, der er det mye å velge i.

Men hva med noe du har laget selv? Du liker jo å lage mat så vidt jeg forstår, hvorfor ikke lage noen gode sildeglass å gi bort til de som liker sild, der er det en del å velge i. Passer vel best til gamle tanter og besteforeldre og den slags.
Og du tar jo bilder, hva med å gi bort et fint bilde du har tatt, forstørret og innrammet. Det kan jo være et bilde av personer i familien eller bare et fint bilde. Eller du kan lage en bok hvor du limer inn bilder og skriver til, eller kanskje bare skriver inn noen dikt eller lignende.

Eller hva med crocs i varierende farger til hele familien… ganske populære for tiden... ;)

http://www.taylorshoes.com/crocs.htm

Problemet i dag er jo at alle har alt. Til de mer engasjerte kan du gi bort en gave til andre gjennom en veldedig organisasjon, det er mange som tilbyr slikt nå.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Som Jaerbu, har jeg de siste årene lagt et gavekort på "full pakke" m massasje, fot og håndbehandling etc. under juletreet.
Det blir nok et slikt kort i år også, fordi jeg ser hvor godt hun har av noen timer med slik behandling.

Famile kommer til å få gaver i år som det ikke finnes mange av........ :-X ;)

For egen del, har jeg annonsert til venner og familie, at en liten skjerv med penger står på min ønskeliste for å få finansiert bygge av nytt rack.... ;D

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.999
Etter nylig å ha sett utstillingen HARD RAIN av Mark Edwards ved the Royal Botanic Garden i Edinburgh, så har jeg handlet inn en god bunke av hans fabelaktige bok. Disse kommer til å bli behørig pakket inn og sendt til mine venner som enten er fotointeresserte, miljøbevisste eller dylandogs, i klokketro på at de kommer til å få et enda mer oppegående forhold til miljø, bilder og Dylan.

De/vi som har alt vi trenger har som regel minst av tid. Gavekort til felles middag på bedre restaurant har derfor vært en sikker vinner i min familie/vennekrets.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg trenger hjelp... :eek:

Hva skal jeg kjøpe til min far til jul... ? ??? :-\

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Komponenten skrev:
Jeg trenger hjelp... :eek:

Hva skal jeg kjøpe til min far til jul... ? ??? :-\
Har akkurat samme problemet. Hva skal en gi til en gammel mann som har "alt"
Mvh

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Gjestemedlem skrev:
Fant en julegave hin dagen til en voksen fetter:

Fjernstyrt mikrohelikoter til innebruk.

http://3smotorsport.no/product_info.php?products_id=314&osCsid=0163e70ae15d2adc0bc812362f205595
Hei
Vil heller anbefale et lite 3 kanals helikopter. Disse er faktisk enklere å fly enn disse 2 kanals . Koster ikke mye mer og en kan fly mye bedre .
kjøpte dette for en god stund siden og det er faktisk moro å fly inne på små plasser med dette
OBS: det tåler ikke allverden men er fryktelig moro
http://www.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=522518362&ListingType=0&ListingSort=1&PageNr=2&Catg=25853&ArticleType=0&LanguageNr=20&ArticleCondition=-1
Mvh

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.776
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Forferdelig mange (spesielt husmødre, har jeg lagt merke til) har bare elendighet i knivdepartementet på kjøkkenet.

En ordentlig high-end kokkekniv fra Victorinox bruker å være populært, både som julegave og gave i forb. med feiring av rundt år - både hos menn og kvinner.

Japanske kokkekniver er også sneisne greier.

Hva du enn gjør - ligg unna billige knivblokker med "laserslipte" kniver - dette er bare ræl.

Johan-Kr

G

Gjestemedlem

Gjest
Ja en kjøkkenkniv er en god gave.

Har sett endel på slike og kjøpt noen ved tidligere anledninger. Liker spesielt de mellomstore kokkeknivene til Masahiro. MAC lager også noen lekre kniver.

Har en 30års presang som jeg må skaffe i løpet av uken. Så en fin kniv vil sikkert egne seg godt til det.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Min far liker Radka Toneff..
Det var noen som påstod at det var kommet en nyutgivelse av hennes musikk nylig, men det siste jeg fant var fra 2003, noen som vet noe om dette?

Er det andre artister som kan ligne hennes som noen kjenner til?
Han liker jazz, ofte sånn helt grusom masejazz som jeg bare synes er støy....

Topp Bunn