Julegaven er på vei.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.958
Torget vurderinger
0
Da står bilen på samlebåndet. Blir ferdig i løpet av denne uken, og hvis transporten til Norge går etter planen har jeg ny bil til jul!

Til Spiralis
Fra Spiralis
Med ønske om god jul!
;D ;D ;D ;D ;D

Norum

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.07.2006
Antall liker
5
Grattis med bilkjøp :D Hva ble det?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Spiralis skrev:
Da står bilen på samlebåndet. Blir ferdig i løpet av denne uken, og hvis transporten til Norge går etter planen har jeg ny bil til jul!

Til Spiralis
Fra Spiralis
Med ønske om god jul!
;D ;D ;D ;D ;D
Da ble det vel en slik da:

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:

Til Spiralis
Fra Spiralis
Med ønske om god jul!
;D ;D ;D ;D ;D
Grattis m ny bil! :)

Og når det gjelder transporten, tror jeg ikke du skal bekymre deg. Utrolig god plass der nå for tiden........

H

Hugh

Gjest
Gratulerer! Det er godt noen tar ansvar i diss stormfulle tider

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Var det ikke Superb Spiralis bestilte?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.298
Torget vurderinger
1
Fin bil! Gtratulerer :D

Mvh. Bjørn

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vi og får oss ny bil om en uke eller to. :)

Jeg bestilte ellers 11 julegaver på internett i går, jammen er det en super måte å handle på, slippe å stå i kø i overfylte butikker, kan i steden bestille gaver på noen få minutter hjemmefra, og få tak i det man ønsker; musikk til pappa, musikk til mamma, musikk, dvd og spill til unger og nieser og nevøer... Fantastisk!! :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.958
Torget vurderinger
0

Fargen heter Rosso Brunello, Oddgeir ville nok kalle det Burgunder og tenke rødvin med en gang. ;)

Lyst skinn interiør, med tredekor. :D

Baksetet, plass masse plass. :)

Skoda paraply er standardutstyr. ;D

Detaljer forøvrig,
Utsyrsnivå Elegance,
9 airbagger
2,0 liter Common rail diesel på 170Hk.
DSG automat gir.
Ratt med styring av radio, mobiltelefon og gir
Cd spiller + harddisk med 20 Gb plass til musikk, slot for SD minnkort + tilkobling for Mp3 spiller. 10 høytalere.
Absolutt alt fabrikkmontert ekstrautstyr som finnes tilgjengelig + litt til ;)

Første fabrikknye bilen jeg har kjøpt, fullstendig galskap men jævlig gøy og jeg gleder meg!! ;D ;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.958
Torget vurderinger
0
Thomas1 skrev:
Treinteriør....Har du kjøpt bil eller båt?
Båt selvsagt, Skoda Yacht!! ;D

Har alltid vært en smule anglofil, og disse britene har jo alltid hatt det med å fylle regnskog i bilene sine. ;)

Var faktisk innom Jaguar i Oslo før vi bestillte Skoda, og jeg vil si at bortsett fra den übersiviliserte V8 motoren i Jaguar så gir denne Skodaen tilnærmet samme opplevde kvalitets følelse som Jaguar. Vi var seriøst inne på XJ og S- serien, men en standard XJ har såvidt dårligere plass i baksetet og mer enn 200 liter mindre bagasjerom enn Superb at vi alene av den grunnen fant at den ikke var aktuell. Hvilket var trist fordi XJ etter min mening er en av de vakreste sedanene som noensinde er laget. Når XJ også koster en bagatell av en "mill" mere enn Superb var slaget tapt for den. :-\
Jaguar S serien er også en av mine favoritter, og siden den var utgående modell ( faktisk helt utgått ), de hadde en overligger, 2,7 liter diesel, som kostet bare marginalt mer enn Superb, ca 650 K, som jeg var veldig fristet av. Den hadde noe bedre bakseteplass enn XJ, men fortsatt tragisk trangt bagasjerom. Da var egentlig avgjørelsen enkel. Superb ser ut til å gi vanvittig mye bil for pengene. Beiplassen bak er så stor at du må opp i BMW 7 serie lang eller Jaguar XJ LWB for å finne noe tilsvarende. Bilen går på ca 0,5 liter pr mil. Skoda leverer best kvalitet innenfor VAG konsernet, og som glad eier av Range Rover Vouge har jeg "en smule" peiling på hva begrepet "Britsh is best" går ut på! ::)

Tiden vil vise om i hvilken grad man vil angre på dette kjøpet. Hvem vet, kanskje dukker det opp en Superb på bruktbørsen sånn småningom. :eek: I så fall er jeg ikke fornøyd! Jeg pleier ikke sege bilene mine. Guttungen skal ta over Saab'en, så den blir i familien. :)

Den største overgangen blir vel å ha en bil med ikke ubetydelig driftssikkerhet, etter år med Saab og Land Rover blir dette noe nytt!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Wow! jeg må virkelig si at skoda har fornyet seg. synes dog bilen var finere inni enn utenpå.
Gratulerer.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Virkelig deilig interiør i den der. Fin utenpå også, men den så litt vel VW ut for min del.. :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.958
Torget vurderinger
0
wotg skrev:
Wow! jeg må virkelig si at skoda har fornyet seg. synes dog bilen var finere inni enn utenpå.
Gratulerer.
Takk. Den er ikke så veldig fotogen for å si det slik. Ser bedre ut "live", og den kommer seg ved nermere bekjentskap. Men faktisk er den ikke så ulik Saab 9000 i profil. Fronten ville om du lekte deg med Photoshop og fjernet grilen og istedet la inn to "nyreformede hull", ligne farlig mye på BMW sett forfra.

Det er på mange måter en romslig A6 til drøye 300K lavere pris. Men noen bil man kjøper med hjertet er det nok ikke, det er som Skoda sier i reklamen: "Bil for-nuftige menesker". Om det blir et lidenskapelig forhold? Time will show!? :D

G

Gjestemedlem

Gjest
Gratulerer med fin bil. Pent interiør.

Har alltid hatt litt sansen for østblokkmodeller. ::)

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
44.242
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
21
Den bilen var da virkelig pen - gratulerer !

(og tenk hvor mye morsom hi-fi man kan bruke de siste 300 k til istedet for å kjøre A6 :)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Skoda har i alle år vært et ikketema for meg. Overraskelsen er derfor stor når jeg nå, etter å ha ruslet rundt på diverse Skodasider på nettet, konstaterer at bilen er kjempeflott. Faktum er at jeg godt kunne finne på å kjøpe en slik selv. I tillegg til Thinken som kommer om et års tid.

Gratulerer Spiralis.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.164
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
hvorfor kjøpe skoda,
når man kan gå da ? ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Virker som om dette er en av bilene der man får mest tilbake for pengene. Det er jo egentlig ingen grunn til å betale et par hundre tusen ekstra for et heiltysk grillmerke.

Slit an!

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Gratulerer Spiralis!

Her har du fått deg en skikkelig vogn. De er godt skrudd.

Elektron

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Aah, flere som har forstått at Skoda er bilen. ;)
Nesten like fin som min Skoda Felicia. ;D

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.399
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Vi har en Octavia Tour fra '05. Kjøpte også nytt - og er veldig godt fornøyd. Gratulerer!

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Grattis igjen Spiralis! Sikler litt på samme fargekomboer selv... ;D

Mye bil for pengene ja, i tillegg til en SMULE bedre kvalitet enn VW og Audi...denne bør vel holde noen år fremover.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.938
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Noen produsenter har vesentlig bedre smak enn andre.

Veldig ren og ryddigdesign på interiøret. Andre har en tendens til å gå amok med faket treverk og masse knapper.

Grattis...

Johan-Kr

Topp Bunn