Thomas1 skrev:
Treinteriør....Har du kjøpt bil eller båt?
Båt selvsagt, Skoda Yacht!! ;D
Har alltid vært en smule anglofil, og disse britene har jo alltid hatt det med å fylle regnskog i bilene sine.
Var faktisk innom Jaguar i Oslo før vi bestillte Skoda, og jeg vil si at bortsett fra den übersiviliserte V8 motoren i Jaguar så gir denne Skodaen tilnærmet samme opplevde kvalitets følelse som Jaguar. Vi var seriøst inne på XJ og S- serien, men en standard XJ har såvidt dårligere plass i baksetet og mer enn 200 liter mindre bagasjerom enn Superb at vi alene av den grunnen fant at den ikke var aktuell. Hvilket var trist fordi XJ etter min mening er en av de vakreste sedanene som noensinde er laget. Når XJ også koster en bagatell av en "mill" mere enn Superb var slaget tapt for den. :-\
Jaguar S serien er også en av mine favoritter, og siden den var utgående modell ( faktisk helt utgått ), de hadde en overligger, 2,7 liter diesel, som kostet bare marginalt mer enn Superb, ca 650 K, som jeg var veldig fristet av. Den hadde noe bedre bakseteplass enn XJ, men fortsatt tragisk trangt bagasjerom. Da var egentlig avgjørelsen enkel. Superb ser ut til å gi vanvittig mye bil for pengene. Beiplassen bak er så stor at du må opp i BMW 7 serie lang eller Jaguar XJ LWB for å finne noe tilsvarende. Bilen går på ca 0,5 liter pr mil. Skoda leverer best kvalitet innenfor VAG konsernet, og som glad eier av Range Rover Vouge har jeg "en smule" peiling på hva begrepet "Britsh is best" går ut på! :
Tiden vil vise om i hvilken grad man vil angre på dette kjøpet. Hvem vet, kanskje dukker det opp en Superb på bruktbørsen sånn småningom.

I så fall er jeg ikke fornøyd! Jeg pleier ikke sege bilene mine. Guttungen skal ta over Saab'en, så den blir i familien.
Den største overgangen blir vel å ha en bil med ikke ubetydelig driftssikkerhet, etter år med Saab og Land Rover blir dette noe nytt!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D