Ønsker anbefaling Julegave til 19 år gammel jente

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Min datter må bytte ut musikkanlegget sitt og ønsker seg en kjekk sak til jenterommet.
Hun liker å spille høyt, liker rock og har øre for kvalitet (skjønner ikke hvorfor hun ble sånn :D:))
Kilde er som regel mobil tlf eller Spotify. Anlegget må spille bra både høyt og lavt og se noenlunde bra ut samt ta lite plass.
Hun har slitt ut et B&W minianlegg fra Hifi-Klubben.

Jeg har sett meg ut denne: https://swsg.no/naim-mu-so-qb-tradlost-stereoanlegg-solv

Finnes det enda bedre alternativer? Mottar gjerne tips fra dere som har hørt flere kandidater.

naim-mu-so-qb.jpg
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Et par monitorer i en hylle eller på vegg muligens?
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
Jeg ville tenkt 2 x Sonos Play:5. Blir jo tre tusen mer, da. Men brukervennligheten er vanskelig å slå, de spiller bedre enn mange tradisjonelle stereoanlegg i budsjettklassen, de er pene og plasseringsvennlige, og romkorreksjonen deres (som trenger en iPhone eller iPad for å settes opp) funker faktisk som en kule.
 

bjornid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.10.2007
Innlegg
222
Antall liker
131
Sted
Ensjø, Oslo
Dynaudio har kommet med en serie som kalles Music (1, 3, 5, 7) og som ser fine ut. Har ikke hørt hvordan disse låter.
 

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Innlegg
1.546
Antall liker
3.057
Torget vurderinger
2
Yamaha R-N303 D sammen med Tannoy Mercury 7.2 er en kombo med mye trøkk og noe å bygge videre med visst en ønsker det.
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
Alternativ til sonos som broren min kjører med stort hell på kontoret sitt: Yamaha WX-C50 som forforsterker med streaming-funksjon (kan spille direkte til den fra spotify uten å koble til telefonen) - https://www.komplett.no/product/901...mekino/receivere/yamaha-wx-c50-forforsterker#

Koblet til to rimelige men gode små monitorer fra JBL: https://musikkhuset.no/produkt/studio-pa/monitorer/jbl-1/jbl-lsr305-white-studiomonitor

Da er du på 6300 totalt, hun får muligheten av å høre i stereo.
 

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
635
Antall liker
535
Torget vurderinger
7
SA Saxo 5 (evt Saxo 1 m sub) aktive fungerer nok bra. Overraskende bra lyd i Saxo 1 active. På finn er de til salgs med svs sub
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Tusen takk for alle svar.
Skal prøve å lirke ut av prinsessen om hun vil ha en eller to bokser!!! Det annerledes for disse damene. Det skal ikke vises, men kun høres!
Antar bedre value / lyd ut av to bokser enn en!

Geneva er vel også en 1 boks kandidat.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.148
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Naim Mu-so Qb roses jo opp i "skyene" uansett hvor man leser omtaler av den (WhatHiFi, Audiophile.no, Stereo+, L&B osv).
I forhold til EC Living så virker den (lest - ikke selvhørt) å ha en noe mer engasjerende karakteristikk, og det er kanskje ingen ulempe mht angitt musikkgenré.

Etter å ha hatt Naim Uniti Star i hus noen uker har jeg ihvertfall bare positivt å si om betjeningsvennlighet (Naim app´n), soliditet, streamingmuligheter osv.
Som andre har nevnt, så ser det ikke ut til at den er utstyrt med hodetelefonutgang.
Og - hvor høyt man kan spille med en slik må andre svare på, eller best - testes selv ved butikkbesøk.
 
Topp Bunn