Julefest for gatebarn i San Antonio, Cavite City, Filipinene 2024-2025

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Som de fleste av oss har fått med seg så utartet 2020 og 2021 seg til og bli år med store forandringer for de fleste av oss...... så også på Filipinene hvor en dårlig situasjon for mange har blitt om mulig vesentlig værre, skolene er stengte, det er ikke lov og ferdes fritt rundt lenger, det er nedstenginger av samfunnet og utgangsforbud....... og mye av dette treffer spesielt ungene og de gamle hardt, hva skal man leve av hvis man ikke klarer og skaffe penger.
    Så i år sikter vi mot og hjelpe folk som ikke har mat eller mulighet for og skaffe seg det, vi vet at det vi gjør fungerer og at det hjelper mange og vi har fått mange tilbakemeldinger som "hva skulle vi gjort uten dere".

    Videre planer gjennom 2022 er og ha fast mat-auke til Kai og de 4 søsknene hans + bestemoren også slik at barna kan gå på skole og få seg en utdannelse så godt det lar seg gjøre, så alle donasjoner er velkommne.......... og situasjonen er temmelig desperat for veldig mange av barna...... spesielt for de som lever av og tigge og av og lete i søppelkasser etter mat..... det er ikke noe og finne pga lockdown...... så vi sender bortover litt nødhjelp av det vi samler inn...... for det er jo ikke noe poeng og spare penger til julefest hvis mange av unga har sultet i hjel i mellomtiden.
    Hvis vi skulle være så heldige og ha penger til overs en måned så setter vi de inn på sparekontoen for og lage en store gatebarnfest så snart det lar seg gjøre igjen.


    Vi kom i sommer i gang med et lite gatekjøkken hvor vi noen dager lager grøt og andre dager fisk og ris som vi deler ut på gaten til folk uten mat.... unge som gamle, dette er noe vi har et sterkt ønske om og videreføre, men det krever jo en del økonomiske ressurser........ grunnen til at gjerne vil videreføre dette er at det hjelper mange.

    Pr i dag ser det ut til at vi nå har 5 faste som donerer penger hver måned....... og noen ganger kommer det inn litt ekstra penger..... noen ganger ikke, vi er veldig glade for at det er noen av dere der ute som har satt opp en fast donasjon hver måned...... det er det dere donerer vi må forholde oss til.


    2022


    Februar:


    500,- fra en av våre nye donatorer, det er veldig velkomment med noen ekstra donasjoner nå, så vi får nesetippen over vannkanten igjen :)
    622.- fra vår danske venn

    200.-
    250.-
    300.-
    1000.- via Vipps
    125.-

    27/2 har jeg sendt bortover 3000.- til mat til unga + mat supply + penger til innkjøp av ingredienser til mat som svigermor gir bort via gatekjøkkenet våres. Vi går litt underskudd hele tiden, så på et tidspunkt må jeg nok justere litt på hva vi gjør, men foreløpig går det noenlunde rundt .


    Mars:

    500.- fra vår nye donator
    250.-
    1000.- via Vipps i gave fra en norsk hifi produsent.
    200.-
    300.-
    1000.- via Vipps
    125.-

    28/3 Sendt 3000.- bortover til mat til unga + mat supply + penger til innkjøp av ingredienser til mat som svigermor gir bort via gatekjøkkenet våres.
    Denne gangen var vekslingskursen litt bedre enn forrige gang..... så denne gangen tror jeg det blir nok penger til en kake til unga, det tenker jeg de blir glade for.


    April:

    500.-



    Tusen takk på vegne av unga "våres" og alle de eldre og de som bor på gata som kommer og spiser hos oss, pengene utgjør en stor forskjell de.

    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger, alt som kommer inn, går direkte ut til de som trenger hjelp.


    HVIS !!!
    noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som er relevant
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Små apekattene våres med favoritt frukten sin........ Bananer var noe de bare hadde sett på bilder, men etter at vi begynte og kjøpe det til de, har det blitt favoritten i følge Kai som sier: It taste SOOOOOO good og det ser ut som om søsknene er glade i Bananer også.



    Kai05.04.22.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    De neste par ukene kan det hende det blir noe manglende oppdateringer pga en ferietur hvor jeg ikke helt vet enda om jeg har tilgang til pc....... mobilen har jeg med, men jeg er ei krøkke til og overføre bilder og slikt fra Messenger til HFS via mobil..... men vi får se hvordan det går.
    Hvis jeg skulle bli borte..... så riktig GOD PÅSKE til våre støttespillere.




    213.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Jeg har klart og oppgradere min gamle laptop og den ser ut til og virke...... så den blir med på turen og de har wifi på hotellet i følge reklamen........ så da burde det bli oppdateringer i påsken alikevel :)
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Det er fredag og jeg har mottat en oppdatering.

    Menu for today:
    Fried vegetable
    Våruller
    Beans soup
    Egplant omelette
    Chicken adobo og mere bananer.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Det er fredag og jeg har mottat en oppdatering.

    Menu for today:
    Fried vegetable
    Våruller
    Beans soup
    Egplant omelette
    Chicken adobo og mere bananer.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Etter mye om og menn har jeg fått min gamle laptop til og klare og koble til wifi'en her borte, men den kommer og går litt...... men det ser nå ut til og virke såpass at jeg får lagt ut oppdateringene........ så får vi se hva som skjer neste uke....... i mellomtiden.....GOD HELG folkens.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Sliter med wifi her som kommer og går og med veldig svakt signal. Nytt forsøk på Fredag.
    Har fått 2 donasjoner på 200 og 250 som vil bli ført inn på listen når jeg får ordentlig dekning igjen.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Har en oppdatering, men laptopen får ikke kontakt med WiFi enda, så jeg får forsøke igjen litt senere.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Siden unga våres bor i et katolsk land og det er langfredag, så betyr det ikke noe kjøtt og spise i dag, men i stedet en velkjent rett her hjemme og i Spania...... nemmelig Baccalao, så dagens menu bestod av:
    Menu for today bacalao, squid adobo, vegetable soup with thin noodles.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Som de fleste av oss har fått med seg så utartet 2020 og 2021 seg til og bli år med store forandringer for de fleste av oss...... så også på Filipinene hvor en dårlig situasjon for mange har blitt om mulig vesentlig værre, skolene er stengte, det er ikke lov og ferdes fritt rundt lenger, det er nedstenginger av samfunnet og utgangsforbud....... og mye av dette treffer spesielt ungene og de gamle hardt, hva skal man leve av hvis man ikke klarer og skaffe penger.
    Så i år sikter vi mot og hjelpe folk som ikke har mat eller mulighet for og skaffe seg det, vi vet at det vi gjør fungerer og at det hjelper mange og vi har fått mange tilbakemeldinger som "hva skulle vi gjort uten dere".

    Videre planer gjennom 2022 er og ha fast mat-auke til Kai og de 4 søsknene hans + bestemoren også slik at barna kan gå på skole og få seg en utdannelse så godt det lar seg gjøre, så alle donasjoner er velkommne.......... og situasjonen er temmelig desperat for veldig mange av barna...... spesielt for de som lever av og tigge og av og lete i søppelkasser etter mat..... det er ikke noe og finne pga lockdown...... så vi sender bortover litt nødhjelp av det vi samler inn...... for det er jo ikke noe poeng og spare penger til julefest hvis mange av unga har sultet i hjel i mellomtiden.
    Hvis vi skulle være så heldige og ha penger til overs en måned så setter vi de inn på sparekontoen for og lage en store gatebarnfest så snart det lar seg gjøre igjen.


    Vi kom i sommer i gang med et lite gatekjøkken hvor vi noen dager lager grøt og andre dager fisk og ris som vi deler ut på gaten til folk uten mat.... unge som gamle, dette er noe vi har et sterkt ønske om og videreføre, men det krever jo en del økonomiske ressurser........ grunnen til at gjerne vil videreføre dette er at det hjelper mange.

    Pr i dag ser det ut til at vi nå har 5 faste som donerer penger hver måned....... og noen ganger kommer det inn litt ekstra penger..... noen ganger ikke, vi er veldig glade for at det er noen av dere der ute som har satt opp en fast donasjon hver måned...... det er det dere donerer vi må forholde oss til.


    2022


    Februar:


    500,- fra en av våre nye donatorer, det er veldig velkomment med noen ekstra donasjoner nå, så vi får nesetippen over vannkanten igjen :)
    622.- fra vår danske venn

    200.-
    250.-
    300.-
    1000.- via Vipps
    125.-

    27/2 har jeg sendt bortover 3000.- til mat til unga + mat supply + penger til innkjøp av ingredienser til mat som svigermor gir bort via gatekjøkkenet våres. Vi går litt underskudd hele tiden, så på et tidspunkt må jeg nok justere litt på hva vi gjør, men foreløpig går det noenlunde rundt .


    Mars:

    500.- fra vår nye donator
    250.-
    1000.- via Vipps i gave fra en norsk hifi produsent.
    200.-
    300.-
    1000.- via Vipps
    125.-

    28/3 Sendt 3000.- bortover til mat til unga + mat supply + penger til innkjøp av ingredienser til mat som svigermor gir bort via gatekjøkkenet våres.
    Denne gangen var vekslingskursen litt bedre enn forrige gang..... så denne gangen tror jeg det blir nok penger til en kake til unga, det tenker jeg de blir glade for.


    April:

    500.-
    200.-
    250.-
    300.-
    1000.- via Vipps

    Tusen takk på vegne av unga "våres" og alle de eldre og de som bor på gata som kommer og spiser hos oss, pengene utgjør en stor forskjell de.

    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger, alt som kommer inn, går direkte ut til de som trenger hjelp.


    HVIS !!!
    noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som er relevant
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    I dag var en av de største dagene i bestemorens liv i følge henne selv.........for i dag åpnet skolene og det var første skoledag for Jake, Joshua og Eunice, de har jo hatt online undervisinng og fått oppgaver på papir, men nå er det "orntli" skole som gjelder. Bestemoren er så takksom og sier at uten dere sponsorer hadde Jake Joshua og Eunice ikke kunnet begynt på skolen og hun gjentar og gjentar at hun ikke vet hvordan hun skal få betalt oss tilbake.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Internett kommer og går her, så jeg får forsøke og laste opp flere bilder litt senere, på fredag er jeg hjemme igjen og da blir det forhåepntlighvis litt mer orden i sysakene igjen.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    I dag var en av de største dagene i bestemorens liv i følge henne selv.........for i dag åpnet skolene og det var første skoledag for Jake, Joshua og Eunice, de har jo hatt online undervisinng og fått oppgaver på papir, men nå er det "orntli" skole som gjelder. Bestemoren er så takksom og sier at uten dere sponsorer hadde Jake Joshua og Eunice ikke kunnet begynt på skolen og hun gjentar og gjentar at hun ikke vet hvordan hun skal få betalt oss tilbake.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Nye opplysninger..... skolen åpner bare for 1ste klassinger og siden hverken Jake eller Eunice noen gang har fysisk gått på noen skole så begynner de begge i 1ste klasse. Joshua og Kai derimot fortsetter med online undervisning fordi de begge har vært så flinke under lockdown og skåret høyt på alle tester.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    En nabo innviterte unga med på og bade i dag og med 36 graders varme i skyggen passet det perfekt for unga........2dre gangen i ungas liv at de for være med og bade i badebasseng...... det ble hvisst mye skrik og skrål...... og de ville alldeles ikke hjem igjen. Leg merke til at de bruker langermet når de bader, dette fordi solen er så sterk at de blir "stekte" i løpet av få minutter i solen.

    Kai2204.222.jpg Kai2204.223.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Har snakket litt med svigerfar og svigermor i dag og de fortalte at livet på Filipinene stadig blir vanskeligere pga corona og alle nedstengingene og ikke minst pga galloperende inflasjon......... prisene var opp ca 30% i fjor og allerde i pr april 2022 er det opp yttligere 25% og vi er ikke kommet halvveis i året enda. Jeg spurte svigermor om hun må justere på prisene pr posjon med mat til unga våres..... men da ble hun litt unnvikende og siden jeg kjenner henne litt så betyr det at det nok er blitt litt for trangt...... så jeg har bedt kona om og snakke med henne for og få et nytt prisoverslag, men regner med at det hele vil koste 20-25% mer...... altså i takt med inflasjonen. Men siden donasjonene ikke øker i samme takt, må vi snart ta en ny vurdering om hva vi skal prioritere..... og ikke prioritere. Jeg har selv ikke mulighet for og øke mitt bidrag noe særlig da jeg allerede har fått 30% økning i alle utgiftene jeg har til huset på Filipinene hvor "ekstra" barna til kona meg meg bor og i stedet for at allt tidligere kostet oss 3000 pr måned så koster det oss nå ca 4000 pr måned og det er plustelig nesten 50,000 Nkr pr år og inkl litt gaver og sånn så setter jeg av ca 5000 kroner fra egen lommebok hver eneste måned året i gjennom........ og det går bra det, men det er desverre ikke noe rom for noen økning fra min side og derfor er realiteten at på sikt må vi vurdere hva vi skal prioritere eller ikke. "Problemet" er jo at det vi gjør pr i dag ser ut til og virke veldig bra og unga "våres" går på skole og ser ut til vokse opp langt sunnere enn tidligere........ og gatekjøkkenet våres er alfa og omega for mange......så det er litt vanskelig og tenke ut hva og hvor det skal reduseres........ men jeg krysser fingre og tær og håper at vi finner en løsning.
    Ny pengeoverføring skal jeg gjøre på førstkommende søndag og da er det også på tide og bestille nye vitamin piller til unga, så da må jeg beregne litt ekstra penger til det (minst 5-600 Nkr ekstra)....... så får vi se an.
    Det var en liten reality check og oppdatering :geek:
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Som de fleste av oss har fått med seg så utartet 2020 og 2021 seg til og bli år med store forandringer for de fleste av oss...... så også på Filipinene hvor en dårlig situasjon for mange har blitt om mulig vesentlig værre, skolene er stengte, det er ikke lov og ferdes fritt rundt lenger, det er nedstenginger av samfunnet og utgangsforbud....... og mye av dette treffer spesielt ungene og de gamle hardt, hva skal man leve av hvis man ikke klarer og skaffe penger.
    Så i år sikter vi mot og hjelpe folk som ikke har mat eller mulighet for og skaffe seg det, vi vet at det vi gjør fungerer og at det hjelper mange og vi har fått mange tilbakemeldinger som "hva skulle vi gjort uten dere".

    Videre planer gjennom 2022 er og ha fast mat-auke til Kai og de 4 søsknene hans + bestemoren også slik at barna kan gå på skole og få seg en utdannelse så godt det lar seg gjøre, så alle donasjoner er velkommne.......... og situasjonen er temmelig desperat for veldig mange av barna...... spesielt for de som lever av og tigge og av og lete i søppelkasser etter mat..... det er ikke noe og finne pga lockdown...... så vi sender bortover litt nødhjelp av det vi samler inn...... for det er jo ikke noe poeng og spare penger til julefest hvis mange av unga har sultet i hjel i mellomtiden.
    Hvis vi skulle være så heldige og ha penger til overs en måned så setter vi de inn på sparekontoen for og lage en store gatebarnfest så snart det lar seg gjøre igjen.


    Vi kom i sommer i gang med et lite gatekjøkken hvor vi noen dager lager grøt og andre dager fisk og ris som vi deler ut på gaten til folk uten mat.... unge som gamle, dette er noe vi har et sterkt ønske om og videreføre, men det krever jo en del økonomiske ressurser........ grunnen til at gjerne vil videreføre dette er at det hjelper mange.

    Pr i dag ser det ut til at vi nå har 5 faste som donerer penger hver måned....... og noen ganger kommer det inn litt ekstra penger..... noen ganger ikke, vi er veldig glade for at det er noen av dere der ute som har satt opp en fast donasjon hver måned...... det er det dere donerer vi må forholde oss til.


    2022


    Februar:


    500,- fra en av våre nye donatorer, det er veldig velkomment med noen ekstra donasjoner nå, så vi får nesetippen over vannkanten igjen :)
    622.- fra vår danske venn

    200.-
    250.-
    300.-
    1000.- via Vipps
    125.-

    27/2 har jeg sendt bortover 3000.- til mat til unga + mat supply + penger til innkjøp av ingredienser til mat som svigermor gir bort via gatekjøkkenet våres. Vi går litt underskudd hele tiden, så på et tidspunkt må jeg nok justere litt på hva vi gjør, men foreløpig går det noenlunde rundt .


    Mars:

    500.- fra vår nye donator
    250.-
    1000.- via Vipps i gave fra en norsk hifi produsent.
    200.-
    300.-
    1000.- via Vipps
    125.-

    28/3 Sendt 3000.- bortover til mat til unga + mat supply + penger til innkjøp av ingredienser til mat som svigermor gir bort via gatekjøkkenet våres.
    Denne gangen var vekslingskursen litt bedre enn forrige gang..... så denne gangen tror jeg det blir nok penger til en kake til unga, det tenker jeg de blir glade for.


    April:

    500.-
    200.-
    250.-
    300.-
    1000.- via Vipps
    125.-
    = 2375.-
    Sender bortover 3500.- til mat til unga + vitaminer + mat supply + penger til innkjøp av ingredienser til mat som svigermor gir bort via gatekjøkkenet våres den 1/5..... så som dere ser går ikke det hele opp, så fra 1/6 blir det forandringer.






    Tusen takk på vegne av unga "våres" og alle de eldre og de som bor på gata som kommer og spiser hos oss, pengene utgjør en stor forskjell de.

    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger, alt som kommer inn, går direkte ut til de som trenger hjelp.


    HVIS !!!
    noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som er relevant
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    I dag var det matdag igjen for unga.

    menu for today aubergine omelette, fried fish, saute veggies with pork pluss vannmelon

    kai2604.2022.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Kona har utført en sjekk hvorvidt unga tar vitaminpillene vi kjøpte ved at hun spurte bestemoren hvor mange vitaminpiller de hadde igjen akkurat nå........ og antallet stemte..... så det betyr at unga våres får og tar pillene vi kjøper til de........ svigermor forteller at når unga kommer for og hente mat de 2 dagene pr uke, så er det langt mer kvikke og glade unger som kommer enn for bare et år siden........ så hva vi driver med for unga virker........ vi redder ikke verden, MEN vi gjør verden litt bedre for noen..... jeg liker tanken jeg, ha en god dag alle sammen.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Som de fleste av oss har fått med seg så utartet 2020 og 2021 seg til og bli år med store forandringer for de fleste av oss...... så også på Filipinene hvor en dårlig situasjon for mange har blitt om mulig vesentlig værre, skolene er stengte, det er ikke lov og ferdes fritt rundt lenger, det er nedstenginger av samfunnet og utgangsforbud....... og mye av dette treffer spesielt ungene og de gamle hardt, hva skal man leve av hvis man ikke klarer og skaffe penger.
    Så i år sikter vi mot og hjelpe folk som ikke har mat eller mulighet for og skaffe seg det, vi vet at det vi gjør fungerer og at det hjelper mange og vi har fått mange tilbakemeldinger som "hva skulle vi gjort uten dere".

    Videre planer gjennom 2022 er og ha fast mat-auke til Kai og de 4 søsknene hans + bestemoren også slik at barna kan gå på skole og få seg en utdannelse så godt det lar seg gjøre, så alle donasjoner er velkommne.......... og situasjonen er temmelig desperat for veldig mange av barna...... spesielt for de som lever av og tigge og av og lete i søppelkasser etter mat..... det er ikke noe og finne pga lockdown...... så vi sender bortover litt nødhjelp av det vi samler inn...... for det er jo ikke noe poeng og spare penger til julefest hvis mange av unga har sultet i hjel i mellomtiden.
    Hvis vi skulle være så heldige og ha penger til overs en måned så setter vi de inn på sparekontoen for og lage en store gatebarnfest så snart det lar seg gjøre igjen.


    Vi kom i sommer i gang med et lite gatekjøkken hvor vi noen dager lager grøt og andre dager fisk og ris som vi deler ut på gaten til folk uten mat.... unge som gamle, dette er noe vi har et sterkt ønske om og videreføre, men det krever jo en del økonomiske ressurser........ grunnen til at gjerne vil videreføre dette er at det hjelper mange.

    Pr i dag ser det ut til at vi nå har 6 faste som donerer penger hver måned....... og noen ganger kommer det inn litt ekstra penger..... noen ganger ikke, vi er veldig glade for at det er noen av dere der ute som har satt opp en fast donasjon hver måned...... det er det dere donerer vi må forholde oss til.


    2022


    Mars:


    500.- fra vår nye donator
    250.-
    1000.- via Vipps i gave fra en norsk hifi produsent.
    200.-
    300.-
    1000.- via Vipps
    125.-

    28/3 Sendt 3000.- bortover til mat til unga + mat supply + penger til innkjøp av ingredienser til mat som svigermor gir bort via gatekjøkkenet våres.
    Denne gangen var vekslingskursen litt bedre enn forrige gang..... så denne gangen tror jeg det blir nok penger til en kake til unga, det tenker jeg de blir glade for.


    April:

    500.-
    200.-
    250.-
    300.-
    1000.- via Vipps
    125.-
    = 2375.-
    Sender bortover 3500.- til mat til unga + vitaminer + mat supply + penger til innkjøp av ingredienser til mat som svigermor gir bort via gatekjøkkenet våres den 29/4..... så som dere ser går ikke det hele opp, så fra 1/6 blir det forandringer.


    Mai:

    500.-




    Tusen takk på vegne av unga "våres" og alle de eldre og de som bor på gata som kommer og spiser hos oss, pengene utgjør en stor forskjell de.

    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger, alt som kommer inn, går direkte ut til de som trenger hjelp.


    HVIS !!!
    noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som er relevant
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.525
    Antall liker
    7.609
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Da var det tirsdag igjen og det er begynnelsen av måneden og det betyr matauke og matdag for unga våres.

    menu for today aubergine omelette, chicken sweet and sour, veggies with cocos melk and macaroni soup plus banan

    Vi har kjøpt inn vitamniner så det skal holde for et par måneder.


    Kai03.05.2022.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn