Julebord 2016

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.985
Antall liker
20.116
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Vi er allerede kommet til slutten av oktober folkens.

Hvem tar på seg årets julebord?
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.979
Antall liker
1.208
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Er som regel de samme få personene, som har treff og holder julebord. På tide noen andre i klubben trer frem denne gangen?
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.199
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Føler vel egentlig presset??????. Det var jeg som startet etter hva jeg kan huske.
som sagt tidligere så skal jeg se hva jeg kan få til.Kan ikke garantere att jeg får det til.
Mulig det da må bli etter nyttår.
Sitter nå oppe i Tuddal å ser snøen laver ned i store mengder.
Fortsetter det i samme tempo resten av helgen tror jeg det blir en 40 til 50 cm.
Men veldig deilig med et avbrekk i hverdagens kjas og mas.
Måke snø og hugge ved er rene terapien i dagens stress samfunn.

Steinar.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.199
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
28.11.09 kl 18 Var tidspunktet for første Julebord i Skedsmo Audio.
I min Garasje.
Da har vi 8 års jubileum i år ;)

Steinar.

 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.199
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Vi får se om det blir he hos meg.
Er avhengig av hjelp fra et spesielt hold før det blir aktuelt her i huset.
Veit att hjelpen er litt opptatt for tiden, men tiden vil vise.

Steinar.
 

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
249
Torget vurderinger
16
Jeg kommer ;)
Får håpe vi kan få det til før jul da.
Hvis ingen kan ha det kan vi kanskje ta en matbit på resturant og snakke litt hi-fi tull ;)
Fint med julebord men det må vel ikke altid være hjemme hos noen.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.199
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Nå blir tingene mine enda mer utsatt pga leveringen av utstyret fra Komplett er forsinket.
Hjemme hos meg er det ikke snakk om før jul.

Steinar.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.979
Antall liker
1.208
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Noen utenfor klubben (skedsmo audio), som kan tenke seg å holde julebord for en gjeng snille, men store sultne romerikinger, som ikke spytter i glasset.
Belønningen blir sef æresmedlem og mange nye hifi venner :cool:
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.985
Antall liker
20.116
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
En flott gjeng samlet. Takker for ikveld. Ekstra takk til Nico for utsøkt mat, flott vertskap og et meget velspillende anlegg.

Hæla i taket og fullt trøkk som vanlig.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.979
Antall liker
1.208
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Da er SA sitt årlige julebord overstått. Nikosidis med litt hjelp av J-E serverte oss strålende mat og nok akevitt.
Synes lyden nedi hula har blitt VELDIG bra, og kino desserten var helt rå.
Takk for i år gutta.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.985
Antall liker
20.116
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Jo, fikk kastet sammen et julebord raskt som fy. Hyggelig at det kom såpass mange. Var på nippet til å melde avbud pga jobben, heldigvis roa det seg ned og jeg fikk gått til normal tid.

Noe jeg er glad for, den ribba var virkelig god.

Men lyden fra anlegget til Nico var bedre, ikke bedre enn ribba. Men bedre enn hva jeg innbilte meg det skulle være. Nico og jeg har noe ulikt syn på hvordan et godt hifi anlegg skal fremføre musikken. Men jeg synes dette låt mye mer likt hjemme hos meg nå, enn noen gang tidligere. Om det er jeg som har skiftet litt preferanser eller Nico, skal jeg ikke si, men dette lår virkelig godt.

Som flere var inne på etter første runde av musikk, tonaliteten i anlegget er helt riktig. Ivertfall etter mine ører. Her er det størrelsen på rommet som setter sine begrensninger. Hadde det vert større så hadde vi hørt en enda større, bredere og dypere lydbilde. Men utifra hvordan rommet til Nico er så låt dette godt, svært godt vil jeg si.

Her er det både såkalte hifi egenskaper som oppløsning. God pinpoint, musikken slipper høyttalere godt og jeg synes integreringen av subben også var gjort på en svært god måte.

Men dette anlegget kan spille rock også uten at det hverken høres pistrete eller kjedelig ut. TNT og Orion fra LP låt slik at jeg fikk fot.

Litt kritikk.
Jeg synes det lår "lettere" når jeg satt med i sofaen fremover lent. Synes det ble enda bedre da. Men pga døråpning så kan ikke sofa trekkes 50-70 cm ut i rommet.

Jeg synes også for min del ( jeg er svært bortskjemt med dette) at lyden ikke slipper høyttalere slik jeg er vant til. Også størrelsen i lyden er litt liten. Men utifra forutsetningene Nico har så er dette han viser frem svært bra. Har hørt flere anlegg i mye større rom som låter mye flatere og endimensjonalt enn dette.

Jeg kunne også tenke meg litt mer fysisk lyd.

Det som forundrer meg mest er at dette rommet ikke gir mer trøbbel i bassen. Det er enten meget godt jobba ned tanke på plassering av høyttalerne, sweetspot og subb. Eller rett og slett griseflaks.

Totalt sett så låter dette slik jeg liker det. Og jeg ville ha levd lykkelig med slik lyd her hjemme også.

Morsomt å tenke på og noe som er svært viktig. Jeg har hatt de høyttalerene til Nico med samme pre i mitt rom. Hvor det ikke fungerte spes godt. Men det gjør det til gangs hos Nico.

Nico, dette oppsettet ditt. Det låter fantastisk godt. Grattis!
 

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
249
Torget vurderinger
16
Takk for hyggelige kommentarer og meget godt selskap. Vi er en bra gjeng :)
Så hyggelig du likte anlegget Peter. Jeg er fornøyd. Har testa en del høyttalere og 718 er de som har funka best. Som du sier Peter er det ikke det anlegget som leverer mest trøkk men det er relativt lite problemer i bassen og oppover. Jeg har jobba mye med plassering. Det er også en del store møbler som sofa og skjenken som fungerer som bassfeller. Jeg bruker D-speaker anti mode for rom korrigering til sub. Den er meget god.
Ellers er det ganske greit dempa med div. Akustikkplater. Alt tuna etter øret :)
Gøy jeg fikk vist frem litt av hvert fra musikk digitalt, til noe vinyl + hjemmekino og 3D konsert med Metallica.

Ribbe var levert fersk fra Meny. Takk for hjelp av Jo-Erik med maten. Kake og noen tips med ribba levert fra modern :)
 
Sist redigert:
Topp Bunn