Julebord 2011 Skedsmo Audio

EHED

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2010
Innlegg
1.256
Antall liker
258
Sted
Nordby
Torget vurderinger
3
relløm skrev:
relløm skrev:
Da får vi se hvor mange som kommer på julebordet . Blir julemat , riskrem kaffe og konjakk .
Drikkevarer utover det kan dere jo ta med selv . Får prøve å finne ut hvem som kommer .
Disse ser foreløpig ut til å komme

mixture
Retep
Kanari
Ehed
Steinost
Vidarje
Det er to nye som kommer på julebordet . Muteki og Ulf b . Ikke helt sikkert med Ulf b ,
er det noe ønske om kake .

Hilsen Tore .
Riskrem og Cognac holder for min del :)
 

relløm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2007
Innlegg
304
Antall liker
169
Legger ut tlf nr i tilfelle noen ikke finner fram , eller ikke finner parkering .
Skrev feil navn på den ene nye som muligens kommer . Det er Brynjulf_ b .


Tore .
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.338
Antall liker
8.427
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Ja nå begynner jeg å glede meg til å kjenne lukten av JUL.
Skal bli moro å treffe våre nye venner ;D

Steinar.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Har sagt det hele tiden. Sedmo kake og audioklubb.

Kanskje vi bør skifte navn.... Eller tar den kaka...? ;D

Nei vi ser frem til julebordet, og jeg ser frem til å høre PL 300. Jeg blir også hentet på kvelden så har muliget til å kjøre noen hjem om noen skulle ha behov for det....

Mvh Peter
 

Brynjulf_B

Medlem
Ble medlem
21.06.2006
Innlegg
12
Antall liker
0
Brynjulf_B kommer (hvis det ikke er for sent å bekrefte svaret på egeninvitasjonen).
Stor feiringsdag blir begrenset til i dag, fredag, så da er lørdagskvelden fristilt.
Gleder meg skikkelig - utrolig mange raringer som tiltrekkes av greiene våre - meg selv absolutt inkludert - bruker å bli drøftinger meg mange uventede innfallsvinkler.
Sees.
BB
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Absolutt, vi både sees og høres tenker jeg.

Den kaka var da flott, ikke veldig femi... bare litt sånn passe vel.

Skal bli morro med nye medlemmer. Vi tar opp de vi kan, men måtte bare lufte det med de andre. Har ikke hørt noen innvendinger så da er det nok to nye medlemmer hos oss.

Gleder med til imorgen, håper du har laga mye mat. Er sulten som fy!!!! Starter sulteforingen snart.... ;D

Mvh Peter
 

relløm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2007
Innlegg
304
Antall liker
169
Det blir nok mat . Jeg har regnet ca dobbelt så mye som normale spiser .
Pluss litt ekstra på Steinost .

Hilsen Tore .
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
relløm skrev:
Det blir nok mat . Jeg har regnet ca dobbelt så mye som normale spiser .
Pluss litt ekstra på Steinost .

Hilsen Tore .
Osten spiser ivertfall for 3....! Kanari spiser ivertfall ikke som en kanariføggel...

Og så har vi kongen, han er ikke den største, men apetitt, det har han.

Nei dette blir morro.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.338
Antall liker
8.427
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Retep skrev:
relløm skrev:
Det blir nok mat . Jeg har regnet ca dobbelt så mye som normale spiser .
Pluss litt ekstra på Steinost .

Hilsen Tore .
Osten spiser ivertfall for 3....! Kanari spiser ivertfall ikke som en kanariføggel...

Og så har vi kongen, han er ikke den største, men apetitt, det har han.

Nei dette blir morro.
Tror du jeg er en liten småspist tulling eller.
Har dere bare lagt inn att jeg spiser for 3....
Ja ja det blir ikke stort på dere andre, men dere får spise kake dere da.
Dette kommer til å bli moro ;D

Sulten Steinar.
 

Brynjulf_B

Medlem
Ble medlem
21.06.2006
Innlegg
12
Antall liker
0
Hvilket antrekk kommer  veteranene i, og hvoran er det bestemt at grønnskollingene skal bekle seg?
BB
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Vi pynter oss. Rett og slett.

Er ikke slips tvang. Selv om de fleste bruker det.

Håper jeg får på meg min dress.. Lenge siden den er brukt gitt.
 

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2004
Innlegg
396
Antall liker
64
Sted
Elverum
Torget vurderinger
2
Hei, får ikke besøk i helgen likevel, lurer på om det er for sent å melde seg på?

Hilsen Eckongen
 

relløm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2007
Innlegg
304
Antall liker
169
Da kommer Ec kongen også . Så oppmøtet blir bra til slutt .

Hilsen Tore .
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.338
Antall liker
8.427
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Tusen takk for en meget bra kveld med god mat og drikke.
prøvde å begrense inntaket av mat da jeg hørte at det var flere som var sultende ;D.
Igjen takk for en flott aften.

Osten.(mett og trøtt)
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hvordan i all verden klarte du å skrive siste innlegget osten? Siste jeg vet så satt du med en konjakk og kosa deg,

Uansett, dette anlegget som Relløm presanterte i dag var meget godt, men jeg savner faktisk de T+A høyttalerene da jeg synest de hørtest bedre ut på det siste møtet jeg var på.

Maten idag var meget bra, den surkålen er nok den beste jeg har smakt, konjakken var like etter.

Jeg håper at de to nye medlemmene ikke har blitt skremt av den useriøsiteten vi har i denne klubben og at de blir som å regne som faste medlemmer. For vi trenger de typene vi møtte idag/kveld.

At vi har fått 2 nye medlemmer idag betyr mye for oss, spes om dere blir aktive medlemmer, vi har nok av de som stiller på ett treff for å så trekke seg,

For dere nye, vi er nok ikke de mest seriøse her inne, men vi har det meget hyggelig der det sosiale teller like mye som det annleggmesige. Det er en grunn til at andre klubber ikke liker oss.... ::)

Jeg håper da på at en av de to stiller sin kåk og sitt anlegg for besøk neste gang.

Mvh Peter
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
JanR skrev:
Retep skrev:
Det er en grunn til at andre klubber ikke liker oss.... ::)

Mvh Peter
Ehh ?

/jan

Ja, etter en del pm-er så har jeg inntrykk av at andre klubber mener vi er uintr og har lite å bidra med. Spes siden vi er en klubb der det sosiale har stor betydning.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Retep skrev:
JanR skrev:
Retep skrev:
Det er en grunn til at andre klubber ikke liker oss.... ::)

Mvh Peter
Ehh ?

/jan

Ja, etter en del pm-er så har jeg inntrykk av at andre klubber mener vi er uintr og har lite å bidra med. Spes siden vi er en klubb der det sosiale har stor betydning.
Er ikke folk voksne nok til å si det de syns i tråden deres så er det neppe verdt å lese, imho.

Nå skal ikke jeg kødde til julebordtråden så trekker meg stille tilbake.

/jan
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Jeg er fan av onstruktiv kritikk, men det som har haglet imot oss i det siste er ikke vert å skrive her på forumet. Om du har noen innveininger hos oss jan så si ifra, vi ønsker bare å vise at vi med budskjett anlegg kan ha det morro.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Kan ikke svare for alle andre men jeg syns det er bra at det finns (lyd) laug bortover. Alltid morro å treffe andre i "nærområdet" med samme interessen, syns jeg.

I aller beste mening.

/jan
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Da ser jeg muligheten til å invitere deg på treff.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Retep skrev:
Greit det,men sier du at vi er useriøse? eller har du hørt dette fra noen,?
Men i alle dager da mann. Les hva jeg skriver :)
Tror jeg sier at det er greit for i kveld, sofa, ett par små, sove.

/jan
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
JanR skrev:
Kan ikke svare for alle andre men jeg syns det er bra at det finns (lyd) laug bortover. Alltid morro å treffe andre i "nærområdet" med samme interessen, syns jeg.

I aller beste mening.

/jan
Ok, blir du med på et treff?
 

Muteki

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.11.2010
Innlegg
109
Antall liker
38
Torget vurderinger
2
Retep skrev:
Hvordan i all verden klarte du å skrive siste innlegget osten? Siste jeg vet så satt du med en konjakk og kosa deg,

Uansett, dette anlegget som Relløm presanterte i dag var meget godt, men jeg savner faktisk de T+A høyttalerene da jeg synest de hørtest bedre ut på det siste møtet jeg var på.

Maten idag var meget bra, den surkålen er nok den beste jeg har smakt, konjakken var like etter.

Jeg håper at de to nye medlemmene ikke har blitt skremt av den useriøsiteten vi har i denne klubben og at de blir som å regne som faste medlemmer. For vi trenger de typene vi møtte idag/kveld.

At vi har fått 2 nye medlemmer idag betyr mye for oss, spes om dere blir aktive medlemmer, vi har nok av de som stiller på ett treff for å så trekke seg,

For dere nye, vi er nok ikke de mest seriøse her inne, men vi har det meget hyggelig der det sosiale teller like mye som det annleggmesige. Det er en grunn til at andre klubber ikke liker oss.... ::)

Jeg håper da på at en av de to stiller sin kåk og sitt anlegg for besøk neste gang.

Mvh Peter
Jeg sier bare, når er neste treff?

Må jo takke for en hyggelig kveld og masse god mat, selvom den kaka ble litt for mye for min del :p

Hilsen Atle
 

EHED

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2010
Innlegg
1.256
Antall liker
258
Sted
Nordby
Torget vurderinger
3
Tusen takk for god mat og en hyggelig aften. Frister helt klart til gjentagelse :)

Surkålen var helt toppers og cognac'en likeså.... Hils frua og takk for et deilig måltid.

Mange hyggelige mennesker i denne gjengen, blir helt klart med på treff utover.
 

Brynjulf_B

Medlem
Ble medlem
21.06.2006
Innlegg
12
Antall liker
0
Hei SkedmoAudioGutta.
Skikkelig fest i går. Mat og drikke kan ikke bli bedre. Helt suverent at noen kan legge så mye sjel i  å glede andre. Og takk til Kona til Tore som nok bør få en stor del av æren for det vi så hemningsløst puttet i oss. Tusen takk.
Kommer helt sikkert tilbake med invitasjon til resten av gjengen - helt serriøst.
BB
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.393
Antall liker
3.577
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Takk for i går. Kjempegod mat, skal ikke si så mye om drikke, men det stod XO på flaskene så det var nok godt ;D
Rakk hjem til kl24 så kona ble feiret på riktig tidspunkt ;) To kjempe anlegg, men det er noe (etter min mening) å hente med litt akustiktrimming :) Ikke lett å kombinere pent utseende med effektiv demping, her må det tenkes.

Vidar
 

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2004
Innlegg
396
Antall liker
64
Sted
Elverum
Torget vurderinger
2
Hei Gutta, vi snakket om smitte effekten med "rør" i klubben, og at flere har havnet på dette. Det ble snakk om antall rør som sitter i komponenter, jeg kan si at jeg har 14 rør i forsterker og 4 i cd spiller, og de gløder pent alle.
Og det ble snakk om akvarie, jeg trodde jeg oppgraderte bra til 450liter, men dette ble beskjedent da vidarje har karr på 1000L. Dette har jeg lyst å se, er dette mulig vidarje?

Hilsen Eckongen
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.393
Antall liker
3.577
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Jeg ble også smittet av rør for mange år siden (90 tallet), men forforsterkeren står pent nedpakket i boden i påvente av at vinyldreieren begynner å snurre igjen ;D

Det er fult mulig å beskue plaskedammen min. Det går litt på tomgang der om dagen så det er ikke et fantastisk skue, men den har et stor potensiale.
Det er bare å sende en PM så kan vi avtale en ettermiddag.

Vidar
 

Brynjulf_B

Medlem
Ble medlem
21.06.2006
Innlegg
12
Antall liker
0
Hei på dere.
Kupper denne tråden et kort øyeblikk siden vi hadde temaet oppe på julebordet:
Noen som vet hvor man får kjøpt hul bomullstråd til gjørdetselvkabel?
Ser at Svalander har, men det må vel finnes flere der ute?
Hilsen BB
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.338
Antall liker
8.427
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Hallo.
Kan du ikke bruke teflon tape (gjengetape)
Dette fungerer helt glimrende, du kan få låne lageret mitt.
Da er det bare å sette drillen i den andre enden, gjorde dette med 3,5 meter med kabel.
Funker som f....
En annen ting Brynjulf_B, takk for et hyggelig bekjentskap ;D


Steinar.
 

Brynjulf_B

Medlem
Ble medlem
21.06.2006
Innlegg
12
Antall liker
0
Hei tilbake.
Takker ja til tilbudet. Send meg en PM slik at jeg finner deg.
Ja, det var et artig gjeng - rett-fram-folk uten jåleri. Gleder meg til vi treffes neste gang - jeg tar gjerne på meg en ny kvelds- eller helgesamling med litt å spise. Vi må imidlertid vente litt til anlegget mitt er presentabelt slik at jeg ikke dummer meg helt ut. Holder på å bygge og modde i alle ender.
Det med gjengetapen er kjempelurt - teflon er vel en av de beste kunstige isolasjonsmaterialene (skin-effekt osv).
Samtidig er det litt skummelt - kan man være heeeelt sikker på at tapen ikke "sklir"? Bruker du teflontape på begge lederne?
Uansett, så skulle jeg gjerne hatt en bomullstråd å stikke greia inn i.
Noen forslag?
Hilsen BB
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.338
Antall liker
8.427
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,49727.100.html

Her ser du hvordan mine ser ut uten noe pynt.
Jeg brukte 2 lag med tape så brukte jeg lintråd kjøpt på pandora, er det ikke det denne hobbybutikken på storsenteret heter?
Gjengetapen kjøpte jeg på Biltema.
Har ikke hatt noe problemer med att den glir da jeg har tett den ganske tait på.
Lintråden brukte jeg kun for å beskytte den bedre(da dette er rimelig i innkjøp)
Skulle du trenge slik pen plast strømpe så har jeg en hel rull liggende, tror den klarer opp mot 15mm
Sender deg Pm etter hvært, da det er mye styr opp mot jul.
Konemor jobber mye, da blir jeg kastet rundt av henne og barna ;D
Men vi gleder oss til jul :)

Steinar.
 

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2004
Innlegg
396
Antall liker
64
Sted
Elverum
Torget vurderinger
2
vidarje skrev:
Jeg ble også smittet av rør for mange år siden (90 tallet), men forforsterkeren står pent nedpakket i boden i påvente av at vinyldreieren begynner å snurre igjen ;D

Det er fult mulig å beskue plaskedammen min. Det går litt på tomgang der om dagen så det er ikke et fantastisk skue, men den har et stor potensiale.
Det er bare å sende en PM så kan vi avtale en ettermiddag.

Vidar
hei,sent svar fra her. Sender deg pm jeg. Ble 450liter på meg for 1 uke siden. Smått for deg da haha. Hilsen eckongen
 
Topp Bunn