JR Trans Rotor

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Deilig Reed-arm. Den kommer til å spille som en kanonkule på Trans Rotoren (y).

    Ruta og Renatas fra Reed var forøvrig på Oslo Hi-fi Show i helgen. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg benyttet sjansen til å spørre alt jeg kunne 🤭.
    Fikk overraskende vite at det ene armrøret jeg har kun er prodda i 10 eks. Produksjonbrekkasjen ble for stor :eek:(y)
     

    saabsub

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2005
    Innlegg
    171
    Antall liker
    476
    Torget vurderinger
    3
    Panserholtz eller hva det heter? Har hørt den med en fin pu en gang.. Sterkt medvirkende årsak til at jeg ville ha Reed selv. Mulig det er samme arm? 😁
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere med ny flott vinyl-snurre!

    Hvilken modell er det ?
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Må forøvrig gratulere Acoustic Tuning som ny importør av JR Trans Rotor 🎂 .

    Nå også med ny nettside inkludert JR Trans Rotor (tok litt tid). Nettsiden så bra ut.
     

    saabsub

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2005
    Innlegg
    171
    Antall liker
    476
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere med ny flott vinyl-snurre!

    Hvilken modell er det ?
    Hvis det var meg du spurte, takk! Modellen heter Orfeo. Kjøpte den brukt fra forhandleren. Er spesialbestilt med 12kg alutallerken og fmd lager. Hvor smart det er kan sikkert diskuteres, da det ser ut som plintet gir etter for vekten av tallerkenen.. 🙄 Måtte shimse armbordet for å få det i vater.
    Må legge til at jeg kjøpte av forrige forhandleren, ikke Acoustic Tuning.. Da kom forhandleren nærmere meg, håper de lykkes med agenturet.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Hvis det var meg du spurte, takk! Modellen heter Orfeo. Kjøpte den brukt fra forhandleren. Er spesialbestilt med 12kg alutallerken og fmd lager. Hvor smart det er kan sikkert diskuteres, da det ser ut som plintet gir etter for vekten av tallerkenen.. 🙄 Måtte shimse armbordet for å få det i vater.
    Må legge til at jeg kjøpte av forrige forhandleren, ikke Acoustic Tuning.. Da kom forhandleren nærmere meg, håper de lykkes med agenturet.
    Takk:).
    Det er en modell jeg ikke har sett før.

    Er det FMD drift ?

    Er du fornøyd med spilleren, lyd m.m.
     

    saabsub

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2005
    Innlegg
    171
    Antall liker
    476
    Torget vurderinger
    3
    Takk:).
    Det er en modell jeg ikke har sett før.

    Er det FMD drift ?

    Er du fornøyd med spilleren, lyd m.m.
    Modellen var visst ikke i salg så lenge, falt litt mellom to stoler prismessig tror jeg. Har vel 60mm akryltallerken som standard mener jeg.
    Er en magnetisk kobling i mellom reimhjulet og den delen tallerkenen hviler på er vel det som er FMD?
    Liker spilleren av utseende mer enn lyd, utfordrende å få jevn nok hastighet. Nå var det ikke med mye å snakke om av informasjon om hvordan å sette den opp, mengde olje i lager med mer, så mulig det skyldes min montering. Eller at jeg har Analogmagik testlp og utstyr for å måle kvaliteter så jeg ser hva som er dårlig, ikke sikkert jeg hadde hørt det..
    Har Konstant Studio styring av motor. Mulig det hadde blitt bedre med flere motorer eller en bedre motorstyring.

    Noen her som har erfaring med de dyrere motorstyringene?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    I bestefall har du TMD lager. Og det er isåfall veldig mye bedre enn helt standard. FMD (free magnetic drive) har du definitivt ikke på Orfeo.

    Vedlikehold på disse er svært enkle og det er flere nåværende og tidligere Trans Rotor-eiere som velvillig vil gi deg fasit, eller gode råd når det trengs. I tillegg har vel ny importør satt seg godt inn i det viktigste å vite. Bare å slenge ut spørsmål ✍

    Konstant studio duger meget godt, men storebroren stilner definitivt hi-finevrosen om lommeboka renner over. Som deg, så startet jeg med Konstant og byttet meg oppover året etter. Det var gode dager det, for endel år siden 😁
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Btw, så ville jeg ha forsøkt å trekke loddet (kontravekten) på Reed-armen så nært senter som mulig og heller brukt det nedre skruloddet til finjustering.

    Måten å gjøre det på er å posisjonere skruloddet et godt stykke ut for deretter å plassere hele loddet så langt inn mot senter som overhodet mulig.
    Det optimaliserer og forbedrer armen i nesten alle tilfeller. Kos deg, men du bør få kontroll på stabil rotasjon.
     
    Sist redigert:

    saabsub

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2005
    Innlegg
    171
    Antall liker
    476
    Torget vurderinger
    3
    TMD lager ja, måtte se etter i salgsannonsen..
    Ja stabil rotasjon må til. Må undersøke litt, kjenner jeg Frode hos Acoustic Tuning riktig har han nok lyst til å selge 🙂 Må finne ut hva jeg trenger.. 😉
    Kommer nok flere spørsmål om Reed armen, men det kan jeg ta på PM.

    Hvilken arm er det på spilleren din, @EiK? Synes jeg skimter en DS pu?
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    TMD lager ja, måtte se etter i salgsannonsen..
    Ja stabil rotasjon må til. Må undersøke litt, kjenner jeg Frode hos Acoustic Tuning riktig har han nok lyst til å selge 🙂 Må finne ut hva jeg trenger.. 😉
    Kommer nok flere spørsmål om Reed armen, men det kan jeg ta på PM.

    Hvilken arm er det på spilleren din, @EiK? Synes jeg skimter en DS pu?
    Det virker som du kan ha litt utfordringer på oppsettet av din spiller. Den bør låte bedre enn det du skisserer. Jeg fikk mine JR Tr (dette er min tredje) oppsatt av leverandør. Hvis du har mulighet, så ville jeg anbefalt å ta den en tur med til Mala Analogsenteret og få Jan B. til å justere den.

    På min spiller har jeg Kuzma 4point11 arm. Spilleren kom med med en Transrotor/SME 5009 arm, men jeg skiftet den ut til fordel for Kuzma. Har hatt Reed 2A tidligere, og en Reed 5A eller 5T er vel drømmen :rolleyes: .
    Som PU har jeg som du skriver en DS Audio. Det er modellen W2 med tilhørende equaliser (RIAA). Det er en knall kombinasjon. Holdt på å gå for en Lyra Atlas, men valgt en litt annen vei. Angrer ikke på det:D.
     

    Gesel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.02.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    163
    Sted
    Stjørdal
    Torget vurderinger
    3
    Har en TR Max Chrome på å vei, slo til da jeg ikke føler min gamle RPM-3 ikke står i stil til resten av anlegget hverken estetisk eller lydmessig. Nå er det er en inngang til Transrotors verden, men jeg spiller nok kun 20% vinyl (hvorpå resten er CD og streaming) så jeg føler det var en fin vei inn i et litt bedre segment enn min gamle Project.

    Kjøpte med RB880-arm og en Transrotor Cantare MC-pickup. Får håpe dette svinger :) I starten skal den brukes med den integrerte RIAAen i min Plinius Kaitaki, på sikt vil det nok inn en dedikert RIAA der også.

    Håper herligheten kommer i starten av april, første april flytter vi til "nytt" (for oss nytt) hus og med dedikert plass til anlegget kontra dagligstua som det har stått i til i dag. Det gledes til å endelig bli litt analog igjen :D
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Da har du en fin kombinasjon. Gratulerer!

    Tipper andelen med lytting av vinyl (20%) kommer til å øke betraktelig:D
     

    Petrucci

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    80
    Antall liker
    124
    Jeg er allerede på oppgraderingskjøret, selvom jeg nylig har kjøpt en Avid Ingenium P&P.

    Transrotor ZET-1 eller 3 ser veldig aktuelle ut, for øynene og forhåpentligvis også for ørene! Noen som har innspill? Er f.eks ZET-3 vesentlig mer vellydende enn ZET-1?
     

    Bjørnendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    174
    Antall liker
    355
    Sted
    Karmøy
    Jeg er allerede på oppgraderingskjøret, selvom jeg nylig har kjøpt en Avid Ingenium P&P.

    Transrotor ZET-1 eller 3 ser veldig aktuelle ut, for øynene og forhåpentligvis også for ørene! Noen som har innspill? Er f.eks ZET-3 vesentlig mer vellydende enn ZET-1?
    Jeg har Zet3 en veldig bra spiller, Zet 1 har jeg ikke hørt. Det er 10 kg vekt forskjell på dem, sikkert noe forskjell mellom dem lydmessig. Kommer og an på type arm og pickup en velger 🙂
     

    Petrucci

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    80
    Antall liker
    124
    Jeg har Zet3 en veldig bra spiller, Zet 1 har jeg ikke hørt. Det er 10 kg vekt forskjell på dem, sikkert noe forskjell mellom dem lydmessig. Kommer og an på type arm og pickup en velger 🙂
    Nyttig info, takk! Hvordan arm og pickup spiller du på?
     

    Petrucci

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    80
    Antall liker
    124
    Om noen vurderer å selge sin ZET 1 eller 3, så er det bare å ta kontakt!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn