JR Trans Rotor

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så mye med fet rotator da Eik.
    Får komme en tur snart da.
    Mvh.KW
     

    anekdoten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.07.2006
    Innlegg
    522
    Antall liker
    23
    Torget vurderinger
    4
    Vermin skrev:
    Gratulerer med en vanvittig fet spiller EiK :)
    Min er en Cellino med TR2.6 arm og Grado The Reference PU.
    Valgte aluminiumstallerken på min 8)
    Etter i underkant av to ukers lyttetid, så er jeg òg hjertens fornøyd med min Cellino og TR 2.6 arm, Vermin. Pr. idag så spiller jeg på en Shelter 201 - jeg kostet på meg det - siden jeg fikk den så billig på samme kjøpet. Inntrykket så langt er som sagt veldig bra. Mer "kropp nedover" enn det jeg er vant med - noe som skyldes drivverket like mye som p-u, antar jeg.

    Men ... jeg har en Grado Reference Sonata liggende etter Thorens´n. Og nå er jeg nysgjerrig. Hvordan oppfører din Grado seg i drivverket? Jeg har ikke villet byttet ennå, jeg skal gi Shelter´n en real sjanse først, la den få spille seg godt inn. Men jeg må si jeg er veldig spent på denne Grado´n ... vi snakker tross alt om en MM til 5 lapper her ;)

    Vel, hadde satt pris på om du la igjen en kommentar på det overnevnte, Vermin!! ;D
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    anekdoten skrev:
    Vermin skrev:
    Gratulerer med en vanvittig fet spiller EiK :)
    Min er en Cellino med TR2.6 arm og Grado The Reference PU.
    Valgte aluminiumstallerken på min 8)
    Etter i underkant av to ukers lyttetid, så er jeg òg hjertens fornøyd med min Cellino og TR 2.6 arm, Vermin. Pr. idag så spiller jeg på en Shelter 201 - jeg kostet på meg det - siden jeg fikk den så billig på samme kjøpet. Inntrykket så langt er som sagt veldig bra. Mer "kropp nedover" enn det jeg er vant med - noe som skyldes drivverket like mye som p-u, antar jeg.

    Men ... jeg har en Grado Reference Sonata liggende etter Thorens´n. Og nå er jeg nysgjerrig. Hvordan oppfører din Grado seg i drivverket? Jeg har ikke villet byttet ennå, jeg skal gi Shelter´n en real sjanse først, la den få spille seg godt inn. Men jeg må si jeg er veldig spent på denne Grado´n ... vi snakker tross alt om en MM til 5 lapper her ;)

    Vel, hadde satt pris på om du la igjen en kommentar på det overnevnte, Vermin!! ;D
    Gratulerer anekdoten, en kanllgod spiller.
    Jeg er veldig fornøyd med Gradoen, den spiller med mye kropp og det låter VELDIG analogt. Jeg har jo per nå ingen andre pick-uper og teste i verket så hvordan det hele ville utartet seg med en annen vet jeg ikke. Men totalt sett låter det knall :)
    Ville gjerne sett bilder av din også? ;D
     

    anekdoten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.07.2006
    Innlegg
    522
    Antall liker
    23
    Torget vurderinger
    4
    Vermin skrev:
    anekdoten skrev:
    Vermin skrev:
    Gratulerer med en vanvittig fet spiller EiK :)
    Min er en Cellino med TR2.6 arm og Grado The Reference PU.
    Valgte aluminiumstallerken på min 8)
    Etter i underkant av to ukers lyttetid, så er jeg òg hjertens fornøyd med min Cellino og TR 2.6 arm, Vermin. Pr. idag så spiller jeg på en Shelter 201 - jeg kostet på meg det - siden jeg fikk den så billig på samme kjøpet. Inntrykket så langt er som sagt veldig bra. Mer "kropp nedover" enn det jeg er vant med - noe som skyldes drivverket like mye som p-u, antar jeg.

    Men ... jeg har en Grado Reference Sonata liggende etter Thorens´n. Og nå er jeg nysgjerrig. Hvordan oppfører din Grado seg i drivverket? Jeg har ikke villet byttet ennå, jeg skal gi Shelter´n en real sjanse først, la den få spille seg godt inn. Men jeg må si jeg er veldig spent på denne Grado´n ... vi snakker tross alt om en MM til 5 lapper her ;)

    Vel, hadde satt pris på om du la igjen en kommentar på det overnevnte, Vermin!! ;D
    Gratulerer anekdoten, en kanllgod spiller.
    Jeg er veldig fornøyd med Gradoen, den spiller med mye kropp og det låter VELDIG analogt. Jeg har jo per nå ingen andre pick-uper og teste i verket så hvordan det hele ville utartet seg med en annen vet jeg ikke. Men totalt sett låter det knall :)
    Ville gjerne sett bilder av din også? ;D
    Jo, Vermin, jeg skulle så gjerne ha lagt ut bilde av både drivverket og av div. annet utstyr jeg har - men det lar seg rett og slett ikke gjøre. Når jeg prøver å legge ut noe, det være seg "til salgs" eller slik som nå, så får jeg bestandig opp en melding om at bildet er for stort eller at det oppsto en feil under forespurte oppgave. Så derfor orker jeg ikke å prøve mer ... :-\ Irriterende. Jeg må sikkert forminske størrelsen på bildene osv. men jeg har ikke orket og satt meg inni denne problematikken ennå. Sånne ting kjeder meg - dill dall og mikk makk, nei.
    Så bær over meg ;).

    Kan jo alltids sende noen bilder til deg privat på mail, Vermin, hvis du vil - og da kan jo du legge dem ut for meg. Eller ... blir det bare dumt ...
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    anekdoten skrev:
    Vermin skrev:
    anekdoten skrev:
    Vermin skrev:
    Gratulerer med en vanvittig fet spiller EiK :)
    Min er en Cellino med TR2.6 arm og Grado The Reference PU.
    Valgte aluminiumstallerken på min 8)
    Etter i underkant av to ukers lyttetid, så er jeg òg hjertens fornøyd med min Cellino og TR 2.6 arm, Vermin. Pr. idag så spiller jeg på en Shelter 201 - jeg kostet på meg det - siden jeg fikk den så billig på samme kjøpet. Inntrykket så langt er som sagt veldig bra. Mer "kropp nedover" enn det jeg er vant med - noe som skyldes drivverket like mye som p-u, antar jeg.

    Men ... jeg har en Grado Reference Sonata liggende etter Thorens´n. Og nå er jeg nysgjerrig. Hvordan oppfører din Grado seg i drivverket? Jeg har ikke villet byttet ennå, jeg skal gi Shelter´n en real sjanse først, la den få spille seg godt inn. Men jeg må si jeg er veldig spent på denne Grado´n ... vi snakker tross alt om en MM til 5 lapper her ;)

    Vel, hadde satt pris på om du la igjen en kommentar på det overnevnte, Vermin!! ;D
    Gratulerer anekdoten, en kanllgod spiller.
    Jeg er veldig fornøyd med Gradoen, den spiller med mye kropp og det låter VELDIG analogt. Jeg har jo per nå ingen andre pick-uper og teste i verket så hvordan det hele ville utartet seg med en annen vet jeg ikke. Men totalt sett låter det knall :)
    Ville gjerne sett bilder av din også? ;D
    Jo, Vermin, jeg skulle så gjerne ha lagt ut bilde av både drivverket og av div. annet utstyr jeg har - men det lar seg rett og slett ikke gjøre. Når jeg prøver å legge ut noe, det være seg "til salgs" eller slik som nå, så får jeg bestandig opp en melding om at bildet er for stort eller at det oppsto en feil under forespurte oppgave. Så derfor orker jeg ikke å prøve mer ... :-\ Irriterende. Jeg må sikkert forminske størrelsen på bildene osv. men jeg har ikke orket og satt meg inni denne problematikken ennå. Sånne ting kjeder meg - dill dall og mikk makk, nei.
    Så bær over meg ;).

    Kan jo alltids sende noen bilder til deg privat på mail, Vermin, hvis du vil - og da kan jo du legge dem ut for meg. Eller ... blir det bare dumt ...
    Hei

    Send bildene til mailen min du :) den ligger på profilen min :)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Her kommer bilder av anekdoten sin spiller, flott er den, og noen interessante glødelamper og elementer i bakgrunnen er det også :)
     

    Vedlegg

    anekdoten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.07.2006
    Innlegg
    522
    Antall liker
    23
    Torget vurderinger
    4
    Ahhhh ... takk, Vermin!! ;)
    Ble ikke så verst bildene egentlig, ikke helt skarp, men.
     

    Hifi Stasjonen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    293
    Antall liker
    59
    Tja, vet ikke helt om det er lov for oss å legge inn noen bilder, men isåfall får Høvdingen bare slette....

    Her er ihvertfall noen smakebiter på Orion FMD som etter planen skal vises på Horten Messen 2008.
    Bildene er tatt etter den ble satt sammen hos oss i våre lokaler i Elverum....
















    mvh
    Hifi Stasjonen
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Ah, lekkert !

    Skal bli spennende å høre den i Horten. Får håpe det blir i et rom som det er mulig å få til god lyd.

    Begynner forøvrig å lukte fugl av min egen platesnurrer. Litt utfordring med å justere RIAA'en korrekt, men ting begynner å komme seg. Hadde besøk av en Linn LP12-eier her om dagen. Han ble rimelig blank i øyene, og uttrykte at han godt kunne tenke seg å ta med spilleren hjem.
    Tror neppe jeg ville gjort et bytte med han. ;D
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Jeg spør først som sist (da HiFiStasjonen tydeligvis leser denne tråden), hvilke modeller har dere planlagt å ta med til Horten / TrHeim?
    mvh
     

    Hifi Stasjonen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    293
    Antall liker
    59
    Hvilke modeller vi tar med oss til Horten /Trondheim har mye med plass å gjøre.
    Vi skal prøve å få med oss Leonardo 25/60 TMD og ZET-1 til Horten i tillegg til Orion.

    Leonardo 25/60 TMD:


    ZET-1:


    Hovedsystemet som vi tar med tar over 6m3 plass. Orion FMD alene tar ca 1m3: 3 esker med deler ;)

    Ellers har man jo full mulighet til å se disse og flere i våre lokaler.

    Mvh
    Hifi Stasjonen
     

    bjornendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    239
    Antall liker
    7
    Rørskifte i Jolida jd 9 skal prøve Electro-harmonix spennede og høre hvordan det blir i forhold til orginale rørene.
     

    Vedlegg

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei folkens

    Får vel melde meg på her eg også. ;)

    Har bestillt denne. ;D



    Har tenk å bruke RB 700 armen som står i min Rega P5 i detta drivverket. Håper det fungerer greit. :-\

    Mvh
    TAF
     

    Vedlegg

    bjornendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    239
    Antall liker
    7
    Hei sann gratulere med en rå spiller, så veldigt solid ut, slags pickup har du planer om og bruke ?
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei

    Takker for gratulasjoner Bjørn.

    Eg kjem til å bruke den som står i Regaen mi nå. Det er ein Dynavector 10x5 som har 5-600 timer bak seg.

    Denne er eg svært godt fornøyd med,men kansje ein dag så kjem fristelsen for å prøve noke nytt snikande. ;)

    Inntil vidare så håpar eg DV,n vil gjere nytta si.

    TAF
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Den var ny ja... kanskje den med "feteste" utseende fra TR jeg har sett så langt.. :)
    Regner med det kommer bilder når den er i hus......................
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer TAF med ny mattsort 20 kilos TR Dark Star.
    - Den oser kraft, mystikk og timer med pur spillerglede.

    /-Jan P.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    kaap skrev:
    Den var ny ja... kanskje den med "feteste" utseende fra TR jeg har sett så langt.. :)
    Regner med det kommer bilder når den er i hus......................
    Bilder skal me få til når den tid kjem. ;) Eit par veker til så er den nok på plass i stova.

    Etter mange år med div Rega og ein svipp innom Clearaudio Champion så er eg meget spent på ka denne vil gjere med min vinylsammling. Kjøper uhørt på grunn av at eg bur eit godt stykke frå HiFi Stasjonen,men håper detta går vegen.

    TAF
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Grumpy skrev:
    Gratulerer TAF med ny mattsort 20 kilos TR Dark Star.
    - Den oser kraft, mystikk og timer med pur spillerglede.

    /-Jan P.
    Hei Jan

    Takker og bukker.

    Blei betatt av denna Dark Star,en og da gikk det som det gikk. ;D

    Håper den låter like bra som den ser ut.

    TAF
     

    bjornendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    239
    Antall liker
    7
    JR Trans Rotor KONSTANT STUDIO lurer på om den har noe for seg i forhold til den som følger med orginalt, fordel er jo slippe og skifter spor til reima. Foruten det ?
     

    Vedlegg

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    bjornendrestad skrev:
    JR Trans Rotor KONSTANT STUDIO lurer på om den har noe for seg i forhold til den som følger med orginalt, fordel er jo slippe og skifter spor til reima. Foruten det ?
    Til tross for at Trans Rotor har svært god stabilitet i motorene - også den som står i din Bjørn,
    så løfter Studioen stabiliteten i gangen enda noen promille mot nirvana.
    For egen del, har jeg allerede satt én i bestilling som skal prøves,
    primært med tanke på det siste du nevner, men jeg forventer også en annen effekt;
    "ett stk. Apollon i perfekt utsprunget blomst".

    -Kommer tilbake i tråden her med min oppfatning av Studioen etterhvert.



    /-Jan P.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Apollon er en flott men dyr spiller , den spiller jo også svært bra.

    Den nye modellen dark star ser flott ut....fint rotasjonsbilde på linken over her,.

    Blir spennede med "livebilder" fra din TAF----håper den runder hjørnet snart , tolmodig har du vært , det svarer seg sikkert.....

    Nesten som Audionotekunder .....man venter og venter , men gleder seg som en unge.

    Espen
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    ssm skrev:
    Apollon er en flott men dyr spiller , den spiller jo også svært bra.

    Den nye modellen dark star ser flott ut....fint rotasjonsbilde på linken over her,.

    Blir spennede med "livebilder" fra din TAF----håper den runder hjørnet snart , tolmodig har du vært , det svarer seg sikkert.....

    Nesten som Audionotekunder .....man venter og venter , men gleder seg som en unge.

    Espen
    Halloen folkens.

    Det har skjedd endringer i mitt valg av platespiller og det blir ingen Dark Star på meg. :( På grunn av at det trakte ut så lenge og leveringstid blei utsatt og utsatt så valgte eg å trekke meg. Blei lei og savnet av vinyl spilling ble for STORT.
    Dette har ikkje HiFi Stasjonen skyld i,men heller i fra fabrikk.Bare så det er sagt.
    Like etter eg trakk meg og hadde fått "annan" spelar på heimlån,så kom meldingen at den nå var på veg til Norge,men nå har eg som sagt hatt ein anna spelar på lån og lagt min elsk på den.
    Det kjem meir i tråden min. ;)

    TAF
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det var jo synd TAF, men vinyllykken kan fanges i nesten enhver LP
    sålenge tallerkenen er rund og snurrer stabilt - det er sikkert.
    -Men, det har du allerede funnet ut, forstår jeg.

    Jeg har fått med meg at etterspørselen på verdensbasis tok seg kraftig opp på
    den modellen som du hadde bestilt; "Dark Star". Det har jeg ingen vanskeligheter
    med å forstå, forutsatt at Dark Star også holder den kvaliteten som vi er blitt
    vant med fra Trans Rotor-hold.

    Blir spennende å høre mer om valget ditt. -Og uansett; gratulerer!!!!

    PS! Så nederst i avataren din hva det ble.... ;D

    Min blomstrer ihvertfall fremdeles som en hyllest til våren, ...hadde bare disse halv-kåte
    froskene i dammen min, holdt litt fred om natta - men det var en diggresjon:



    Mvh
    Jan P.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet ikke om du allerede har kjøpt deg psu'en Bjørn (Konstant Studio), men jeg lovet å komme tilbake med
    egne opplevelser av psu'en. Nå har min gått noen spilletimer på Apollon-drivverket. I tillegg har EiK prøvd
    den på ZET-3'en.
    Konklusjonen ble at jeg får mer effekt av modellen som heter M1, mens EiK hørte vesentlig forskjell
    med Konstant Studio og uten på sitt ZET-3 drivverk. Ergo passer Konstant Studioen best på modellene
    under Apollon - IMO. Således har jeg bestilt meg psu'en som heter M1.
    Jeg ble uansett fryktelig glad i 33 - 45 switsjen uten å tenke på strikkflytting.

     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Kan bekrefte dette.

    Forbedringen var tydelig fra første note. Mer ro over musikken ble det. I tillegg ble dybden i lydbilde bedre, det var ikke så frempå. Videre forsvant en liten betoning i diskantområdet. Det var totalt en en overraskende stor forbedring. Det skal nevnes at psu'en på ZET-3 kun er en liten veggvorte og således ikke det JR Transrotor har lagt mest penger i på den spilleren.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    Bilde fra en polsk test av Argos

    Lyden er visst bedre enn Continuum Caliburn/Cobra.

     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    Her er Argos på en messe i Polen nylig
     

    Vedlegg

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    EiK skrev:
    Mye crom her til nesten 2.mill........ ::)
    Tja for 2 mill burde det kanskje være såpass mye? ::)

    Sikkert meg, men pent var det ikke. Takke meg til modellene deres i andre enden av prisskalaen vedr. estetikk ihvertfall :)

    mvh
     

    bjornendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    239
    Antall liker
    7
    Hmm dyr som et hus he he, men vakker er den jo. Jr har mange flotte modeller. Er veldigt fornøyd med min. Sitter bare og venter på Ny riaa, En Audio Research PH5. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn