Journalist UTEN hue?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Sjekk ut denne her:
http://www.kjendis.no/2006/04/11/463415.html

Her lager riksavisen Dagbladet en sak om hvor forferdelig slem Mehling her er mot stakkars OJ. Og om advokaten hadde sendt komikeren denne sms'n ville det selvsagt vært helt ubegripelig. Like ubegripelig som det er at journalisten ringer OJ og forteller ham hva som står i sms'n! Hva skal det tjene til? Kun en ting: Å skape en dårlig stemning for å få en sak i bladet. Det er IKKE advokaten som er problemet her. Det er journalisten. Han fortjener en seriøs reprimande fra sjefen + degradering til kaffekoker på kontoret. Det mennesket er komplett hodeløst. Hvor i alle dager blir det av vettet de svir av under utdannelsen? Drekker de seg til imbesile?

Honkey
 
N

nb

Gjest
For å sitere Kåre Valebrokk fritt etter hukommelsen: "Det verste jeg vet er folk fra media i Volda"
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Jeg klarer ikke føle synd på Otto Jespersen, sikkert på grunn av hans dårlige karma det gikk som det gikk med barnet og, og syns det blir mildt sagt patetisk når han står frem og klager på media, bra at meling fikk satt ord på det jeg følte.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Jeg klarer ikke føle synd på Otto Jespersen, med tanke på medieomtalen, og syns det blir mildt sagt patetisk når han står frem og klager på media, bra at meling fikk frem dette for meg.
At OJ muligens får endret sitt syn på saker og ting etter de senere tids hendelser får man i så fall ta som en bonus. Men ikke gå i den fella at du blander sammen privatpersonen Otto Jespersen med komiker-bølle-rollen OJ. Han er et menneske av kjøtt og blod og med normale følelser som alle andre. Og som nevnt gjør det ikke noe at folk sender hårreisende sms'r innad i kompisflokken. Det som gjør noe er at en idiot av en journalist ringer hjem til privatpersoner for å plage dem.

Honkey
 
A

Affa

Gjest
Jespersen er en hyggelig kar som aldri sparker nedover i systemet eller utnytter det på det groveste slik f.eks dusten Mehling gjør i sin patetiske praksis. Jespersen er dessverre i ferd med å miste gnisten som komiker. Det er trist.
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
At OJ muligens får endret sitt syn på saker og ting etter de senere tids hendelser får man i så fall ta som en bonus. Men ikke gå i den fella at du blander sammen privatpersonen Otto Jespersen med komiker-bølle-rollen OJ. Han er et menneske av kjøtt og blod og med normale følelser som alle andre. Og som nevnt gjør det ikke noe at folk sender hårreisende sms'r innad i kompisflokken. Det som gjør noe er at en idiot av en journalist ringer hjem til privatpersoner for å plage dem.

Honkey

Jeg vet ikke hva som er værst, Otto klarer jo ikke være morsom uten å gjøre narr av noen sålenge han driver med stand up, og det er ikke noe sjarmerende trekk.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Tydelig at godeste Brynjar har dårlige kompiser som sladrer til pressen...
Å sende ut en sms eller mail har vist seg før at det kan spre seg som ild i tørt gress, så noen genistrek var jo ikke dette da.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Jespersen er en hyggelig kar som aldri sparker nedover i systemet eller utnytter det på det groveste slik f.eks dusten Mehling gjør i sin patetiske praksis. Jespersen er dessverre i ferd med å miste gnisten som komiker. Det er trist.
Faen Affa, også jeg som trodde du og OJ var en og samme person! ;)

Jo... det kan fortsatt være sånn... du spiller rollen bra, men det er sant som du sier, du har mistet litt "edge" den senere tid! ;)

Honkey

PS: Men i motsetning til hva du hevder om OJ sparker altså du nedover.... dessuten mener jeg at OJ også gjør det til tider... det var en del runder med en viss sørlending han sikkert burde spart seg for...
 
A

Affa

Gjest
Jespersen, Eia, Golden, Eckbo, Thoresen-Værsågod og Antonsen samt de to som lager "slå på ring" er de eneste som ikke bare er patetiske i komiker-Norge. Humor skal svi. Ellers er det barnetv.

Lyngbø, Tønne og de andre politisk korrekte bygde-/innvandrer representantene er bare flaue 15 år gamle "Seinfeld kopier” uten mål og mening.
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.069
Antall liker
3.051
Torget vurderinger
2
Jespersen, Eia, Golden, Eckbo, Thoresen-Værsågod og Antonsen samt de to som lager "slå på ring" er de eneste som ikke bare er patetiske i komiker-Norge. Humor skal svi. Ellers er det barnetv.

Lyngbø, Tønne og de andre politisk korrekte bygde-/innvandrer representantene er bare flaue 15 år gamle "Seinfeld kopier” uten mål og mening.  
Heia Eia. En stjerne i et tv-hav av svarte hull. "RESPEKT !"

Faen, norsk standup er så pinlig dårlig at jeg ikke orker mer enn 5 sekunder, Jespersen inkludert.

Edit: om topic: Meling bør skaffe seg nye venner, og så må han stryke hevn fra sitt vokabular og se framover.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Harald Eia er helt klart Norges morsomste mann, Bård er også bra men OJ har jeg vært sånn passelig begeistret for, mye dårlig humor selv om han glimter til innimellom.
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Tragisk av journalisten å gå ut med tekst meldingen. Men dette her var meget unødvendig. Trur hvilke som helst som har mistet ett barn sørger nok i stillhet om ikke de skal få dritt slengt i fleisen også. Endten de er anonym eller offentlige personligheter.
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Jespersen, Eia, Golden, Eckbo, Thoresen-Værsågod og Antonsen
Jespersen har jeg ikke sansen for, han var mer morsom når han spilte tullinger, før han begynte å gå løs på folk, og det sier vel det meste, men resten på lista er greie, selv om jeg egentlig ikke har sansen for mobbe imitasjonene til Eia, så har Eia vist at han kan være morro uten å mobbe. Eckbo, har et stort register, syns stoltenberg og er brukbar, ikke minst fra tiden jeg husker han sto på gata i oslo og solgte skrot, Eia, Eckbo, stoltenberg og Antonsen er dessuten også habile skuespillere. Skau er dessuten morsom, hans morro går ikke ut over noen andre enn han selv.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Harald Eia er helt klart Norges morsomste mann, Bård er også bra men OJ har jeg vært sånn passelig begeistret for, mye dårlig humor selv om han glimter til innimellom.
Nesten utrolig, komponenten..., for her er vi to 100% enige! :D

Honkey
(og enten du tror det eller ei, så finnes det ingen i verden jeg blir så hjelpeløst og ubeskrivelig forelsket i som kvinner født i Vannmannen! ;) )
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Kan ikke si at jeg har særlig mye sympati for Jespersen, han bør tåle å få litt i retur. Det kler en satiriker dårlig å være selvhøytidlig. Forøvrig synes jeg mannen for tiden fremstår som temmelig desperat i sine forsøk på å være kontroversiell. Andre, yngre komikere med skarpere tunger har stjålet posisjonen hans og det virker som han langer ut mer eller mindre på måfå for å gjenerobre status som "verstingen". Det blir kontrovers for kontroversens skyld, uten innhold eller relevans. Satire skal være sviende, men den må også være treffende. På det siste punktet bommer Jespersen, han skyter i blinde.
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Jepsersen var vel på topp i Revolvermagasinet. Han hadde noen geniale intervju der! Så et glimt av dette i intervjuet av Onkel P(?) i fjorårets sesong av Rikets Røst.

K
 
A

Affa

Gjest
Jespersen i The Show og i OJ er noe av det beste laget for fjernsyn.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
.....sikkert på grunn av hans dårlige karma det gikk som det gikk med barnet og....
Og dette sier en mann som har utdannelse inne psykologi? Hvordan i alle dager kan du belegge en slik påstand...?

Honkey
 
T

Thomas_Lutro

Gjest
Jeg kan ikke huske at jeg har vært mer enig med deg noen gang, Affa.

Men glem for all del ikke denne karen.



Åsleik Engmark

Jeg kan forresten ikke huske at Jespersen har vært personlig på så alvorlige ting som et barns død. Dette burde både Meling og journalisten spart seg. Det er stor forskjell på "Du er en tubaspillende dildo", og "ha-ha, ungen din daua".
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Jeg kan ikke huske at jeg har vært mer enig med deg noen gang, Affa.


Jeg kan forresten ikke huske at Jespersen har vært personlig på så alvorlige ting som et barns død. Dette burde både Meling og journalisten spart seg. Det er stor forskjell på "Du er en tubaspillende dildo", og "ha-ha, ungen din daua".
Kan ikke bli mer enig med deg. Men så viser det jo også mangelen på empati hos enkelte i på forumet.......( Ikke bare i denne tråden)
Noen er seg selv mer nærmest enn andre kan man si..........
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Kan ikke si at jeg har særlig mye sympati for Jespersen, han bør tåle å få litt i retur. Det kler en satiriker dårlig å være selvhøytidlig. Forøvrig synes jeg mannen for tiden fremstår som temmelig desperat i sine forsøk på å være kontroversiell. Andre, yngre komikere med skarpere tunger har stjålet posisjonen hans og det virker som han langer ut mer eller mindre på måfå for å gjenerobre status som "verstingen". Det blir kontrovers for kontroversens skyld, uten innhold eller relevans. Satire skal være sviende, men den må også være treffende. På det siste punktet bommer Jespersen, han skyter i blinde.
Hei Ivar! Du utviser her en forferdelig mangel på empati. Enkelte ting MÅ være tabubelagt. Du kan ikke si at en mann er selvhøytidelig, for at han reagerer negativt på oppslag i avisen som omhandler hans døde barn? Her MÅ folk vise hensyn. At Brynjar Melling skriver ting som er for grove til å gjengis på trykk om dette termaet er skuffende, trodde han hadde visse etiske prinsipper, i kraft av hvem og hva han er.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
At Jespersen har mistet et ufødt barn er selvsagt trist for ham og hans familie og det er da heller ikke dette jeg henviser til når jeg skriver at jeg ikke sympatiserer med ham.

Jespersen har selv vært med å flytte grenser for hva som er tabu, inkludert andres private sfære og vanskelige livssituasjoner, følgelig mener jeg han har plassert seg selv i en situasjon hvor han bør både forvente og tåle å få tilsvarende i retur. Så når han reagerer på oppslagene synes jeg han fremstår som selvhøytidlig. Jeg er ikke en tilhenger av tabuer og selvsensur i satiren, men det er noe som heter "som man roper i skogen får man svar".

Med tanke på hvem han forsvarer tror jeg Brynjar Melings etiske prinsipper bør forbigås i stillhet.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.130
Antall liker
2.652
Jespersen er en hyggelig kar som aldri sparker nedover i systemet eller utnytter det på det groveste slik f.eks dusten Mehling gjør i sin patetiske praksis. Jespersen er dessverre i ferd med å miste gnisten som komiker. Det er trist.
Jespersen er ferdig. Så tendensene sist fredag på programmet til Skavland. Men Jespersen har levert veldig mye platt, utrolig grunn "minste motstands vei" humor, ala' Anne Katt. Men noe bra har mannen glimtvis levert.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.130
Antall liker
2.652
At Jespersen har mistet et ufødt barn er selvsagt trist for ham og hans familie og det er da heller ikke dette jeg henviser til når jeg skriver at jeg ikke sympatiserer med ham.

Jespersen har selv vært med å flytte grenser for hva som er tabu, inkludert andres private sfære og vanskelige livssituasjoner, følgelig mener jeg han har plassert seg selv i en situasjon hvor han bør både forvente og tåle å få tilsvarende i retur. Så når han reagerer på oppslagene synes jeg han fremstår som selvhøytidlig. Jeg er ikke en tilhenger av tabuer og selvsensur i satiren, men det er noe som heter "som man roper i skogen får man svar".
Enig med Løkken her.
 
Topp Bunn