jordings støy

Edorfnaj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2013
Antall liker
150
Sted
Sandnes (Rogaland)
Torget vurderinger
7
Da er jeg endelig i gang med å koble opp platespilleren.

Men jeg opplever støyproblemer i forb med jordingen.

Jeg har festet jordingskabelen til "Phono jordingen" på forsterkeren men det gir uansett en konstant brummelyd.

Har også prøvd uten å koble til jordingen, men det ble bare enda verre.

Dersom jeg tar fingeren borti jordingsskruen mens ledningen er på så blir det tyst som graven :confused::confused::confused:

Noen tips ?

HAREPUSEN

avtrådt 010924
Ble medlem
04.11.2009
Antall liker
3.118
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Høres ut som en krets som er åpen , DVs ikke til sluttet . Kan være dårlig kontakt i kabelen eller rca pluggene spes ytter kappen , eller jord , prøv å stramme dem inn slik at kappen jorder , pleier vikke " dem innover med en smal avbiter slik at de får odentlig kontakt som du må presse inn , Mål gjerne med ett multimeter at du ikke har brudd

Edorfnaj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2013
Antall liker
150
Sted
Sandnes (Rogaland)
Torget vurderinger
7
Høres ut som en krets som er åpen , DVs ikke til sluttet . Kan være dårlig kontakt i kabelen eller rca pluggene spes ytter kappen , eller jord , prøv å stramme dem inn slik at kappen jorder , pleier vikke " dem innover med en smal avbiter slik at de får odentlig kontakt som du må presse inn , Mål gjerne med ett multimeter at du ikke har brudd
Hei Harepus og takk for svar.

Har prøvd å "vrikke" og stramme uten hell.

Dersom jeg tar på kablene bak på pickuparmen eller kablene som går inn til stiften, så brummer det enda mer ?

Har prøvd å jorde den på et annet punkt på forsterkeren, uten hell.

Multimeter har jeg dessverre ikke ???

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
229
Prøvd å koble jordingen til minus på rca kablene hvis det lar seg gjøre? Hold den mot ytterkanten av en av rca kablene mens den er tilkoblet forsterkeren.

HAREPUSEN

avtrådt 010924
Ble medlem
04.11.2009
Antall liker
3.118
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
hei prøv noen andre kabler , det kan jo og i tilfelle være brudd eller dårlig lodd bak rca pluggen ,,,eller om den går direkte til printet .
Om du setter noen kortsluttnings plugger inn i phono in " og den ikke støyer har du i allefall eliminert Riia n din ,,,, du må bare sjekke step for step

HAREPUSEN

avtrådt 010924
Ble medlem
04.11.2009
Antall liker
3.118
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
rettelse ; mente ikke rca pluggen , men rca bøssingen, enten den er skrudd eller loddet , så har jeg hatt noen jobber det har skjedd tilog med på EC

Topp Bunn