Jons vinylreol

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Barnebarn er store greier, sÄ gratulerer!
    Likevel mĂ„ vi da fĂ„ litt bedre bilder av nyarmen? SĂ„ vidt jeg kan skimte, er det en Reed (?) Det er jo ogsĂ„ en stor ting! 👍😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Den Reed-armen med tredelt kÊrbÄn-rÞr blir bare sÄ bra! Gratulerer, ja naturligvis ogsÄ med nyfÞdte trusler mot tonearm og nÄlefaner.

    reed_armwand.png
    Ha en god helg du.
    :LOL:;)
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk alle sammen. Leser meg opp pÄ elektrisk gjerde @Grumpy sÄ satser pÄ at den overlever. Og jeg kan med nesten 100% sikkerhet love flere bilder @bluesbreaker NÄ venter jeg i spenning pÄ melding om at en pakke er pÄ vei fra Tyskland. HÄper armbord produksjonen gÄr kjapt:)
    Merker jeg er under middels pÄ tÄlmodighet. Her er et lite bilde av armen nesten ferdig montert.
    EDBE48EC-B352-4E33-9EFC-44C4838FAEAF.jpeg
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    475
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Tusen takk alle sammen. Leser meg opp pÄ elektrisk gjerde @Grumpy sÄ satser pÄ at den overlever. Og jeg kan med nesten 100% sikkerhet love flere bilder @bluesbreaker NÄ venter jeg i spenning pÄ melding om at en pakke er pÄ vei fra Tyskland. HÄper armbord produksjonen gÄr kjapt:)
    Merker jeg er under middels pÄ tÄlmodighet. Her er et lite bilde av armen nesten ferdig montert.
    Vis vedlegget 720308
    Bytte til vassere arm. Er det Transrotor det der ogsÄ :unsure:
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Fikk storfint besĂžk til lunsj i dag av @Grumpy som skulle hente et par ting, bytte et headshell og ikke minst levere en plate.
    Et nytt tilskudd til Blicher Hemmer Gadd samlingen. Omara fra 2018 har vÊrt utsolgt lenge, og nÄr den fÞrst skulle ut igjen har de like godt laget en enda bedre utgave, i fÞlge dem selv. Har ikke 2018 utgaven sÄ det er bare Ä ta dem pÄ deres Êresord :)
    StrÄlende lyd og musikk er det uansett

    All the original Omara albums are now sold out. And instead of just printing new ones we thought; "Why not see if we can make this album sound even better?" - We decided to revisit the original mix and together with Brinkmann Audio and Railroad Tracks Studio in Germany we have now created a totally unique sounding Audiophile Remastered version of our second album "Omara". Check it out - We love it !!

    D8D7AD62-A024-4CA7-B66D-A08BCCC9FBD5.jpeg
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    475
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Fikk storfint besĂžk til lunsj i dag av @Grumpy som skulle hente et par ting, bytte et headshell og ikke minst levere en plate.
    Et nytt tilskudd til Blicher Hemmer Gadd samlingen. Omara fra 2018 har vÊrt utsolgt lenge, og nÄr den fÞrst skulle ut igjen har de like godt laget en enda bedre utgave, i fÞlge dem selv. Har ikke 2018 utgaven sÄ det er bare Ä ta dem pÄ deres Êresord :)
    StrÄlende lyd og musikk er det uansett

    All the original Omara albums are now sold out. And instead of just printing new ones we thought; "Why not see if we can make this album sound even better?" - We decided to revisit the original mix and together with Brinkmann Audio and Railroad Tracks Studio in Germany we have now created a totally unique sounding Audiophile Remastered version of our second album "Omara". Check it out - We love it !!

    Vis vedlegget 721059
    HÞrer pÄ Get that motor running. Fet deilig melodiÞs jazz. Takk for tipset (y)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Som alltid hyggelig nÄr det kommer hentemelding fra posten. Ble overtalt og overbevist om at jeg burde hÞre spesielt to av Ruphus sine remastrede plater. Var nok akkurat litt for ung til Ä vÊre stor fan da de kom pÄ slutten av 70 tallet. Gikk nok mer i engelsk musikk den gangen, men det jeg har prÞvespilt pÄ Spotify lover godt, og i fÞlge kjenner @Grumpy er lyden helt strÄlende pÄ disse. Jacob Holm-Lupo stÄr for remastringen. Gleder meg til et dykk ned i dette kapittelet i norsk musikkhistorie.
    D16E571F-AC26-488B-970C-F3106D53B8E5.jpeg


    Og det er alltid morsomt nÄr det fÞlger med litt ekstra i pakken. Hadde jeg hatt cd spiller kunne jeg jo hÞrt pÄ promoen til Wobbler, klistremerker er jeg litt usikker pÄ, mens Þlbrikker fra Karisma Records er jeg sikker pÄ at det skal gÄ an Ä fÄ brukt i lÞpet av sommeren.
    3901AABC-3A52-412F-9B62-E7986CA97E38.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Kult(y) Jeg kjenner ikke til Ruphus, men nĂ„r det fĂžlger med noe smĂ„godt som Ăžlbrikker sĂ„ mĂ„ det jo vĂŠre noe:love: FĂžrste gang jeg har hĂžrt om noen som har fĂ„tt med akkurat detđŸ» Er vel et hint til hva musikken skal nytes med da Jon;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ruphus ja:).
    Mine fĂžrste gitarkabinett (ca 1980) kom fra de. 2 stk relativt enkle "hjemmelagde" greier i foliert spon m/4x10" Seas i hver. Det ene overtok en kompis og det andre lagde jeg etterhvert en litt bedre, mer stabilt kabinett av.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    kult(y) Jeg kjenner ikke til Ruphus, men nĂ„r det fĂžlger med noe smĂ„godt som Ăžlbrikker sĂ„ mĂ„ det jo vĂŠre noe:love: FĂžrste gang jeg har hĂžrt om noen som har fĂ„tt med akkurat detđŸ» Er vel et hint til hva musikken skal nytes med da Jon;)
    PrĂžv et par minutter med Manmade i en eller annen digital kanal. Tipper du vil like den
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Langhelgen er i gang. Koser meg med denne. Helt super lyd er det ogsÄ, i tillegg til musikk det er lett Ä like.
    MĂ„ si jeg er glad du dyttet meg i gang med Ruphus Grumpy
    C25980A8-CD4A-427A-AA76-3FBAC9DD14F7.jpeg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Du klarer nÄ fint Ä dytte deg sjÞl du, men bra den falt i smak. Hvis ikke, kunne du nemlig inneha en genetisk error. God himmelsplÊtt.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Hva gjÞr man med prinsipper nÄr noe slikt dukker opp. Hadde bestemt Ä ha all Armagnac i Sverige, men med korona er det lett Ä bryte slikt nÄr en 71 Ärgang plutselig dukket opp i den lokale vinbutikken. Begynte Ä se pÄ album fra samme Är. De holder seg godt de ogsÄ. Tenkte Ä markere med Led Zeppelin IV men tror kanskje den er i hyttekarantene den ogsÄ. Ikke noe galt med Joni Mitchell heller
    3AA26C6B-0BC1-4FB7-8D39-33E8D0186E3D.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    SkĂ„l Jon og den armagnacen ser aldeles nydelig ut, men du vet det er World Whisky Day i dagđŸ„ƒ;)
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    SkĂ„l Jon og den armagnacen ser aldeles nydelig ut, men du vet det er World Whisky Day i dagđŸ„ƒ;)
    Vrient Ă„ fĂ„ med seg alle disse dagene😅
    Trodde det var mange whisky dager i Äret jeg, men er det verdens Whisky dag sÄ mÄ man selvfÞlgelig vÊre med pÄ feiringen.
    og for min del mÄ det bli med denne. Lagavulin var den fÞrste single malt jeg kjÞpte - i Edinburgh for drÞyt 30 Är siden. Tro jeg valgte den pÄ grunn av navnet, men den har vÊrt med i standard utvalget her siden. Og synes egentlig Tom Waits er ypperlig Whisky musikk
    6400D2D5-33E6-4456-98B6-FAC3E8123242.jpeg
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    475
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Vrient Ă„ fĂ„ med seg alle disse dagene😅
    Trodde det var mange whisky dager i Äret jeg, men er det verdens Whisky dag sÄ mÄ man selvfÞlgelig vÊre med pÄ feiringen.
    og for min del mÄ det bli med denne. Lagavulin var den fÞrste single malt jeg kjÞpte - i Edinburgh for drÞyt 30 Är siden. Tro jeg valgte den pÄ grunn av navnet, men den har vÊrt med i standard utvalget her siden. Og synes egentlig Tom Waits er ypperlig Whisky musikk
    Vis vedlegget 722382
    Tom Waits er min favoritt. Hvordan er du fornĂžyd med pressingene. Original eller remaster :p
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Tom Waits er min favoritt. Hvordan er du fornĂžyd med pressingene. Original eller remaster :p
    Det er en tysk repress fra en gang tidlig pÄ 80 tallet sÄ vidt jeg kan forstÄ. Relativt god lyd, men har ikke noe sammenligningsgrunnlag.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Hva gjÞr man med prinsipper nÄr noe slikt dukker opp. Hadde bestemt Ä ha all Armagnac i Sverige, men med korona er det lett Ä bryte slikt nÄr en 71 Ärgang plutselig dukket opp i den lokale vinbutikken. Begynte Ä se pÄ album fra samme Är. De holder seg godt de ogsÄ. Tenkte Ä markere med Led Zeppelin IV men tror kanskje den er i hyttekarantene den ogsÄ. Ikke noe galt med Joni Mitchell heller
    Vis vedlegget 722350
    Den flasken der med ravbrun vÊske sÄ sÊrdeles god ut Jon :p
    Har den lokale glassbanken flere igjen av det 50 Ă„r gamle smĂžremidlet?
    Og sÄ kan man da slettes ikke ha ALL armagnacen sin pÄ hytta hos broderfolket.
    Man aner jo ikke hva som kan forekomme av lokal og regional pest med herr Tegnell ved roret.
     
    Sist redigert:

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Den flasken der med ravbrun vÊske sÄ sÊrdeles god ut Jon :p
    Har den lokale glassbanken flere igjen av det 50 Ă„r gamle smĂžremidlet?
    Og sÄ kan man da slettes ikke ha ALL armagnacen sin pÄ hytta hos broderfolket.
    man aner jo ikke hva som kan forekomme av lokal og regional pest med herr Tegnell ved roret.
    Ja de hadde flere. Det er sÄvidt jeg vet en ny produsent hos polet Som ble lansert nÄ for ikke lenge siden. Ser de har flere Ärganger for bestilling. Denne Armagnacen er ifÞlge min lokale ekspert litt utenfor hans hovedomrÄde som er Bas Armagnac. Han sier omrÄdene denne kommer fra har stigende kvalitet. Den er laget pÄ kun en drue , ugni blanc som brukes i cognac i motsetning til de fra Bas Armagnac som ofte har tre andre druer ogsÄ. Gir en litt mer fruktig smak.

    Kan ellers anbefale Ă„ bestille denne.
    Delord Bas Armagnac 25 ans. Den skal vĂŠre et godt kjĂžp :)
    Tror jeg bÞr bestille den hit ogsÄ. Kan ta litt tid med Sverige fortsatt
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    NĂŠrmer seg Eurovision finale:oops:
    Og som vanlig samles de som ser pÄ slikt i familien. Antallet tilhengere er godt innenfor smitterÄdene heldigvis. Fruen som arrangerer i Är. Betyr en god middag og en masse middels musikk etterpÄ.
    Varmer opp til kveldens engler med Annie Lennox og Diva.
    06D226A5-FAD1-4203-AA01-011CB9F4DF7A.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Har tatt en grundig vurdering av gÄrsdagens Melodi Grandprix. Kom til at selskapet, bobler og maten var det beste i gÄrsdagenes underholdning for min del. Og i dag har jeg ogsÄ funnet ut at jeg liker golf mye bedre enn Eurovision selv i regnbyger
    E91720AC-3DD1-41CC-815D-C8081D04891D.jpeg

    NĂ„ nytes kvelden med et godt glass vin og noen av platene til Blondie. Herlig med enda en fridag i morgen
    2E7401D1-C780-4A62-B6A7-7BE8EA698472.jpeg
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Sprekt Ä hive seg ut pÄ en runde i dette vÊret. OppegÄrd?
    Noen burde arrangert et "HFS Invitational" i sommer :)

    Jeg er med :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn