Jons vinylreol

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Planlegging kan av og til være bortkastet tid. Dagens plan var å spille gjennom noen timer med musikk.
    Var nesten der at jeg i overmotet tenkte jeg skulle hatt den Keith Jarrett boksen med 10 plater og 6 timer pianokonsert.
    Men så dukker ting opp
    Det er alt for fint vær til å sitte inne, VM finaler på ski, en kopp kaffe i solen, lunsj, osv
    Endte opp med å begynne på Prince boksen med 40 utvalgte låter og kan rapportere at jeg i hvert fall er i gang med plate 2 av 4
    6DA87173-BC1B-4790-9DEA-742BEA8263CC.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Har gjort en del fornuftig idag Tørket støv, finstilt pickup og ommøblert litt i hyllene. Ble trangt med større riaa og Pre på toppen. Det ble ikke plass til lys så noe måtte gjøres. Brillene klarte ikke å justere for det dårlige lyset. Så nå er spilleren flyttet litt, forforsterker har rykket ned en hylle og effektforsterkeren har kommet ut av skapet. Nå fortjener man litt rolig musikk og en god kopp kaffe i sweetspot
    AA003F3B-1DA8-404E-AA48-636273C1D6C0.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Takk Karmana. Fin tuning av pick-up gav smakfull lyd også. Måtte bytte headshell for å få nok justeringsmulighetene. Det jeg brukte ga litt for lite overhang, men nå kommer tonene helt som de skal
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Oslo Vinylkubb er en fin gjeng. Det er alltid hjelp å få. Da jeg skulle ha svenske plater til huset i Sverige sendte jeg @Cash 63 på jakt, og hver gang det trengs litt hjelp med ett eller annet er telefonen til @Grumpy alltid åpen. Og da pickupen gikk i fjor snakket jeg med mange av dere. Alle like hjelpsomme og hyggelige. Delosen jeg endte opp med har spilt hos et par av dere, men nå er den her for godt. Og slik kunne det fortsette. En utrolig hyggelig gjeng. Savner torsdagene på Bare Jazz.

    og i vinterferien har jeg lenge virkelig håpet at Sverige skulle være åpent, men det er jo langt fra i nærheten. Da er det godt med slike som @Fosse som plutselig har en liten bunke med Ulf Lundell på lager. Første er vasket og testet Fosse. Helt strøken

    25C9A60F-428D-41B0-BF00-F6BC8D413DF2.jpeg


    Nå skal denne bunken med 11 Lundell spilles når savnet etter Sverige blir stort.
    og varer dette hjemmelivet lenge skal jeg jammen lete etter en Eldkvarn, en Lisa Ekdal og Den Flygande Holländaren også
    FEC80110-60F2-4B0A-B6C0-0D15AE970A4A.jpeg


    CC579EEA-99EB-413A-A015-2340DC4481FD.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du skal ikke være altfor glad i OVK. Jeg har enda ikke hørt Den Flygande Hollander, men det er så mange i OVK som har skrytt av den at den må testes. Hvis ikke skulle jeg selvfølgelig sendt den til deg 😎😊
     
    • Haha
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Du skal ikke være altfor glad i OVK. Jeg har enda ikke hørt Den Flygande Hollander, men det er så mange i OVK som har skrytt av den at den må testes. Hvis ikke skulle jeg selvfølgelig sendt den til deg 😎😊
    Jeg har den på karantenelageret. Den bør du teste. Tror ikke den passer i kassen for velstand og verdensherredømme, men lyden er helt topp og absolutt verdt å prøve før du slenger den i utboksen
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    476
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Jeg har den på karantenelageret. Den bør du teste. Tror ikke den passer i kassen for velstand og verdensherredømme, men lyden er helt topp og absolutt verdt å prøve før du slenger den i utboksen
    Den flygende hollender er lekker. Dobbelt vinyl jeg har i hylla 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Dagens valg av etter jobb plate er en kombinasjon av mange ting. På Instagram postet en jeg kjenner denne. Var lenge siden jeg har hørt den, og den er god. Samtidig har jeg sett en del tråder om plater verdt å holde på og de som kanskje ikke er det. Her er nok en av hver, om det ikke var for at jeg gjemmer alle album med Andy Warhol cover. Og sist, men ikke minst er det litt blågult til støtte for en kjent svenske her på forumet som får litt langrennsmobbing idag igjen :cool:
    Snart er det ut og hente noen flere dubletter som savnes fra Sverige. Eldkvarn denne gangen:)

    E7C19A12-412E-4643-AE3A-9B45C94BBA7B.jpeg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.808
    Antall liker
    26.408
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Takk for omtanke Jon🙂 men går helt fint med meg, blev så irritert att jeg løpte opp mot rekordtid på min 4km runde etterpå😀
    Nå restitusjon med en kaffe&Bunnahabhain og Walter Beckers suverene Circus Money kun utgitt på cd.
    20210304_170003.jpg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    En kjapp tur i går kveld til en lokal platepusher og så var et par fra et av mine svenske favorittband på plass her hjemme også. Den ene har jeg nok ikke dublett av i Sverige engang så nå er det Kungarna Från Broadway som spinner helgen inn
    DCA087AC-4899-4F44-891D-EAA71ECC37EB.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Her 3 knallgode svenske album🇸🇪 God helg🙂
    God helg til deg også. Peter Le Marc har du skaffet meg også. Ligger i Sverige. Måtte ha noen svenske plater her når savnet etter huset ble for stort. Tipper du gleder deg til det åpner du også, men det blir nok ikke neste uke.

    Har forresten noen svenske her hjemme også
    6F10A9C9-CA4C-48D1-9CF9-27320D888CFD.jpeg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.808
    Antall liker
    26.408
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Legger til et par knallgode svenske skiver her🇸🇪

    Vis vedlegget 702467
    Fläskkvartetren så jeg live på Parkteatret for ca 17-18 år siden:cool:

    Vis vedlegget 702468
    I Göteborg 83--84? med min ungdomskamrat Jörgen Cremonese gitarrist med Di Leva og div andra band, han tok meg med til ett kollektiv i stadsdelen gamla Haga i ett bekksvart rum satt Freddie Vadling og såg ut som Nosferatu.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Baba Blues er nytt for meg. Når noen gjør St. James Infirmary må det jo sjekkes ut. Foreløpig er det Bethany & Rufus som holder førsteplassen i Drotningsvik 😃
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Endelig er det mørkt nok ute til å få den rette stemningen for kveldens høydepunkt. Jazzkonsert på Kolbotn jazzklubb.
    Har hørt en del på Jon Eberson i det siste, men i dag blir det enda smalere. På Kolbotn jazzklubb er det selvfølgelig kortreist som gjelder. Nå er det snakk om jazz med Jon Eberson med link til Kolbotn, så det må jo bare bli Radka Toneff. Er rimelig trygg på at vinen til Gamle Tårnhuset på Kolbotn er bedre enn den de hadde på Club7 i gamle dager. Alt er klart for å dempe lyset for den rette fredagsjazz stemningen.
    6ECB158B-BDBC-4053-9C41-412E009F0CD9.jpeg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.319
    Antall liker
    13.383
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Blir det konsert på Kolben i kväll? Jag skulle hört dessa för några veckor sedan, men restriktionerna satte stop för det. :(

    E6083DA4-88DA-4D8F-8C66-4F49A3903196.jpeg
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Baba Blues er nytt for meg. Når noen gjør St. James Infirmary må det jo sjekkes ut. Foreløpig er det Bethany & Rufus som holder førsteplassen i Drotningsvik 😃
    Da må jo denne med:

    Vet ikke hvorfor den kommer opp slik, men klikk på: Se denne videoen på You Tube

    Alternativt:

    Begge Laurie´s plater er naturlige deler av et "møblert hjem" ;)
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da må jo denne med:

    Vet ikke hvorfor den kommer opp slik, men klikk på: Se denne videoen på You Tube
    Det har du nok rett i. Har bare oppfølgeren i hyllene. Må vel likevel innrømme at jeg er mer begeistret av ham i Black Adder enn som musiker 😃
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Oppfølgeren, der denne i hvertfall får mine små nakketuster til å stå rett ut (med passe greit volum - drøyt 12:00 på hjulet):

     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Morgenkaffe med Debby. Det er ganske god lyd på denne RSD utgaven i mono. Har hørt noen viske at disse monopressingene blir enda bedre med en mono pick up
    D15277AF-2664-4FF1-8B2B-BD7EC7F579C8.jpeg

    Kan forresten anbefale denne med film musikken fra Khiov også

    AAE16442-4A8C-434C-BAB2-FEBAF8100B3A.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn