joneinar's kjellerstue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ordner litt demo med og uten subb. Ingen problem det. Jeg har nok subbene litt hot, så får vi se da.
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Angående å farge lyden med tonekontrollene... dette er en asketisk og puritansk tankegang som er typisk tegn på hifinevrose, og jeg har vært der selv også. Etter litt selvransakelse kom jeg til at det må da være bedre å tune lyden litt så den blir slik man liker, istedenfor å sitte og lide seg gjennom en gjengivelse man ikke engang liker, men som liksom skal være "riktig", for å følge et eller annet obskurt, audiofilt ideal med tvilsom opprinnelse. Men det er mitt syn. :)
    Sant sant. Og jeg lider meg på ingen måte gjennom musikken. Hverken på metal eller andre sjangre. Og på musikken jeg hører mest på (akustisk, jazz og mye damevokal) er jeg super fornøyd med lyden med tonekontroller av. Så den fornuftige løsningen ville nok være å beholde som det er idag og heller skru opp bassen litt de få gangene jeg syntes det blir litt tamt.

    Det ville jo også spart meg for noen kroner som kunne bli brukt på andre ting. (Savner jo skilter på VW'n som står og samler støv i garasjen)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er gjort på 2sek. Da har vi et mission
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Har visst havna på Hardkjøret, så da fortsetter jeg med noen lokale helter..

    FullSizeRender.jpg


    Dette låt veldig bra. Lenge siden jeg har spillt denne, så det har vel ikke blitt spillt på dagens oppsett i det hele tatt. Dette rocka, var nesten så jeg begynte å savne å ha hår på hodet for her kom headbanger abstinensene...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er jo et tegn på at du har riktig oppsett når du kan høre på svært ulike sjangre. Og kose deg med musikken.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^^Kjenner ikke til det bandet, men det kan være fordømt moro å gjenoppdage metal hvis man har lagt det på hylla en stund og bare har hørt på "voksenmusikk" i mellomtiden. :cool: Tror nok du er på rett spor her nå.
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Ja, det nytes mye musikk og mange forskjellige sjangre der nede. Så spørs om det ikke bare er nevrosene som gjør at det surrer og funderer så mye rundt sub.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe... Vi får se da etter du har vert her. Jeg gjør det meste feil iflg de som har peiling. Dsp, eq, overlapping mellom sub og høyttaler. Høyttalerene i fullrange på musikk. Likevel synes jeg det låter greit her.

    Gleder meg til å treffe gamle kjente ikke minst nye ansikter.
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Gleder meg veldig til å høre. Og jeg bryr meg ikke hvordan man evnt har "nådd målet". Det viktigste for meg er at ting er godt integrert, hadde jeg vært garantert å få til dette perfekt hadde jeg nok prøvd med sub uansett. Har et stereosett koblet til en tv der nede som sjelden blir brukt, som jeg kunne brukt sub på hvis ikke fornøyd med sub til hovedanlegget. Men blir for drøyt å kjøpe to til den tv'n så da testes evnt forsiktig med en først. Så vi får se hva tiden bringer.

    Tviler ikke på at ting låter heftig hos deg med subber tilkoblet. Gleder meg også til å se noen fler ansikter bak nick'ene her inne.
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Er man 'fanboy', ja så er man 'fanboy'....

    IMG_0370.jpg


    (Just for the record; ble først og fremst fan av lyden før all merch'n)
     
    Sist redigert:

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Kjellerstua er snart historie (for min del ihvertfall)....

    Nytt hus og dermed også nytt lytterom.

    IMG_1507.jpg


    Gleder seg.

    (Bildet lånt fra salgsannonsen. Ikke mine gardiner og vinduspynt)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer så mye. Er det rommet du skal holde på i? Ser jo veldig flott ut.
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Ja, dette er det som blir "mitt rom" i huset. Har ikke målene på rommet her og nå. Rommet har en L-form. Kan komme med mål og fler bilder når vi har overtatt huset (14. juli) Akustikk tiltaks tips mottas med takk :D
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Stuen på bildet er rommet som blir lytterom.

    IMG_1511.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn