Jon Fosse flytter inn i Grotten

F

fjellvåk

Gjest
Jon Fosse skal flytte inn i kunstnerboligen Grotten, han overtar dermed etter Arne Nordheim. Ett flott valg av regjeringen synes jeg. Jeg synes det er bra at vi tar oss råd til slike annerkjennelser av kunstnere på tross av mindre kloke forslag om hva boligen ellers kunne brukes til. Kjempebra!

http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7634774

V

vredensgnag

Gjest
Der er det plass til et ordentlig fint lytterom.

Siden kulturministeren i sin tale bruker "mani" og tror det er flertall for "manus", tillater jeg meg å påpeke at manus er kortform av manuskript, og at flertallsformen ikke er "mani".

Rant over.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Nordheim var poster boy for NAD og JBL da Neby var den norske NAD-importøren. Såvidt jeg husker hadde han brokoblet 3140/2140 og JBL L112 på starten av åttitallet i Grotten.

U

utgatt60135

Gjest
Det er mine bilder fra grotten faktisk. Litt sur for at de legger ut råstoff uklippet, men men. Jon Fosse høres ut som en verdig overtaker.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Lyngen skrev:
Det er mine bilder fra grotten faktisk. Litt sur for at de legger ut råstoff uklippet, men men. Jon Fosse høres ut som en verdig overtaker.
Irriterende det der, men det er vel ikke første gang du opplever det. ::)
Men du trenger ikke skamme deg. Det var ganske bra skutt.

Ser at det ikke står vintage NAD og JBL i musikkrommet. Kan du huske hva det var gubben hadde av komponenter? Vi ser et innholdsrikt rack med lave komponenter, og noen slanke høyttalere. Men det er for mørkt til at jeg kan identifisere slike saker.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.047
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Der kommer det en musikkinteressert beboer inn, det kan jeg love!
Ivrig gitarist i sin ungdom, og opptatt av rock som kulturuttrykk og musikk generelt.
Jon Fosse er en fin fyr, husker ham godt fra ungdommen da vi gikk på samme gymnaset.
En verdig arvtaker.

U

utgatt60135

Gjest
baluba skrev:
Lyngen skrev:
Irriterende det der, men det er vel ikke første gang du opplever det. ::)
Men du trenger ikke skamme deg. Det var ganske bra skutt.

Ser at det ikke står vintage NAD og JBL i musikkrommet. Kan du huske hva det var gubben hadde av komponenter? Vi ser et innholdsrikt rack med lave komponenter, og noen slanke høyttalere. Men det er for mørkt til at jeg kan identifisere slike saker.
Det er nesten et år siden de opptakene ble gjort så det er vanskelig å huske. Det låt sånn passe greit. Kjente merker. Kunne det være Dali? Tror det var NAD i racket iallefall. Ikke noe dyre greier.

Topp Bunn