Rørutstyr Jolida Music Envoy pre trenger rør tips

Luxor

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.12.2009
Innlegg
93
Antall liker
1
Sted
Vest-Agder
Torget vurderinger
4
Hei jeg ble veldig overrasket over at denne pre spiller så bra,prisen tatt i betraktning!!

Så nå tenkte jeg at jeg ville prøve meg på noen andre rør en dem som står i som jo er orginal rørene!!

Så har dere noen erfaringer med denne type pre og tube rolling tas de i mot med takk,skriv gjerne litt om hva som endret seg😊

Mvh
Luxor
 

Luxor

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.12.2009
Innlegg
93
Antall liker
1
Sted
Vest-Agder
Torget vurderinger
4
Ingen som har noen tips til tube rolling til denne Jolida pre

Prøver igjen....forslag tas i mot med takk😊
 

flor

Rørentusiast
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
238
Antall liker
26
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
3
Generelt alle typer rør produsert mellom 1950-70!Spesiell anbefaling er Telefunken og Mullard!
 
Sist redigert:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.12.2013
Innlegg
2.907
Antall liker
4.417
Sted
porsgrunn
Torget vurderinger
14
Hei ser at det er samme rør bestykning som i Jas preen jeg har 2x12at7 & x12at7,har ikke noe særlig erfaring med disse rørene,driver å skal teste ut litt rør i Jas preen nå selv, da det står ganske ymse slag i den, kan jo også informere deg om hvordan det vil utarte seg når jeg får nye røra og får spillt litt,

i rør dac-en jeg har brukt har jeg vært svært fornøyd med Tungsol rødbase mil spec 6sn7 rør, dem er kanskje ikke like varme i signaturen som for eks Mullard, men jeg syns gamle Tungsol har flott åpenhet og fokus og godt med lavnivå detaljering uten å bli pågående på noen måte/godt balansert ihvertfall min erfaring
Mvh :)
 

Luxor

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.12.2009
Innlegg
93
Antall liker
1
Sted
Vest-Agder
Torget vurderinger
4
Hei ser at det er samme rør bestykning som i Jas preen jeg har 2x12at7 & x12at7,har ikke noe særlig erfaring med disse rørene,driver å skal teste ut litt rør i Jas preen nå selv, da det står ganske ymse slag i den, kan jo også informere deg om hvordan det vil utarte seg når jeg får nye røra og får spillt litt,

i rør dac-en jeg har brukt har jeg vært svært fornøyd med Tungsol rødbase mil spec 6sn7 rør, dem er kanskje ikke like varme i signaturen som for eks Mullard, men jeg syns gamle Tungsol har flott åpenhet og fokus og godt med lavnivå detaljering uten å bli pågående på noen måte/godt balansert ihvertfall min erfaring
Mvh :)
Hei

Muligens jeg tar feil men er det ikke 2+12at7 og 12ax7 som sitter i Jasen?....det er er det som sitter i min Jolida!!
Jeg hadde jo Jasen på besøk her en stund og den spilte meget bra,men du vet denne bytte syken😎.
Nå har jeg planer om å prøve meg på litt tube rolling😁 til og begynne med!!
Så blir det oppgraderinger av kondiser og noen resistorer og hexfred.....fant en side på netter hvor du kunne få kjøpt feri modda Envoy eller diy.
Denne pre imponerer meg stort,er nesten ikke spilt på og når jeg for byttet rør fra de som sitter i originalt fra Jolida har jeg forstått det slik at det er en veldig god oppgradering!.
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
De beste 12at7 -ecc81 rørene jeg har prøvd er Brimar 6060 med T logo -gul . Helt vanvittige gode rør kjøpt hos Flor her på Torget . Kontakt Flor han har sikkert en del av disse rørene igjen . Har disse rørene i min Doge cd 6 cd spiller sammen med 4 stk Psvane 12ax7 T2 rør -veldig god match .
 

Luxor

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.12.2009
Innlegg
93
Antall liker
1
Sted
Vest-Agder
Torget vurderinger
4
Hei
Hvalross

Setter pris på svar??????Skal kontakte Flor.
Var de dyre....regner med det i og med at det er nos Brimar/Mullard vi snakker om??????
 

teddyh

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.07.2009
Innlegg
826
Antall liker
219
Her er et par linker ang de rør typer og ekvivalenter til de:
12AT7 Tubes in Stock
12AX7 Tubes in Stock

Selv har eg god erfaring med 12ax7/ecc83 rør som er produsert for orgel som eks Baldwin og Wurlitzer, dette er som regel solide rør med lang levetid
Rør som er produsert for bruk i militært utstyr er også av god kvalitet
 
Topp Bunn