jokris sin lille lydkrok

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    liker siste skiva til big bang godt, god lyd og en del gode sanger også
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Da går det riktig vei da. 8)

    Sånn btw: Hvis du skulle bumpe over Opeth -watershed på vinyl på en eller annen side så si ifra. Sliter litt med å finne et eksemplar. Og det jeg finner på ebay kommer frakten på over 100 dollar av en eller annen grunn. :-X
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    det skal jeg gjøre, har begynt vinyljakten og gleder meg veldig til å stifte bekjenntskap med opeth, har bp på vei
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Blackwater park er i alle fall heavy nok. Hehe. Skal du ha et mindre heavy opeth album (dvs prog og uten growling) så kjøp Damnation! Vakker musikk, og ikke så masete- ;D
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    shaunv skrev:
    Blackwater park er i alle fall heavy nok. Hehe. Skal du ha et mindre heavy opeth album (dvs prog og uten growling) så kjøp Damnation! Vakker musikk, og ikke så masete- ;D
    hehe, skal huske på det , er det verre enn venom mon tro ?
     
    J

    J.J

    Gjest
    Her er tråden jo .. dette visste jeg ikke ... Men det sier vel mer om meg ::) ;D

    Her skal det følges med !!

    CW III er N E S T E N like tøffe som L.S ;)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    den har ligget brakk lenge ;D ;D mer opptatt av andres tråder enn min egen ;D
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jan#jan skrev:
    Her er tråden jo .. dette visste jeg ikke ... Men det sier vel mer om meg ::) ;D

    Her skal det følges med !!

    CW III er N E S T E N like tøffe som L.S ;)
    N E S T E N ?????? CWlll er tøffere enn toget og klarer å gjenngi lyden av ett også :):) 8) 8)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Da ser det ut som jeg kan få den ene vinylpakken idag ihvertfall, kanskje begge hvis jeg er veldig heldig
    rart at en pakke fra vestlandet skal bruke kortere tid enn en fra oslo ???
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    så sant så sant, skal være veldig glad hvis jeg i det hele tatt får en pakke idag :-X :-X
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    da kom det en pakke med 9 vinylskiver gitt, men NIN var ikke med av en eller annen grunn, må sjekkes opp, har slengt opeth bp på spilleren, foreløpig inntrykk, svært så rolig og avsalppende musikk egentlig, gleder meg til å fåp spillt den 4-5 ganger slik at den setter seg mer
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    jokris skrev:
    da kom det en pakke med 9 vinylskiver gitt, men NIN var ikke med av en eller annen grunn, må sjekkes opp, har slengt opeth bp på spilleren, foreløpig inntrykk, svært så rolig og avsalppende musikk egentlig, gleder meg til å fåp spillt den 4-5 ganger slik at den setter seg mer
    Fikk NIN- the fragile på cd på lørdag, har hatt den før men blei stjælt :( , fint de kan kjøpes på nytt.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Helt klart, det er musikk jeg liker å høre på av og til, kan hende jeg har surret litt og at den er med i pakken jeg får imorgen også :)
    fikk ihvertfall begge halloween skivene, både walls of jericho og keeper of seven keys
    <megadeth er ett annet band jeg må ha to absolutte klassikere av på vinyl, peace sells og rust in peace
    noen som kan si meg hvor mye det har å si å bruke en slik vekt oppå platene ?den i midten ....
    har lyttet igjennom Opeth og må si jeg er positivt overrasket, tror dette er musikk for meg, var faktisk ett par sanger som satt seg ved første gjennomhøring , god lyd var det også
    running wild -under jolly roger og savatage - hall of the mountain king må jaktes ned også, de må nok kjøpes brukt

    men nå får jeg kose meg med det som kommer og vente 1 mnd tid på mer kjøp, garden hadde ikke alle platene jeg har bestillt av de heller, det var dårlig synes jeg, avventer svar på hva de faktisk hadde denne uken
    her er det plater fra møtley crue,wasp,og queit riot som kanskje er i faresonen ...........
    må si at jeg har kost meg med en cd den siste uken også, den ene samleplaten til twisted sister, knakende bra saker, nesten ikke en eneste svak sang på det samlealbumet
     
    J

    J.J

    Gjest
    The Garden er ikke verdens største butikk og en kan virkelig ikke forvente at dem skal sitte inne med alt til enhver tid.
    Utvalget dems syntes jeg er bra - veldig bra service og.
    Har ikke vært i den nye butikken , men det skjer snart ;D

    Støtt dem lokale platesjappene - så er det større sjans for at dem har mer skiver inne.


    Ja - Garden er min lokale sjappe ;D ;D ;D ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Fikk NIN- the fragile på cd på lørdag, har hatt den før men blei stjælt :( , fint de kan kjøpes på nytt.
    The fragile er ei knallskive. Ta's fram med jevne mellomrom :)


    jan#jan skrev:
    Støtt dem lokale platesjappene - så er det større sjans for at dem har mer skiver inne.

    Ja - Garden er min lokale sjappe ;D



    jokris skrev:
    har slengt opeth bp på spilleren, foreløpig inntrykk, svært så rolig og avsalppende musikk egentlig, gleder meg til å fåp spillt den 4-5 ganger slik at den setter seg mer
    Rolig og rolig ;)
    Jævla bra er'n iaf.

    Damnation er derimot rolig, og ei meget bra skive :)

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    kanskje ikke rolig rolig hvis du skjønner, men jeg fant roen :) hadde ventet den noe mer uptempo, damnation får bli neste da
    hvordan er de første skivene dems ?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    kanskje ikke rolig rolig hvis du skjønner, men jeg fant roen :) hadde ventet den noe mer uptempo, damnation får bli neste da
    hvordan er de første skivene dems ?
    Jobber meg bakover så vet ærlig talt ikke. Ikke annet enn det jeg har hørt på YT.
    Er neppe dårligere for å si det sånn, tror jeg :)

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jan#jan skrev:
    The Garden er ikke verdens største butikk og en kan virkelig ikke forvente at dem skal sitte inne med alt til enhver tid.
    Utvalget dems syntes jeg er bra - veldig bra service og.
    Har ikke vært i den nye butikken , men det skjer snart ;D

    Støtt dem lokale platesjappene - så er det større sjans for at dem har mer skiver inne.


    Ja - Garden er min lokale sjappe ;D ;D ;D ;D
    utvalget dems er knallbra det, det som var litt surt for meg var at jeg fikk beskjed om at de muligens ikke hadde de bruktplatene jeg hadde funnet og bestillt på siden dems, men skjønte at det hadde noe med flytting å gjøre
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    kanskje ikke rolig rolig hvis du skjønner, men jeg fant roen :) hadde ventet den noe mer uptempo, damnation får bli neste da
    hvordan er de første skivene dems ?
    Jobber meg bakover så vet ærlig talt ikke. Ikke annet enn det jeg har hørt på YT.
    Er neppe dårligere for å si det sånn, tror jeg :)

    /jan
    høres bra ut det :) skal ta en gjennomlytting på bp ikveld igjen, dro igjennom walls of jericho igår kveld og det rocka noe jævlig :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Da dukket det opp noen interesange rør idag, 16 stk rca 12ax7 blackplates, alle fra uke 14 i 1958
    disse gleder jeg meg til å få satt inn i mcintoshen i første omgang
    ellers kom det også en lp pakke fra lite nytt idag
    mye spennende og må si jeg nå har lper å kose meg meg en stund fremover
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    The Clash - live at the shea stadium er ett must for alle som har ett forhold til gruppa over alle grupper :)
    fikk flashback til jeg selv var å så på de :) var min første konsert, reiste 13 mil alene tidlig i tennåra for å få med meg denne,
    fikk med meg kraftig øresus og en heftig opplevelse , ble såpass prega av den opplevlsen at det ble mohikaner sveis to dager etter konserten, noe som vekte litt oppsikt på i den bygda jeg kom fra, var to av oss som gjorde det og bla var det en tømmerbil som tverrstillte seg i veien pga sjaførene ble opptatt å se hva faen som gikk langs veien :) gode tider
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    The Clash - live at the shea stadium er ett must for alle som har ett forhold til gruppa over alle grupper :)
    fikk flashback til jeg selv var å så på de :) var min første konsert, reiste 13 mil alene tidlig i tennåra for å få med meg denne,
    fikk med meg kraftig øresus og en heftig opplevelse , ble såpass prega av den opplevlsen at det ble mohikaner sveis to dager etter konserten, noe som vekte litt oppsikt på i den bygda jeg kom fra, var to av oss som gjorde det og bla var det en tømmerbil som tverrstillte seg i veien pga sjaførene ble opptatt å se hva faen som gikk langs veien :) gode tider
    Hehe litt av ett syn tenker jeg :)

    Liker The Clash, desverre fikk jeg aldri de med meg live.

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    må innrømme at jeg og kompisen ble noget paffe av synet vi også ;D
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    kanskje ikke rolig rolig hvis du skjønner, men jeg fant roen :) hadde ventet den noe mer uptempo, damnation får bli neste da
    hvordan er de første skivene dems ?
    Jobber meg bakover så vet ærlig talt ikke. Ikke annet enn det jeg har hørt på YT.
    Er neppe dårligere for å si det sånn, tror jeg :)

    /jan
    Den nyeste DVD/cd'en er jo et must. Deretter Watershed. Ghost Perdition er også bra. At Åkerfeldt disser denne skiva hele tiden kan jeg ikke forstå. Deliverance, Damnation og Black Park er også meget bra. Etter disse er det vel Still Life som jeg har spilt mest av de eldre. Liker bare noen enkelte låter av de andre gamle. Noe "uptempo" vil du ikke få med Opeth til nå i hvertfall, men du vil få kvalitets musikk :D
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    prnesse skrev:
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    kanskje ikke rolig rolig hvis du skjønner, men jeg fant roen :) hadde ventet den noe mer uptempo, damnation får bli neste da
    hvordan er de første skivene dems ?
    Jobber meg bakover så vet ærlig talt ikke. Ikke annet enn det jeg har hørt på YT.
    Er neppe dårligere for å si det sånn, tror jeg :)

    /jan
    Den nyeste DVD/cd'en er jo et must. Deretter Watershed. Ghost Perdition er også bra. At Åkerfeldt disser denne skiva hele tiden kan jeg ikke forstå. Deliverance, Damnation og Black Park er også meget bra. Etter disse er det vel Still Life som jeg har spilt mest av de eldre. Liker bare noen enkelte låter av de andre gamle. Noe "uptempo" vil du ikke få med Opeth til nå i hvertfall, men du vil få kvalitets musikk :D
    takker så mye, bp har begynt å sette seg nå, liker den bedre og bedre
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ett bilde til av ca 80% av rørene jeg har akkurat nå





     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    He, he.. Slår jammen meg og du - og det med god margin :eek:

    mvh
    lassemann
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn