Johnny Cash - American V

I

ijustpop

Gjest
Det er mandag som er plateslippdag i Norge. Så den er i butikkene i morgen.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Hørt igjennom denne et par ganger. Utrolig nærvær og nærve. Kanskje en smule mer lavmelt en American IV, men absolutt i samme gata. De som liker de andre må nesten bare skaffe seg denne også.

Forøvrig er lyden på platen av samme kaliber som på den forige. Har bare hørt den via headset da jeg venter på en ny boks som kan forsyne høyttalerne med strøm.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.915
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Skal ned i sjappaog sikre meg et eksempar i morgen ja ;-)

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Antall liker
1
Dette var interessant ... jeg trodde at boksen som ble utgitt etter hans død var "American V" ... men det var det tydeligvis ikke. Boksen sammen med de fire første platene er allerede en stor samling og det er en gledelig overraskelse at det kommer en til ... skal se om jeg får tatt meg en tur i morgen.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.915
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Tror du ikke den lokale sjappa holder på med opphørssalg, og ikke tar inn ny musikk :-[

Blir nødt til å bestille fra nettet!

Nemesis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2002
Antall liker
3
Kjøpte skiva i går - hørte gjennom via ipod på vei til jobb i dag.
Førsteinntrykket er godt.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.285
Torget vurderinger
2
Fantastisk fin plate. Denne vil komme høyt når årets plater skal vurderes.

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Antall liker
1
Kjøpte meg den som LP på Big Dipper i går. Men da jeg ennå ikke har hatt råd og tid til å skaffe meg en RIAA, får jeg ikke hørt den før etter at jeg har vært på ferie ...

C

Cyber

Gjest
Dette var en meget flott CD. Mange flotte sanger. Bare nydelig å høre på. Denne seiler høyt opp i platesamlingens top 20. Er Cash entusiast da, men tror mange vil finne mye å glede seg over på denne platen.

Vedlegg

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Kjøpte vinyl-skiva i dag. Fin plate med super lydkvalitet....

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

har nettopp sett dvd*en "walk the line".slett ingen ueffen film, så det føltes naturlig å sette på en plate med carlene carter etterpå.

mvh. s,

andre som har sett filmen? søt-suppe ?

O

om.s

Gjest
Så filmen for to dager siden og kjøpte American V igår, den surret her i hele ettermiddagen/kvelden, meget god skive.
Søtsuppe vil jeg nok ikke kalle filmen, men jeg synes hun gjorde sin rolle bedre enn han, om jeg kan si det slik.

Hadde American IV+noen andre Cash album fra tidligere, og idag ankommer American I, II & III, så har man hele serien.

Passer bra til mitt for tiden "folk/country mood" dette, så den er ikke sluppet i Norge enda? ;D

Ett sterkt album.

mvh

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
jepp om.s. spørst om det ikke blir en tur på bensinstasjonen borti her og kjøpe american V i dag ! mye skryt her og har jo "man comes around" fra før.

spillte forøvrig "the essential Johnny Cash" etter film-tittinga i går.

mvh, s.

O

om.s

Gjest
Nå har man fått hele Americans I-V i hus så her går det noen Johnny Cash dager i møte, selv om ikke alle har musikalske kvaliteter som V, så er det gjennomgående bra innspillinger.

mvh

Vedlegg

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Koster ikke mer enn 159,- på Big Dipper heller. Dønn rett og støyfri 180 grams pressing.......

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
795
Torget vurderinger
5
Har omsider skaffet meg plata. Etter 5-6 gjennomlyttinger er mine følelser for plata så langt følgende:

- Nok en gang god innspillingskvalitet i American-serien.
- Ingen veldige country-tendenser i noen av sporene. Dette passer meg veldig bra. Am I og II er for country for min smak. III og IV har spor litt her og der på platene som er countrypreget.
- Platen er veldig god all-over. Den har ikke disse typiske topplåtene, som særlig III og IV har. Slik som "One" (kanskje den beste av dem alle, bedre enn originalen), "Solitary man", "Hurt" og "Personal Jesus". Men den har eller ingen svake spor som det er lett å hoppe over etter noen lyttinger. Men den har noen gullkorn som "Like the 309" og "Further up on the road".
- En plate man neppe blir lei uten videre. Behagelig både til lytting og å ha på som bakgrunnsmusikk.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Koster ikke mer enn 159,- på Big Dipper heller. Dønn rett og støyfri 180 grams pressing.......
Hei, sannelig heldig du! :)
Bestilte meg denne for ei tid tilbake og fikk den levert pr post. Stor skuffelse pga svært mye støy (knitring) på de to-tre første sporene på side 1.
Dro innom BigDipper og fikk prøvespilt én til, men med samme resultat. Karen bak disken mente alle eksemplarene var fra samme pressing, og like dårlige, derfor ble det ikke noen American V på meg.
Andre som har opplevd det samme på denne plata?

Mvh

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.915
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Har ikke denne på vinyl, og dette blir litt OT, men jeg har sluttet å bestille fra Bigdipper, da 90% av alle platene jeg har fått derfra har vært såkalte "dårlige pressinger"!
Mye overflatestøy og knitring har preget de 2-3 første sporene på nesten alle sammen :-[

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.459
Torget vurderinger
28
Dette høres jo litt merkelig ut. Jeg har handlet plater der før uten de problemene du nevner. Nå har de forsåvidt vært behjelpelige de gangene jeg har fått noe jeg ikke har vært fornøyd med (dire straits Live at the BBC f.eks).

I og med at platene kommer fra samme sted så skjønner jeg ikke helt hvordan stedet man kjøper skulle ha noen innvirkning.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.915
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Sikkert bare en tilfeldighet, og de platene med feil har jeg fått byttet, men det blir litt omstendelig når jeg bor på en annen kant av landet, og ikke kan "stikke innom" butikken ;-)

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Hei, sannelig heldig du! :)
Bestilte meg denne for ei tid tilbake og fikk den levert pr post. Stor skuffelse pga svært mye støy (knitring) på de to-tre første sporene på side 1.
Dro innom BigDipper og fikk prøvespilt én til, men med samme resultat. Karen bak disken mente alle eksemplarene var fra samme pressing, og like dårlige, derfor ble det ikke noen American V på meg.
Andre som har opplevd det samme på denne plata?

Mvh
Mitt eks er eksemplarisk som sagt, men hadde en tilsvarende opplevelse med motsatt fortegn da Aerial med Kate Bush kom. En del på forumet fortalte om LP med god lyd og selv om jeg ikke har helt foten for frk. Bush kjøpte jeg et eks på Big Dipper. Plata knitret og forvrengte til det ulidelige. Big Dipper tok den tilbake og sa at hele partiet de hadde mottatt var like elendige.

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Antall liker
1
Dere gjør meg nervøse nå ... kjøpte i sommer nevnte Cash og Bush, samt Norah Jones "Come away with me" på Big Dipper. Da jeg ennå ikke har fått RIAA, har jeg ennå ikke hørt platene. Det ville jo være ergelig dersom det er slik med mine også.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Ta det med ro, gutta på BD er greie. Aldri noe problem å få byttet skiver med dårlige pressinger...

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Ta det med ro, gutta på BD er greie. Aldri noe problem å få byttet skiver med dårlige pressinger...
Enig der, god service og imøtekommende selger(e). Hadde sannsyligvis bare uflaks denne gangen.

Mvh

Topp Bunn