John Coltrane - Both Directions At Once: The Lost Album

  • Trådstarter Jim I Hendriksen 2nd Edt.
  • Startdato
J

Jim I Hendriksen 2nd Edt.

Gjest
Da vi lever i en tid der det meste som kommer ut ikke er stort annet enn glatt kjedelig ræl så er det fantastisk at man kan finne skatter fra tider da kreativiteten var på sitt høyeste.

JC på Impulse! på 60 tallet er kanskje noe av det beste og mest kreative som er kommet fra jazzen så det skal bli veldig spennende å få høre dette.


"If you heard the John Coltrane Quartet live in the early-to-mid-1960s, you were at risk of having your entire understanding of performance rewired. This was a ground-shaking band, an almost physical being, bearing a promise that seemed to reach far beyond music."

"...this is like finding a new room in the Great Pyramid." Sonny Rollins

https://www.nytimes.com/2018/06/07/arts/music/john-coltrane-lost-album-both-directions-at-once.html


AVER_31601__135363__06122018081947-1762.jpg
 
Sist redigert:

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.684
Antall liker
2.286
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Da var den bestilt hos Amazon, jeg gleder meg.:) Jeg hadde Coltrane komplett helt til denne kom ut og nå får jeg det igjen. Han er fortsatt størst.
 
J

Jim I Hendriksen 2nd Edt.

Gjest
Da har jeg endelig fått hørt på den og dette er overraskende bra! Som regel når man finner noe uutgitte greier på et loft så er det noe oppsop med dårlig lyd, det er det så absolutt ikke. Umiskjennelig JC på Impulse! og lyden er faktisk veldig bra.

Flott pressing fra QRP uten et eneste knepp el.l..

Liker man JC fra denne epoken så må den i hylla.
 
Sist redigert:
Topp Bunn