Jeg drar min del av lasset for at du ikke skal miste jobben.Jeg er i NAV.. Håper det blir bruk for noen av oss framover![]()
|
Jeg drar min del av lasset for at du ikke skal miste jobben.Jeg er i NAV.. Håper det blir bruk for noen av oss framover![]()
Tannhjul er da enda bedre.Syns det er litt merkelig at ikke flere bilmerker satser på kjede istedenfor reim. Hittil vet jeg bare om Toyota og Mercedes som bruker kjede.Bare registereim. Sånn ca fem ganger...Du har ikke byttet registerreim, termostat eller vannpumpe?
Den første er vel uungåelig, og de 2 andre kjenninger for de fleste audi-eiere etter hva jeg hører?
99 hadde tannhjul.SAAB brukte vel kjede? Min 1994-modell 9000 hadde det (hvis jeg husker rett).
Men de må jo ha opplæring...Trenger ikke lærere når elevene uansett skal rett ut i arbeidsløshet. Men trenger saksbehandlere på NAV.Interessant å sjå prognosane over framtidig lærarmangel.......![]()
Ser frem til del 2.
Kommentarfelt er rare greier -- etterhvert kan man vel anta at det er null kobling mellom hva folk går rundt og håper på og hva de tror på og hva de vet.Ser frem til del 2.
(En uendelighet av ignorante kommentarer der. Hvorfor komentere når en ikke har lest hva som står.)
Det er så mange kloke ting i Livingstons essay at det er tåpelig å sitere, egentlig. Har bestilt boken hans.Kanskje på tide å ta frem igjen Hanna Arendts The Human Condition
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Human_Condition_(book)
Om dama og tenkinga: https://plato.stanford.edu/entries/arendt/
http://www.megleselv.no/main/Krysser fingrene for at store deler av eiendomsmeglerbransjen snart automatiseres... Tenker ikke her så mye på Norge, men flere hovedsteder på kontinentet hvor jeg enten har kjøpt eller leid i årenes løp.
Da risikerer man å sitte med en usolgt bolig, og en regning til megleren på noen titusener av kroner uansett (for arbeid, annonsering, foto, prospekter, visning etc. etc.) Det er ikke slik at du slipper regningen hvis megler ikke klarer å selge boligen.Hvis man er redd for det er det bare å få verdivurdering fra mange meglere og velge den med høyest takst, når meglerhonoraret er trukket fra, og nekte å selge på bud under meglertakst.
Mange av begge typer jobber overtaes av roboter og AI. Økonomien styrer, en ansatt koster ca. 1-1,5 million pr.år. Mange penger å spare på å investere i datasystemer og roboter. Firmaer som greier å gjøre dette vil lett utkonkurrere de andre som ikke gjør det.Går tilbake til utgangspunktet, nemlig frafall av jobber.
Jeg mener tråden er vinklet alt for negativt fordi den ikke også tar hensyn til alle de idiotiske nye jobbene som blir etablert. Et godt tiltak i så måte er arkivloven med forskrifter som sørger for en evigvarende strøm av kopiering og behandling av dokumenter. Et annet effektivt tiltak er HMS-arbeidet rundt om som sørger for utallige møter og utredninger, som igjen aggregerer nye møter etc etc. Rundt om på arbeidsplassene utgjør de stillingene som egentlig produserer noe som helst, en stadig mindre del av arbeidsstokken. Dette er noe som sikkert ikke vises gjennom statistikk, idet også slike typer ikke produktiv aktivitet gjerne blir definert under "andre tjenester" eller liknende, slik at realitetene skjules.
De totalt uproduktive arbeidsoppgavene eksisterer med andre ord fortsatt - de bare holdes bedre skjult.
På Steam nå så er denne på topp om man kategoriserer etter VR og Top Sellers.