Jobb, fravær og samvittighet

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.219
Torget vurderinger
4
Espen R skrev:
kasol skrev:
Er konsulent, 0 kr når jeg er syk og syntes det er greit :) Da forstår jo alle at man er syk :p
Neppe.

Er man konsulent og tjener fett, trenger man ikke være alle dager på jobb i året for å ha nok gryn. Da kan man godt tillate seg å være "syk" i ny og ne. :)
nja vil heller si at det er en frihet jeg liker, dvs kan jobbe mye i perioder men også at det med ro når det er mindre å gjøre. Problemet er vel at det er full gass stort sett hele tiden i oljå..

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.021
Selv om jeg personlig tilhører kategorien som ikke har en eneste dag fravær, og typisk får unnagjort den årlige forkjølelsen i løpet av dag to til seks av hver sommerferie, så klarer jeg ikke å la meg irritere av de mange av mine kolleger opp gjennom årene som alltid synes å prikke inn tre-dagers i forbindelse med langhelg eller ferie. Sett bort fra den samfunnsøkonomiske kostnad så klarer jeg ikke å mobilisere annet enn medynk for folk som tilsynelatende sliter seg gjennom en hel yrkeskarriere, og dermed storparten av livet, med å bruke mer tid på å unngå å gå på jobben enn å glede seg over å ha en jobb å gå til.

Lykkeligst er den som gleder seg like mye til å gå til jobben som hjem igjen!

Topp Bunn