Jm lab sub utopia be

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Antall liker
7
Hei er det noen her som har denne suben? og meninger om den. Vurderer en i mitt system.

Mvh Helge

T

timc

Gjest
Jeg vet at Viking har hatt denne. Mener også at Lydmekk hadde den på prøve...

Mvh

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Hadde den noen mnd. her ifjor. Bruker selv JMLab Utopia Nova Be men disse spiller såpass lavt selv at suben klarte ikke å gå mye lavere enn HT og da var det lite vits. Handlet heller en Velodyne DD-18 og den gjør jobben utmerket sammen med Novaene. Står midt på bakvegg (bak lyttepos.) og spiller fremover midt imellom frontene.

Synes generelt at lukket sub er bedre enn bassrefleks. Krever dog mere av forsterkeren innebygget. My 2c.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Må si meg enig med Lydmekk i at jeg synes også lukkede suber spiller best. Jeg eide denne suben i 1 1/2 år.

T

timc

Gjest
Viking: Men den JBL subben du hadde hørt på var bassrefleks?

Mvh

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Viking: Men den JBL subben du hadde hørt på var bassrefleks?

Mvh
Nei, lukket kasse, to kasser med hver sin 15-tommer :)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.175
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Nei, lukket kasse, to kasser med hver sin 15-tommer :)
hvilke elementer?
fabrikk eller hjemmebygg
lydkvalitet?
mvh

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Det var vel JBL GTX-bilsuber i ca. 90 liters lukket kasse. Kassa i 28mm MDF. Dette spiller så stramt og med en smekk i bassen jeg ikke har hørt andre steder. Ei stortromme føles som den er STOR og massiv med et "whack". Ikke noe overheng eller rumling, kun nøyaktig bass. De virker litt slanke, helt til det VIRKELIG er bass i opptaket, da drar det til noe helt hinsides :)

Casle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
1
Spennende.
Er ikke JBL sine GTX sub'er egentlig ment for bil?

Hva slags delefilter og forsterker ble brukt til å drive de?

Mvh C :)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Delefilteret er fra subutgangen på en Rotel 1098 prosessor og forsterker var en Sunfire Cinema Grand , 5x 200w.

T

timc

Gjest
Jeg får straks en JBL W12GTI mk2 bass som jeg håper å få gjort noe fornuftig med. Tipper det blir trykkammer konstruksjon og en Crown CTs3000 til å drive den med. Bør sparke bra :)

Mvh

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Antall liker
7
Takker for innspill og erfaringer, kommer vel til å teste denne ut i mitt oppsett. Kommer eventuelt med tilbakemeldinger og meninger etterhvert.

Helge

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Hvis det er til nypris ville jeg vurdert Velodyne DD-18 eller JL Audio Fathom f133 isteden.

Topp Bunn