Jim Tomlinson / Stacey Kent

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Hei

Høyrde dette nydelege albumet i går:

Min umiddelbare tanke var at dette albumet manglar i hylla mi. Er det gitt ut på LP? Har leita rundtforbi, men finn det ikkje. Det vart spelt over eit malplassert PA-anlegg i eit akustisk sett kaotisk lokale, så lydkvaliteten på dette albumet kan eg dessverre ikkje uttale meg om.

Nokon som har tips om øvrige album frå Jim Tomlinson og Stacey Kent? Bør eg sjekke ut the Lyric?

Soundscape?

Mvh. Karl

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
41.885
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Hei LydKarl, jeg skulle liksom jobbe her og så sporer du meg av med Stacey Kent/Jim Tomlinson ;)

Jo,jeg kan absolutt anbefale The Lyric hvis Brazilian falt i smak. The Lyric er nesten like mye Stacey Kent som Tomlinson.
Av Stacey Kent album kan jeg anbefale å starte med The Boys next Door, Let yousrelf go og In Love Again.
Jeg har vel alt hun har gitt ut inkl. den nye Breakfast on the morning Tram som kanskje skuffet litt ved første gjennomspilling, men som vokser seg sterkere for hver gang jeg hører den.

Alle som liker vokaljazz bør sjekke ut disse skivene. Stacey har en litt særegen stemme, men veldig musikalsk og befriende fri for klisjeer. Musikk for sjela i de sene høstkvelder !

Hjemmesiden er her : http://www.staceykent.com/

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Det var det eg tenkte, "tar neppe lange tida før Soundscape oppdagar denne tråden". I was right ;D

Takk for tips, skal sjekke desse ut. Har vore på utkikk etter denne typen musikk i det siste og oppdaga endeleg dette flotte albumet.

Mvh. Karl

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.776
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Etter min mening har Stacey Kent nesten ingen svake album med mindre du klarer å styre unne noen christmas-skiver.

I denne rekkefølgen er alle disse lytteverdige:

Breakfast in the morning tram
Close your eyes
Let yorself go
Dreamsville

Stacey er en gave til ørene, men troligvis litt uoppdaget, eller lite profilert på våre hjemlige trakter.

Mvh
Jan P.

Topp Bunn