JIH plays...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.624
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Fick mail från Analog Tone Factory om att min one step Stand Up! är «on the way»

Har du fått ditt ex?

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    14.742
    Torget vurderinger
    2
    Nej, inte lastet ned en eneste hi rez-fil, varken dessa eller andra. Har du? Kunde kört en ny hi rez/vinyl/tape-test ;)
    Nei, har ikke brydd meg, bare lurte på om du hadde, ser at vi må sende han en e-post hvis vi vil ha dem. Har andre titler på hi rez + tape og/eller vinyl, det blir en sjekk sånn av og til men de spilles stort sett ikke. Kanskje jeg sender han en post, de hører jo til kjøpet så de kan likegjerne være her..hadde jo vært kjekt og hørt dem mot disse AAA utgivelsene hans.

Sist redigert:

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.624
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Har inte brydd mig heller (och visste inte att en må kontakta honom). Spelar aldrig hi rez så vet inte om jag tar mig bryet, men en jämförelse är ju alltid intressant.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.239
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Forretningsmulighet, last ned og selg
    eller julegave til hi-resofile…
    jeg kjenner en. .

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    14.742
    Torget vurderinger
    2
    Noen ganger i denne hobbyen så er det slik at vi får en i fleisen og tenker hva f... skjedde nå? I dag var det slik her.

Jeg har vært litt skeptisk til denne Yes tapen, har lest at det er folk som ikke er helt fornøyde der ute og ikke liker den, men samtidig så er det også slik at når man leser det folk skriver så er det også sånn at denne utgivelsen har lokket folk utpå som ikke har noe særlig forhold til tape fra tidligere og derfor har letet frem et eller annet ræl fra loft og kjeller og trodd at nå skulle de endelig få høre mastertape kvalitet fra hifien. En slik utgivelse som dette, i tillegg til T.Rex tapen som kom samtidig, er det nesten ingenting av på tape der ute så det har nok vekket interesse utenfor kjernen av tapeduster.

En annen ting som gjorde meg litt skeptisk er at den kun kommer på LPR90 tape, fordelen er at hele greia er i one go men erfaringen fra andre som gir ut på denne typen er at de er litt forsiktige med nivået og derfor mangler litt dynamikk, denne er kopiert hos RTM som jo også er produsenten av selve tapen og tenker at de vet i hvert fall hvor mye man kan røyne tapen, og det har de gjort, et skikkelig nivå på denne og her mangler det ingenting.

Jeg satte den på og fikk en svær tung vegg med Yes rett i fleisen og ble rett og slett tatt på senga, det innrømmes, så bra var dette at jeg måtte jo sjekke så fant frem en utgivelse fra Rhino i 2003, denne låter veldig bra synes jeg og satte den på, den låter rett og slett puslete i forhold, pent og detaljert men lydbilde på tapen er jo dobbel så stort. Har den også på en tidlig UK utgivelse, kanskje jeg sjekker en dag. Har ikke hørt den på Atlantic 75 serien fra AP, basert på erfaring fra andre fra denne serien så er den nok veldig bra, om den er på tape nivået tar jeg meg den friheten å tvile på. Det er faktisk sjelden det er så stor forskjell på vinylen og tape som her i dag.

Uansett så er denne plata/tapen kanonmusikk og det er skikkelig kjekt å høre musikk fra den epoken med slik lyd.

IMG_2460.jpeg

IMG_2461.jpeg

IMG_2462.jpeg

Sist redigert:
    Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    14.742
    Torget vurderinger
    2
    Fant ut at det var en stund siden capstanen på Studer maskinene hadde fått seg olje så smurte de opp i dag.

IMG_2465.jpeg

Etterpå ble det litt spilling, akkurat nå denne, aldeles nydelig som alle vet, har også Belonging på tape men synes det er enda litt bedre lyd på denne, dette låter veldig bra. Hele greia på en stappa full 12» spole.

IMG_2466.jpeg

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    14.742
    Torget vurderinger
    2
    En av de flotteste ECM utgivelsene dette synes jeg, aldeles nydelig spilt av Eliovson og Walcottt, Eliovson er en trist historie som jeg tror vi har skrevet om før men det er jo bare å gåggle hvis man er interessert. Tonstudio Bauer med Wieland i 1981 og også en av de ECM platene jeg har med best lyd i flg. megselv. Tror ikke ECM har gitt ut denne på nytt, det hadde den fortjent.

IMG_2470.jpeg

Sist redigert:

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Antall liker
    8.177
    Sted
    Under stjernene
    Noen ganger i denne hobbyen så er det slik at vi får en i fleisen og tenker hva f... skjedde nå? I dag var det slik her.

Jeg har vært litt skeptisk til denne Yes tapen, men at det er folk som ikke er fornøyd med ute og ikke liker den, men samtidig så er det også slik at når man leser det folk skriver så er det også sånn at denne utgivelsen har lokket folk utpå som ikke har noe særlig forhold til tape fra tidligere og derfor har lettet frem eller annet ræl fra loft og kjeller og fra hhv master at nå skulle de endelige kvaliteten. En slik utgivelse som dette, i tillegg til T.Rex tapen som kom samtidig, er det nesten ingenting av på tape der ute så det har nok vekket interesse utenfor kjernen av tapeduster.

En annen ting som gjorde meg litt skeptisk er at den kun kommer på LPR90 tape, fordelene er at hele greia er i one go men erfaringen fra andre som gir ut på denne typen er at de mangler litt forsiktige med nivået og derfor mangler litt dynamikk, denne er ingenting kopiert hos RTM som også er produsenten av selve tapen og tenker at de vet i hvert fall hvor mye man kan gjøre det på nivået, og dette har det godt på nivået, og dette er noe av det.

Jeg satte den på og fikk en svær tung vegg med Yes rett i fleisen og ble rett og slett tatt på senga, det innrømmes, så bra var dette at jeg måtte sjekke så fant frem en utgivelse fra Rhino i 2003, dette låter veldig bra synes jeg og satte den på, den lar rett og slett puslete i forhold, pent og detaljert men jo lydbilde på så stort er. Har den også på en UK utgivelse, kanskje jeg sjekker en dag. Har ikke hørt den på Atlantic 75 serien fra AP, basert på erfaring fra andre fra denne serien så er den nok veldig bra, om den er på tape nivået der jeg har meg den friheten å tvile på. Det er faktisk sjelden det er så stor forskjell på vinylen og tape som her i dag.

Uansett så er denne plata/tapen kanonmusikk og det er skikkelig kjekt å høre musikk fra den epoken med slik lyd.

Vis vedlegget 1156890

Vis vedlegget 1156891

Vis vedlegget 1156892
    [/SITERE]

Regner med at du også har SW boksen😉

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    14.742
    Torget vurderinger
    2
    Nei har ikke den, jeg liker det Rhino gjør med disse tapene ved å ta en flat kopi av masteren uten å tukle med den, da blir det sånn ca. slik det var dengang.

oal

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Antall liker
    2.068
    Torget vurderinger
    3
    En av de flotteste ECM utgivelsene dette synes jeg, aldeles nydelig spilt av Eliovson og Walcottt, Eliovson er en trist historie som jeg tror vi har skrevet om før men det er jo bare å gåggle hvis man er interessert. Tonstudio Bauer med Wieland i 1981 og også en av de ECM platene jeg har med best lyd i flg. megselv. Tror ikke ECM har gitt ut denne på nytt, det hadde den fortjent.

Vis vedlegget 1157812
    I min lille verden er fryktelig mange av ECM utgivelsene noe av det flotteste de har gjort, og dette er så definitivt en av dem!😊
    Hadde så absolutt fortjent en reutgivelse i luminessence serien!
    😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn