Jentetråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Med bilstereo selvsagt.
    Men seriøs lyd. Det var det ikke mange som hadde :p
    Jepp. Aller helst en svær sub bygget i kasse som tok hele bagasjerommet. Du hørte som regel bassen lenge før du så noe til bilen... ;)
    Hehe.. Føler meg truffet :)
    Her var det 2 stk 12 tommere.
    Og etter hvert 2stk 10 tommere og 1 stk 15.
    Måtte selge de 2 10 tommerene, da det holdt rikelig med den 15 tommeren :)
    Kassen var bygget etter bilen, slik at det var plass til 3 kasser øl bak den ;)
    Tider... :)
    Jepp, det høres kjent ut fra der jeg er vokst opp ja... ;)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Hifi-livet og hverdagslivet tikker og går så alt for fort. Akkurat kommet hjem fra jobb i Sarpsborg og fikk heldigvis til en tur innom Retro Vinyl. Skikkelig kul sjappe med en kul eier som var hyggelig å slå av en prat med. Fant dessverre ikke noe som skrek kjøp meg i butikken denne gangen, men fikk med meg kontaktinfo så jeg kan forhøre meg om det er noe spesifikke behov som dukker opp. Det kommer jeg nok til å benytte meg av, anbefaler å ta turen innom om anledningen byr seg.

    Ellers er det et kjekt album på vei i posten nå, glede seg!
    Album.JPG


    Have a good one, gutter. Plutselig tilbake :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.953
    Antall liker
    5.530
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Bosch kan absolutt anbefales hvis man liker krim. Michael Connelly sine bøker som serien baserer seg på er også meget gode.

    Her er en spilleliste som inneholder mye av musikken som blir brukt i serien :)
    https://tidal.com/playlist/229bcb7c-0ffa-412a-aa00-74ab7bc9b7b3

    Edit: Serien finner du på HBO, alle fem sesongene. Stort sett er de basert på to bøker i hver sesong.
     
    Sist redigert:

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Hifi-livet og hverdagslivet tikker og går så alt for fort. Akkurat kommet hjem fra jobb i Sarpsborg og fikk heldigvis til en tur innom Retro Vinyl. Skikkelig kul sjappe med en kul eier som var hyggelig å slå av en prat med. Fant dessverre ikke noe som skrek kjøp meg i butikken denne gangen, men fikk med meg kontaktinfo så jeg kan forhøre meg om det er noe spesifikke behov som dukker opp. Det kommer jeg nok til å benytte meg av, anbefaler å ta turen innom om anledningen byr seg.

    Ellers er det et kjekt album på vei i posten nå, glede seg!
    Vis vedlegget 572495

    Have a good one, gutter. Plutselig tilbake :)
    Halløjsa HiFiGirl, håber alt er godt :)

    Vi har også igen fået en dejlig LP shop på Amager (lige syd for København) efter mange års fravær, så det er et sted man gerne vil besøge: Amager Records.

    Da jeg snart skal til at opgradere min pladespiller, bliver der nok købt en del LP'er derfra når jeg når så langt. Jeg har jo en vintage Luxman PD-121 fra 1978, som jeg har modded over the years. Men den gamle Fidelity Research FR-54 arm har set bedre dage, så jeg har besluttet mig for en Jelco TK-850S eller 950S, og en Hana ML pickup. Forstærkningen herfra kommer Accuphase AD-50 modulet til at stå for. Det kan skubbes direkte ind i min Accuphase E-370, og skulle lyde virkelig godt, både med MM og MC.

    Men før jeg gør det, har jeg besluttet mig for en DAC, og jeg er nået frem til at det skal være en Luxman DA-06. Den kommer forhåbentlig i hus indenfor ca. en måned, og jeg glæder mig så meget :) Den har fået fantastiske anmeldelser overalt, og er meget detaljeret, gennemsigtig og musikalsk i lyden. Den klarer det meste digitale musik i høj opløsning, og har oven i købet en fremragende headphone amp indbygget.

    Da jeg ikke har fulgt med her i et stykke tid, aner jeg ikke hvordan det er gået hos dig med din rørforstærker. Endte du med at købe en ny? Hvis ja, hvilken?

    Mange hilsener :)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Hifi-livet og hverdagslivet tikker og går så alt for fort. Akkurat kommet hjem fra jobb i Sarpsborg og fikk heldigvis til en tur innom Retro Vinyl. Skikkelig kul sjappe med en kul eier som var hyggelig å slå av en prat med. Fant dessverre ikke noe som skrek kjøp meg i butikken denne gangen, men fikk med meg kontaktinfo så jeg kan forhøre meg om det er noe spesifikke behov som dukker opp. Det kommer jeg nok til å benytte meg av, anbefaler å ta turen innom om anledningen byr seg.

    Ellers er det et kjekt album på vei i posten nå, glede seg!
    Vis vedlegget 572495

    Have a good one, gutter. Plutselig tilbake :)
    Halløjsa HiFiGirl, håber alt er godt :)

    Vi har også igen fået en dejlig LP shop på Amager (lige syd for København) efter mange års fravær, så det er et sted man gerne vil besøge: Amager Records.

    Da jeg snart skal til at opgradere min pladespiller, bliver der nok købt en del LP'er derfra når jeg når så langt. Jeg har jo en vintage Luxman PD-121 fra 1978, som jeg har modded over the years. Men den gamle Fidelity Research FR-54 arm har set bedre dage, så jeg har besluttet mig for en Jelco TK-850S eller 950S, og en Hana ML pickup. Forstærkningen herfra kommer Accuphase AD-50 modulet til at stå for. Det kan skubbes direkte ind i min Accuphase E-370, og skulle lyde virkelig godt, både med MM og MC.

    Men før jeg gør det, har jeg besluttet mig for en DAC, og jeg er nået frem til at det skal være en Luxman DA-06. Den kommer forhåbentlig i hus indenfor ca. en måned, og jeg glæder mig så meget :) Den har fået fantastiske anmeldelser overalt, og er meget detaljeret, gennemsigtig og musikalsk i lyden. Den klarer det meste digitale musik i høj opløsning, og har oven i købet en fremragende headphone amp indbygget.

    Da jeg ikke har fulgt med her i et stykke tid, aner jeg ikke hvordan det er gået hos dig med din rørforstærker. Endte du med at købe en ny? Hvis ja, hvilken?

    Mange hilsener :)
    Hov dig kender jeg vist.
    Mvh E.S.
     

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Javist, man må jo være om sig :)
    Genkender også dine initialer, hehe
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Halløjsa HiFiGirl, håber alt er godt :)

    Vi har også igen fået en dejlig LP shop på Amager (lige syd for København) efter mange års fravær, så det er et sted man gerne vil besøge: Amager Records.

    Da jeg snart skal til at opgradere min pladespiller, bliver der nok købt en del LP'er derfra når jeg når så langt. Jeg har jo en vintage Luxman PD-121 fra 1978, som jeg har modded over the years. Men den gamle Fidelity Research FR-54 arm har set bedre dage, så jeg har besluttet mig for en Jelco TK-850S eller 950S, og en Hana ML pickup. Forstærkningen herfra kommer Accuphase AD-50 modulet til at stå for. Det kan skubbes direkte ind i min Accuphase E-370, og skulle lyde virkelig godt, både med MM og MC.

    Men før jeg gør det, har jeg besluttet mig for en DAC, og jeg er nået frem til at det skal være en Luxman DA-06. Den kommer forhåbentlig i hus indenfor ca. en måned, og jeg glæder mig så meget :) Den har fået fantastiske anmeldelser overalt, og er meget detaljeret, gennemsigtig og musikalsk i lyden. Den klarer det meste digitale musik i høj opløsning, og har oven i købet en fremragende headphone amp indbygget.

    Da jeg ikke har fulgt med her i et stykke tid, aner jeg ikke hvordan det er gået hos dig med din rørforstærker. Endte du med at købe en ny? Hvis ja, hvilken?

    Mange hilsener :)
    Hei på deg!
    Jeg har fortsatt samme forsterker (LM 845IA). Den låter godt, men jeg har litt planer fremover med tanke på støy som er en utfordring hos meg. (Og til dere som leser dette med støy, om dere vil vite hva det går i, les tråden. Gidder ikke skrive om det igjen). Så får vi se hvor jeg havner hen, intet er gitt enda ;)

    Høres ut som at det er mye spennende som skjer hos deg, hyggelig at du stikker innom tråden!

    Enjoy :)
     

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Halløjsa HiFiGirl, håber alt er godt :)

    Vi har også igen fået en dejlig LP shop på Amager (lige syd for København) efter mange års fravær, så det er et sted man gerne vil besøge: Amager Records.

    Da jeg snart skal til at opgradere min pladespiller, bliver der nok købt en del LP'er derfra når jeg når så langt. Jeg har jo en vintage Luxman PD-121 fra 1978, som jeg har modded over the years. Men den gamle Fidelity Research FR-54 arm har set bedre dage, så jeg har besluttet mig for en Jelco TK-850S eller 950S, og en Hana ML pickup. Forstærkningen herfra kommer Accuphase AD-50 modulet til at stå for. Det kan skubbes direkte ind i min Accuphase E-370, og skulle lyde virkelig godt, både med MM og MC.

    Men før jeg gør det, har jeg besluttet mig for en DAC, og jeg er nået frem til at det skal være en Luxman DA-06. Den kommer forhåbentlig i hus indenfor ca. en måned, og jeg glæder mig så meget :) Den har fået fantastiske anmeldelser overalt, og er meget detaljeret, gennemsigtig og musikalsk i lyden. Den klarer det meste digitale musik i høj opløsning, og har oven i købet en fremragende headphone amp indbygget.

    Da jeg ikke har fulgt med her i et stykke tid, aner jeg ikke hvordan det er gået hos dig med din rørforstærker. Endte du med at købe en ny? Hvis ja, hvilken?

    Mange hilsener :)
    Hei på deg!
    Jeg har fortsatt samme forsterker (LM 845IA). Den låter godt, men jeg har litt planer fremover med tanke på støy som er en utfordring hos meg. (Og til dere som leser dette med støy, om dere vil vite hva det går i, les tråden. Gidder ikke skrive om det igjen). Så får vi se hvor jeg havner hen, intet er gitt enda ;)

    Høres ut som at det er mye spennende som skjer hos deg, hyggelig at du stikker innom tråden!

    Enjoy :)
    Ked af at høre at du bokser med støj i anlægget.
    Er det brum fra forstærkeren?
    Kører du med de originale rør, eller har du monteret et andet brand?
    Eller stammer støjen måske fra strømnettet?
    Fra pladespilleren?
    Har du forbundet GROUND fra pladespilleren på forstærkerens STEL?
    Er både pladespiller og forstærker tilsluttet lysnettet i samme vægudtag, eller i 2 forskellige vægudtag (stikkontakter)?
    Andre LM ejere ser også ud til at have problemer med brum. Er der stadig støj/brum, når der ikke er tilsluttet nogen andre apparater i linieindgangene?
    Stiger støjen/brummet i niveau når du skruer op for lydniveauet, eller er den konstant i niveau?
    Har du forsøgt med et støjfilter?

    De herover nævnte spørgsmål er de første der dukker op i mit hoved, men du har jo erfaring, og har sikkert prøvet det hele af allerede, uden nogen forbedringer. På nettet taler LM ejere om "heater wires". Jeg tænker at du allerede har checket dette også?

    At elske musik kan desværre nogen gange medføre en del udfordringer, og nogen af dem er forholdsvis simple, mens andre er sværere at tackle. Jeg håber du får has på problemet.

    Jeg er jo super heldig, i og med at jeg bor i en nyrenoveret ejendom (også nyt el-net), hvor der ikke er antydning af støj fra strømnettet, og desuden har jeg aldrig ejet rørudstyr, så med fuldt skrald på volumenkontrollen, er der absolut intet at høre i højttalerne.

    Alt muligt held og lykke herfra :)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Halløjsa HiFiGirl, håber alt er godt :)

    Vi har også igen fået en dejlig LP shop på Amager (lige syd for København) efter mange års fravær, så det er et sted man gerne vil besøge: Amager Records.

    Da jeg snart skal til at opgradere min pladespiller, bliver der nok købt en del LP'er derfra når jeg når så langt. Jeg har jo en vintage Luxman PD-121 fra 1978, som jeg har modded over the years. Men den gamle Fidelity Research FR-54 arm har set bedre dage, så jeg har besluttet mig for en Jelco TK-850S eller 950S, og en Hana ML pickup. Forstærkningen herfra kommer Accuphase AD-50 modulet til at stå for. Det kan skubbes direkte ind i min Accuphase E-370, og skulle lyde virkelig godt, både med MM og MC.

    Men før jeg gør det, har jeg besluttet mig for en DAC, og jeg er nået frem til at det skal være en Luxman DA-06. Den kommer forhåbentlig i hus indenfor ca. en måned, og jeg glæder mig så meget :) Den har fået fantastiske anmeldelser overalt, og er meget detaljeret, gennemsigtig og musikalsk i lyden. Den klarer det meste digitale musik i høj opløsning, og har oven i købet en fremragende headphone amp indbygget.

    Da jeg ikke har fulgt med her i et stykke tid, aner jeg ikke hvordan det er gået hos dig med din rørforstærker. Endte du med at købe en ny? Hvis ja, hvilken?

    Mange hilsener :)
    Hei på deg!
    Jeg har fortsatt samme forsterker (LM 845IA). Den låter godt, men jeg har litt planer fremover med tanke på støy som er en utfordring hos meg. (Og til dere som leser dette med støy, om dere vil vite hva det går i, les tråden. Gidder ikke skrive om det igjen). Så får vi se hvor jeg havner hen, intet er gitt enda ;)

    Høres ut som at det er mye spennende som skjer hos deg, hyggelig at du stikker innom tråden!

    Enjoy :)
    Ked af at høre at du bokser med støj i anlægget.
    Er det brum fra forstærkeren?
    Kører du med de originale rør, eller har du monteret et andet brand?
    Eller stammer støjen måske fra strømnettet?
    Fra pladespilleren?
    Har du forbundet GROUND fra pladespilleren på forstærkerens STEL?
    Er både pladespiller og forstærker tilsluttet lysnettet i samme vægudtag, eller i 2 forskellige vægudtag (stikkontakter)?
    Andre LM ejere ser også ud til at have problemer med brum. Er der stadig støj/brum, når der ikke er tilsluttet nogen andre apparater i linieindgangene?
    Stiger støjen/brummet i niveau når du skruer op for lydniveauet, eller er den konstant i niveau?
    Har du forsøgt med et støjfilter?

    De herover nævnte spørgsmål er de første der dukker op i mit hoved, men du har jo erfaring, og har sikkert prøvet det hele af allerede, uden nogen forbedringer. På nettet taler LM ejere om "heater wires". Jeg tænker at du allerede har checket dette også?

    At elske musik kan desværre nogen gange medføre en del udfordringer, og nogen af dem er forholdsvis simple, mens andre er sværere at tackle. Jeg håber du får has på problemet.

    Jeg er jo super heldig, i og med at jeg bor i en nyrenoveret ejendom (også nyt el-net), hvor der ikke er antydning af støj fra strømnettet, og desuden har jeg aldrig ejet rørudstyr, så med fuldt skrald på volumenkontrollen, er der absolut intet at høre i højttalerne.

    Alt muligt held og lykke herfra :)
    Som nevnt, alle dine spørsmål kan besvares om du leser tråden... :)
     

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Er nu nået til side 72, og jeg læser resten om lidt.

    Jeg kom lige i tanke om en enkelt ting du kunne prøve. Elektronikbutikker med smådele har ofte en rodekasse med ferritkerner. Jeg ville prøve at købe nogen kraftige nogen, 1 kerne til hvert signalkabel, og dersom du har nogen "warts" = småbitte transformere i stikkontakten, 1 til den også. Derefter vikler du hvert signalkabel 1 gang rundt om 1 ferritkerne, og smid så lidt smule gaffatape omkring for at holde det sammen. Fortsæt til alle de nævnte kabler er viklet rundt om en ferritkerne, men hold dem mindst 15 cm fra dine højttalerkabler. Da én af mine ferritkerner ved et uheld kom ca. 10 cm fra et højttalerkabel, sprang propperne!


    Hvis det er højfrekvent støj der trænger ind i dine kabler, kan det godt tænkes at det forsvinder eller bliver næsten uhørligt. Og det er billigt at forsøge. Jeg købte 6 ferritkerner for 50 kr.

    Hvis ikke det hjælper, ser jeg ikke andre udveje, end en transistorforstærker, og jeg kan varmt anbefale Accuphase. Jeg føler med dig, HFG, og ville ønske jeg kunne hjælpe. Der er jo ingen tvivl om vi alle foretrækker lige harmonisk forvrængning, også selv om den er mange gange højere end i en SS forstærker, hvor ulige harmonisk ofte er dominerende, og turen tilbage til SS kan sikkert være hård for den der elsker rørlyd. Men der er vel generelt flere problemer med rørudstyr end med SS udstyr?
    Ny forstærker, eller ny lejlighed?

    Bedste hilsener

    P.S. Jeg ser nu at ferritkerner allerede er foreslået tidligere i tråden :(
     
    Sist redigert:

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    HFG, kender du i øvrigt Sanne Salomonsens "In a New York Minute" ?
    Det er hendes første, og indtil videre eneste "jazzede" CD, og den er efter min mening rigtig god. Det er Chris Minh Doky Quartet der akkompagnerer hende.
    Ikke mindst hendes udgave af "I can't make you love me" er fantastisk.
    Hvis du kan afspille flac-filer kan du få et download link som trøste præmie!

    ;)

    P.S. Sorry det er ikke FLAC, men WAV jeg har til download !
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.991
    Antall liker
    20.054
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    HFG, kender du i øvrigt Sanne Salomonsens "In a New York Minute" ?
    Det er hendes første, og indtil videre eneste "jazzede" CD, og den er efter min mening rigtig god. Det er Chris Minh Doky Quartet der akkompagnerer hende.
    Ikke mindst hendes udgave af "I can't make you love me" er fantastisk.
    Hvis du kan afspille flac-filer kan du få et download link som trøste præmie!

    ;)
    Kjenner ikke til denne, skal sjekke den ut. :)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Noen som aner om Wynton Marsalis & Eric Clapton - Play The Blues - Live From Jazz At Lincoln Center finnes på vinyl?

    Har letet litt på de vanlige stedene, discogs og div. annet, men finner kun CD :(

    Blir glad for tips om noen har, kjempealbum!
     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    2.129
    Sted
    Nordland
    Bosch kan absolutt anbefales hvis man liker krim. Michael Connelly sine bøker som serien baserer seg på er også meget gode.

    Her er en spilleliste som inneholder mye av musikken som blir brukt i serien :)
    https://tidal.com/playlist/229bcb7c-0ffa-412a-aa00-74ab7bc9b7b3


    Edit: Serien finner du på HBO, alle fem sesongene. Stort sett er de basert på to bøker i hver sesong.
    Takker!
    Du har sikkert rett iht HBO. Jeg skrev N’x, blir jo helt feil, er jo på Viaplay (5 sesonger) jeg ser den:eek:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.422
    Antall liker
    17.116
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Noen som aner om Wynton Marsalis & Eric Clapton - Play The Blues - Live From Jazz At Lincoln Center finnes på vinyl?

    Har letet litt på de vanlige stedene, discogs og div. annet, men finner kun CD :(

    Blir glad for tips om noen har, kjempealbum!
    Når det ikke er registrert noen utgivelse på Discogs, så finnes det høyst trolig ingen.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Noen som aner om Wynton Marsalis & Eric Clapton - Play The Blues - Live From Jazz At Lincoln Center finnes på vinyl?

    Har letet litt på de vanlige stedene, discogs og div. annet, men finner kun CD :(

    Blir glad for tips om noen har, kjempealbum!
    Når det ikke er registrert noen utgivelse på Discogs, så finnes det høyst trolig ingen.
    Det er vel det jeg har kommet frem til også etter å ha sjekket litt rundt, Synd!
     

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Noen som aner om Wynton Marsalis & Eric Clapton - Play The Blues - Live From Jazz At Lincoln Center finnes på vinyl?

    Har letet litt på de vanlige stedene, discogs og div. annet, men finner kun CD :(

    Blir glad for tips om noen har, kjempealbum!
    Når det ikke er registrert noen utgivelse på Discogs, så finnes det høyst trolig ingen.
    Det er vel det jeg har kommet frem til også etter å ha sjekket litt rundt, Synd!
    Jeg har lige stillet spørgsmålet videre til min lokale vinylpusher i København. Hvem ved, måske han kender til den?
    https://www.facebook.com/amagerrecords/

    De har den til 7 USD på allflac,com (fra CD):
    https://allflac.com/album/344651
     
    Sist redigert:

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Der er i øvrigt nogle af Aretha Franklins gamle "jazz" plader der er dejlig dejlig musik. Ikke rigtig jazz, måske mere "underholdningsmusik" som det kaldtes dengang, men det var i hendes yngre år. Lydkvaliteten er så som så, men hvad betyder det hvis man er nostalgisk og elsker musikken?

    Jeg tænker her på serien "Complete on Columbia", f.eks:
    Tiny Sparrow - The Bobby Scott Sessions
    Laughing on the outside
    m.fl.

    De 2 nævnte har jeg på flac.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Noen som aner om Wynton Marsalis & Eric Clapton - Play The Blues - Live From Jazz At Lincoln Center finnes på vinyl?

    Har letet litt på de vanlige stedene, discogs og div. annet, men finner kun CD :(

    Blir glad for tips om noen har, kjempealbum!
    Når det ikke er registrert noen utgivelse på Discogs, så finnes det høyst trolig ingen.
    Det er vel det jeg har kommet frem til også etter å ha sjekket litt rundt, Synd!
    Jeg har lige stillet spørgsmålet videre til min lokale vinylpusher i København. Hvem ved, måske han kender til den?
    https://www.facebook.com/amagerrecords/

    De har den til 7 USD på allflac,com (fra CD):
    https://allflac.com/album/344651
    Finnes nok ikke på Vinyl.

    I skrivende stund snurrer Southside Johnny's Grapefruit Moon til en kald en, og det låter fantastisk!

    Ha en fin kveld.
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.319
    Antall liker
    2.557
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Hi fi girl har du sjekket ut Fourplay og Earl Klugh? Smooth jazz ha en god kveld, hilsen fra det høye nord.
     

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Denne var mit første Kim Larsen indkøb (1973), og den har stadig en særlig plads i mit hjerte:
    20200308_135712.jpg

    Undskylder at billedet vender forkert!

    Jeg var på Amager Strand engang, mener det var i 70, for at ryge hash med vennerne, hvor Gasolin optrådte på Kastrup Fortet tæt på stranden. De var ikke blevet ret kendte endnu, og sang mest på engelsk på det tidspunkt. Man kunne nemt høre musikken, og jeg husker især ét nummer, "Silky Sally", som jeg i øvrigt aldrig siden har hørt, underligt nok. Men jeg tænkte, at de ville sgu nok blive ret populære, for der var godt med drøn på, og musikken strøg lige ind i øret på mig dengang. Allerede et år senere var Gasolin på alles læber.

    Sådan så jeg ud dengang (det røde hår):
    Søren Andersen og Keld på Bornholm.png

    Det var tider! Ovenstående billede stammer i øvrigt fra Bornholm året efter, hvor jeg og en skolekammerat lå i telt en uges tid, indtil vi ikke havde flere penge ;)
     

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Med hensyn til Fourplay, som jeg har på flac (5 eller 6 albums): De spiller meget "velpoleret" musik, men ekstremt flot optaget alt sammen. Så er der guitaristerne Chuck Loeb, Larry Carlton og Lee Ritenour, og den svenske guitarist Ulf Wakenius. De er efter min mening alle i samme genre. En smule kedeligt, men meget velpoleret, og fremragende optaget og engineered.

    Men Larry Carlton og Robben Ford har indspillet en fremragende skive sammen "Unplugged" fra 2013, som jeg godt kan lide.

    Dog må jeg sige, at når jeg lytter til fusionsmusik i den blødere ende, uden at musikken på nogen måde er beslægtet med det ovenfor nævnte, er jeg gladest for Jens Jefsen Trio, og ikke mindst hans første band (Kamæleon) som kun udgav 1 LP, som forlængst er udsolgt. På den LP, og mange øvrige af Jens Jefsens albums medvirker en genial guitarist: Uffe Steen (Jensen). Han har bl.a. indspillet et LIVE album med norske Vestbo Trio, som dog ikke fænger lige så godt hos mig som Kamæleon albummet.

    Dette album skal man ikke forbigå, hvis man støder ind i det.
    20200308_144448.jpg


    Ved ikke helt, hvorfor mine billeder vises sådan... :(

    Ovre i den mere "rigtige" ende af jazzen, holder jeg meget af "Dave Anderson's Blue Innuendo" album. Meget behagelig jazz :)
     
    Sist redigert:

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Denne var mit første Kim Larsen indkøb (1973), og den har stadig en særlig plads i mit hjerte:
    Vis vedlegget 573916
    Undskylder at billedet vender forkert!

    Jeg var på Amager Strand engang, mener det var i 70, for at ryge hash med vennerne, hvor Gasolin optrådte på Kastrup Fortet tæt på stranden. De var ikke blevet ret kendte endnu, og sang mest på engelsk på det tidspunkt. Man kunne nemt høre musikken, og jeg husker især ét nummer, "Silky Sally", som jeg i øvrigt aldrig siden har hørt, underligt nok. Men jeg tænkte, at de ville sgu nok blive ret populære, for der var godt med drøn på, og musikken strøg lige ind i øret på mig dengang. Allerede et år senere var Gasolin på alles læber.

    Sådan så jeg ud dengang (det røde hår): Vis vedlegget 573920
    Det var tider! Ovenstående billede stammer i øvrigt fra Bornholm året efter, hvor jeg og en skolekammerat lå i telt en uges tid, indtil vi ikke havde flere penge ;)
    Cool!! 8)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.991
    Antall liker
    20.054
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Bestilte en LP på Discogs, som jeg ikke anede eksisterede, før jeg hørte den på Sound Society messen
    her i Århus forrige weekend. Den optagelse slår alt, hvad jeg tidligere har hørt af indspilninger, når det kommer
    til eksplosionsagtig dynamik. Og er man til jazz med mere end bare 3-4 medlemmer i bandet, så er det bare "Løp & Kjøp", som
    I siger deroppe nord for Skagen :)

    count basie.jpg
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Bestilte en LP på Discogs, som jeg ikke anede eksisterede, før jeg hørte den på Sound Society messen
    her i Århus forrige weekend. Den optagelse slår alt, hvad jeg tidligere har hørt af indspilninger, når det kommer
    til eksplosionsagtig dynamik. Og er man til jazz med mere end bare 3-4 medlemmer i bandet, så er det bare "Løp & Kjøp", som
    I siger deroppe nord for Skagen :)

    Vis vedlegget 573932
    Må sjekkes ut. Har du nr på pressing? Ser det er flere på discogs.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    1.408
    Torget vurderinger
    2
    Bestilte en LP på Discogs, som jeg ikke anede eksisterede, før jeg hørte den på Sound Society messen
    her i Århus forrige weekend. Den optagelse slår alt, hvad jeg tidligere har hørt af indspilninger, når det kommer
    til eksplosionsagtig dynamik. Og er man til jazz med mere end bare 3-4 medlemmer i bandet, så er det bare "Løp & Kjøp", som
    I siger deroppe nord for Skagen :)

    Vis vedlegget 573932
    Må sjekkes ut. Har du nr på pressing? Ser det er flere på discogs.
    Takk for tips...jeg gikk for Near Mint 200g reissue siden de originale var kun VG på Discogs, noe som jeg stadig erfarer at ikke er bra nok da de i virkeligheten nesten alltid er Fair til VG- med mye riper etc.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.991
    Antall liker
    20.054
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Den jeg købte på Discogs (har ikke fået den endnu) er en japansk presning med flg. data:

    Label: Roulette ‎– YW-7846-RO
    Format: Vinyl, LP, Album, Reissue, Stereo
    Country: Japan
    Released: Oct 1979
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Har købt så mange på det seneste, så skal jo stoppe et sted :)
    Havde jeg haft lidt mere (så neste gang) en Bernie Grundman mastered 200g :) :)

    https://www.discogs.com/sell/item/909130764
    Hmm må lytte litt før jeg finner at den er verdt 50 euro + shipping. Har ikke rukket det enda :)

    EDIT: Har lyttet til halve albumet nå i Tidal. Og du har rett, dette er en no brainer og et must have! Har lagt inn bud på den 200 gr utgaven du linket til. Og blir ikke det akseptert, så finnes det jo andre utgaver som er gode. :)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn