Jeg vil gjerne anbefale et godt kompaktkamera.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Balticthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    Jeg vil på bakgrunn av mine egne erfaringer med et kamera jeg kjøpte for noen måneder siden.. Det jeg da la stor vekt på var: listet synkende Stor vidvinkel,høy kvalitet på bildene,manuelle muligheter,god blits,størrelse(mulig å ha i lomma)pris,zoomvidde.. Og jeg har funnet drømmekameraet!!foruten et par ting,mest en!
    Kameraet jeg kjøpte er et Panasonic Lumix DMC-LX3.. Pris fra 3550.
    Dette kameraet har en meget lyssterk linse (2.0!!dobbelt så lyssterk som f.eks 2.8) på hele 24mm!! det er 136% større synsvinkel enn 28mm.Jeg sammen lignet med et annet kamera som jeg også hadde med til Sweden rock i sommer(fordi det har 12xzoom som eg ville benytte meg av der.og jeg vurderte å kjøpe det pga det gode intrykket av LX3) det andre kameraet er det nye Lumix TZ-7 som og har veldig god vidvinkel på 25 mm.. jeg var veldig overasket over den store forskjellen det var fra 24 til 25 mm. Vidvinkel er veldig viktig for meg ved innebilder og landskap! Det er like morro hver gang noen skal ta bilder med kameraet for første gang..de begynner å rygge bakover,før de er klar over hva de får med seg i dette kameraet. zoomen er den ene anken som jeg nevnte tidligere,den er på 2.5x ikke all verden,men det ville gått på bekostning av bilde kvalitet hvis den var større,så for meg er det helt ok! Man må bare være klar over det..man kommer altså ikke spesiellt nært med dette kameraet.
    LYSFØLSOMHET! der finnes det ikke konkuranse..bildene er sylskarpe! som om jeg hadde brukt et godt speilrefleks.
    Blitsen er god for å være et kompaktkamera. det ser ikke ut som om kameraet har blits men den spretter høyt opp og er god ang røde øyne..der er jo også blits sko for separat blits! Meget bra!
    En kan bruke det helt manuellt som på et speilrefleks med fokus og alt.Det er en knapp på linsa for valg av tre aspect: 4:3, 3:2 og 16:9.
    Så til det eneste jeg ville hatt annerledes,men innser at det ville vert vanskelig,er at det ikke er innebygd linsedeksel.
    Hd video er meget god..batteritiden er også meget god! Jeg liker det tøffe retrodesignet og kvalitetsfølelsen..
    For å si det sånn..jeg kjøpte også et sony dsc 900,som jeg harsammenlignet det med,og har også sammenlignet med andre kompaktkameraer som det nye ixus 100 og det tidligere nevnte Lumix TZ-7..og bildekvalitets forskjellen er så forskjellig at en blir helt forundret..vi trodde alle at TZ-7en gav gode bilder..helt til vi sammenlignet..de er nok gode da men........

Her er noen linker om kameraet:

http://www.youtube.com/watch?v=zPOh59-Y65Q

http://www2.panasonic.com/consumer-...C-LX3K.O_11002_7000000000000005702#tabsection

http://www.dpreview.com/news/0807/08072102panasoniclx3.asp

Vedlegg

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det virker som om du har fått deg et kjempekamera.

Det eneste ankepunktet jeg har til slike små kompaktkameraer, er at man ikke har et tradisjonelt søkerbilde. Det betyr i praksis at man må holde kameraet ut fra kroppen når man tar bilder, noe som medfører et litt mindre stødig avtrekk enn om kameraet kan holdes inntil øynene/hodet når man trykker av. Men kameraet er jo såpass lett at det ikke blir den helt store skjelvingen, da.

Forøvrig er det et stort pre at du kan ta bilder i RAW-format med kameraet. Det kan ikke jeg med mitt kompaktkamera - og det er etterhvert blitt et ikke helt uvesentlig minus.

Balticthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    Ulf-B skrev:
    Det virker som om du har fått deg et kjempekamera.

Det eneste ankepunktet jeg har til slike små kompaktkameraer, er at man ikke har et tradisjonelt søkerbilde. Det betyr i praksis at man må holde kameraet ut fra kroppen når man tar bilder, noe som medfører et litt mindre stødig avtrekk enn om kameraet kan holdes inntil øynene/hodet når man trykker av. Men kameraet er jo såpass lett at det ikke blir den helt store skjelvingen, da.

Forøvrig er det et stort pre at du kan ta bilder i RAW-format med kameraet. Det kan ikke jeg med mitt kompaktkamera - og det er etterhvert blitt et ikke helt uvesentlig minus.

;) ;) også vidvinkelconverter da!! hørte at det da tilsvarte 18mm!! trykk på bildet for å forstørre..det er et pent kamera :)

Vedlegg

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    313
    Hei
    Er selv imponert over hva panasonic klarer å få til.
    Hvordan er dette i breddestørrelse? (tykkelse)
    Spør fordi jeg selv kjøpte et Sony dsc-T900 for å ha i lommen hele tiden.
    Kjøpte det mye på design og størrelse = kan ha det i lommen hele tiden.
    Har selv en Panasonic TZ-5 og dette tar enda gode bilder (forløper for TZ-7 )
    RAW er jo en kjempefordel på dette panasonic LX3

Mvh Jan I

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Glimrende kamera. Om man ikke ønsker å dra på et speilrefleks, men er villig til å akseptere et litt over middels stort kompaktkamera er dette helt topp. Gitt at man aksepterer prisen, selvsagt. De som er for jålete til å ha noe med Panasonic-logo på kan betale omtrent dobbelt så mye for Leica D-LUX 4; så godt som samme kamera, men annen logo og litt renere design.

(Bare én ting: hovedfordelen med RAW er det en kan dra ut i etterkant – og det er kanskje ikke slikt en bruker mye tid på hvis en i utgangspunktet tar bildene med kompaktkamera? Selvsagt unntak på turer der en ikke vil bære mye etc.)

Balticthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    Hei Jan. vi har tydeligvis mye likt vi..Jeg kjøpte også Sonyen for å ha det i lomma uten å merke det..for det er virkelig det du gjør med det kameraet, der er jo vanvittig slankt og kult! og stappa med finesser..men nok om det..det rekker jo bildemessig ikke opp til knærne engang..og du nevner TZ-7 som jeg ville ha meg..jeg hadde også tidligere et TZ-5 som jeg likte veldig godt med 10x zoom.. men det havnet i kulpen på hytta over natta..og jeg fant det da jeg skulle hente ei kald cider!men blei vel til at jeg tok med meg tre inn i samme slengen for p si det sånn.. :'( hehe jeg tørket kameraet to døgn over en ovn..og jaggu virket det!!!! en liten stund....hehe
    En kompis jobber på expert og jeg vurderte å kjøpe avtageren til TZ-5: ett TZ-7..vi brukte kameraet(Tz-7) flittig i Sverige og var fornøyd..helt til jeg fikk ideen om å ta identiske bilder med 7eren og mitt LX-3.. da forsto vi nesten ingenting..begynte å se om det var noe med innstilingene på 7eren. men alt var som det skulle være.. Men LX-3'n tar bare så myyye bedre bilder! uansett lysforhold og! Vi skulle tro at i sol så javnet det seg ut..og det gjor det selvfølgelig på en måte også..men det var bedre kontroll på reflekser og kontrast og sånnt..
    Det er et fantastisk kamera til størrelsen! og den er ikke så stor,men linsen stikker litt ut,men en kan ha det i ei romslig bukselumme.. :)

Vedlegg

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Mildt sagt fiffig at de bare såvidt nevner LX-3 i forbifarten*. Hovedforskjellen mellom LX-3 og Leica er såvidt jeg har skjønt jpeg-komprimeringen; men selv denne forskjellen er mildt sagt marginal.

(*Men man kan kanskje ikke forvente at hifiblader påpeker at noe er en kopi av noe langt billigere, men med et penere ytre? ;D)

Balticthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    Og at LX-3'n har det håndgrepet som de savner på Leica'n ;)
    Det er ikke stort..men det gjør at en kan betjene det med en hand! noe jeg ikke kan fatte er mulig ved en flat front,for da er en nødt til å knipe. Og det kan en ikke gjøre pga knappene på baksiden..da blir de trykket.det skjer ikke på Lumixen ;)

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    313
    Ser jeg skrev tz-5, men det er faktisk et DMC-FZ5 jeg har

litt større en disse "lommekameraene" men tar flotte bilder.
    OG så synes jeg antiristemekanismen er suveren på panasonic.

Bruker selv et canon 40D for "bedre" bilder.

Synes det er utrolig at i Leica ikke også "adopterer" grepet

Mvh Jan I

Amademus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Antall liker
    122
    Torget vurderinger
    1
    kan si meg enig i at dette er et digg kamera. Har hatt det snart et år og er skikkelig fornøyd:)))

Balticthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    Jeg vil gjerne vise effekten det har med vidvinkelen på LX-3'n i forhold til mitt nye Sony(legger ved et billde av det,14mm tykkt!!)
    Først kommer et bilde fra Sony 35mm
    Så et bilde fra Lumixen på vanlig 3.2 aspekt og neste på 16.9 ;)

Legg merke til forskjellen på det øvre bildet(Sony) og det nedre,hvor bildebrikken i Lumixen blir max utnyttet i bredden..det er utrolig hvor mye mere en får med seg på bildet..

Vedlegg

Balticthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    Nå har jeg lest hele instruksjonsboka på nettet.. har aldri åpnet den før! og lærte noen nye triks,som f.eks.dobbeleksponeringer,korrigering av skjeve bilder,resize,trimming,hvordan lage enkeltbilder av en hd videosnutt osv..det ang å hente ut enkeltbilder har jeg hatt bruk for,men gikk ut fra at den funksjonen ikke fantes. Har god tid til å finne ut av slikt no,siden jeg ligger heeeelt stille i senga på sykehus¨på sjette uka..4-5 uker igjen.. ;) Så senere begynne å trene for å få liv i musklane igjen..
    Fikk ny lyst til å ta noen fine bilder igjen når jeg kommer ut.. :)

Sånn går no dagane...

Vedlegg

R

Raptus Von Rupp

Gjest
    10-11 uker i sykehus seng........ huff da, hva galt har du gjort/skjedd ?
    Hilsen en nysjerrigper.
    Uansett...... god bedring.

Balticthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    Brukket bekkenet hvor ryggen er festet..jadddaa.... og etter noen dager fant vi ut at begge anklene var brukket og.. Det var snakk om å fly meg til trondheim for operasjon, men de tok ikke tjangs på det(skru sammen ting) Det er alt for mye nerver i bruddområdet(nedre del av ryggsøyla) så jeg har lagt akkurat som da jeg kom for å gro..ligge heeeelt stille..og ta endel bilder innimellom,for å kontrollere..

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Steikje BalticT!!!

Og jeg som bare er sykmeldt med dobbel prolaps...
    Jeg føler med deg og skammer meg over at jeg synes en smule synd på meg selv.
    Lykke til og måtte du se lyset der fremme.
    Virker foressten som om du er ved godt mot og har ironi og humor i orden. Det hjelper godt på. :)

Lykke til!

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    5
    Hyggelig å lese at noen er fornøyd med noe :) Har selv Leica D-lux4 og er sånn ca småmoderat fornøyd - men så er jeg en grinebiter av rang. Hev (dvs solgte) Nikon D80 til fordel for Leicaen og angrer ikke på det. Men å se motivet gjennom en LCD-skjerm er triste greier. Satser på at det blir en brukt Leica M8 (fordi jeg ikke har råd til en ny M9) Har hatt M3 og M2 tidligere og har vært speilreflekshater siden.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    BalticThor skrev:
    Brukket bekkenet hvor ryggen er festet..jadddaa.... og etter noen dager fant vi ut at begge anklene var brukket og.. Det var snakk om å fly meg til trondheim for operasjon, men de tok ikke tjangs på det(skru sammen ting) Det er alt for mye nerver i bruddområdet(nedre del av ryggsøyla) så jeg har lagt akkurat som da jeg kom for å gro..ligge heeeelt stille..og ta endel bilder innimellom,for å kontrollere..
    Damn. Det var ikke småtteri. Du må ha god bedring og håper du blir frisk som en fisk.

Balticthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    Joda jeg er faktisk veldig positiv..og dagane flyr forbi! jeg vet også gvor nær jeg var å ligge under bakken for uker siden! jeg datt båkover ut fra et bygg i tredje! men var veldig rådsnar og sparket fra med beina i det siste tiendedels sekund,jeg sparket rett ut slik at jeg fikk beina opp under kroppen så jeg falt vertikalt,og ikke horisontalt som jeg var på vei til! det ville vel ikke gått så bra etter 6?meter med hodet rett i asfalten!!?!
    Og selv om jeg no var heldig som fikk disse bruddene pga best mulig landing,så sa legene at veldig mye kunne gått galt det området bruddet er..altså nedre del av ryggmargen..men vi fant ut at alle skremmescenariene som ble ramset opp,de gikk jeg klar av..altså div førlighets problem..for ikke å glemme impotens!! ;) la oss si det sånn.. morfinen som jeg tok mye av i de to første ukene..fant jeg ut senere,hemmer litt av funksjonen der nede...need i say moore? ;D men jeg fant jo ut av bivirkningene på nettet.. puhh..

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.839
    Ser veldig flott ut det kameraet der, BalticThor!

Er selv på jakt etter et nytt kompaktkamera etter at Sonyen tok kvelden. Har hatt flere speilreflekser fra Nikon opp gjennom årene og har derfor kikket litt på Nikon P6000, noen som har erfaring med dette?

Balticthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    Noruego, hvis du ser lenger oppe så la jeg ved en link til en test i lyd og bilde der akkurat dette kameraet du nevner er med ;) Det er jo litt større,har ikke så rå vidvinkel og lysstyrken..det er det som ikke gjør det attraktivt for MEG ihvertfall..
    Leica'n blir testvinner over Canon G-10 og Nicon P 6000 som du nevner.. og det til en pris på 5600kr!! LX-3'n koster 2000kr (to tusen) mindre!
    Løp og kjøp!! hvis du ikke MÅ NØDT å ha masse zoom..

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.839
    BalticThor skrev:
    Noruego, hvis du ser lenger oppe så la jeg ved en link til en test i lyd og bilde der akkurat dette kameraet du nevner er med ;) Det er jo litt større,har ikke så rå vidvinkel og lysstyrken..det er det som ikke gjør det attraktivt for MEG ihvertfall..
    Leica'n blir testvinner over Canon G-10 og Nicon P 6000 som du nevner.. og det til en pris på 5600kr!! LX-3'n koster 2000kr (to tusen) mindre!
    Løp og kjøp!! hvis du ikke MÅ NØDT å ha masse zoom..
    Får vel ta meg en tur for å titte på den Lumix'en, zoom er ikke så viktig for meg når det gjelder kompaktkamera.

N

nb

Gjest
    Kamera av typen Canon PowerShot G11/SX20/NIkon G6000 og lignende blir faller litt imellom to stoler synest jeg. De er ikke små nok til at man tar det med seg "over alt" og de har ikke speilrefleksens fleksibilitet. De tar sikkert utmerkede bilder, men det viktigste er å i det hele få tatt bildet, dvs ha med seg et kamera når man trenger det.

Jeg hadde tidligere et Canon PowerShot (noen år siden nå, så modellen utgått for lenge siden). Forsåvidt et meget bra kamera, men det ble som sagt liggende igjen hjemme litt for ofte.

V

vredensgnag

Gjest
    Jeg har Lumix modellen før den som BalticThor har kjøpt, og er strålende fornøyd. Er også helt enig i at håndgrepet på Panasonics versjon banker Leica-utgaven i ergonomi.

Bruker det med forsats på mitt Spotting Scope!

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    noruego skrev:
    Er selv på jakt etter et nytt kompaktkamera etter at Sonyen tok kvelden. Har hatt flere speilreflekser fra Nikon opp gjennom årene og har derfor kikket litt på Nikon P6000, noen som har erfaring med dette?
    Fant en sammenligning av LX3 og P6000, synes denne var ganske god; bildekvalitet og en del annet teknisk er rimelig bra uansett hva en velger, så blir andre faktorer som avgjør.

Balticthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    Jeg leste den testen der..men må si at det hørtes ut som en veldig vrang fyr han der.. ::) De tingene han nevner om de retro stil knappene og det hjulet oppå har jeg aldri hatt problemer med..det er da ikke vanskelig å sku en liten knapp! Og ang funksjonshjulet så har jeg ikke enda erfart at det har skrudd på seg ufrivillig under transport,for fjøren på kulen er mye hardere på dette kameraet enn andre Panasonic kameraer. Jeg hadde et TZ-5 som har samme typen hjul,og der irriterte jeg meg grønn over dette problemet,fordi låsingen var for løs! TZ-7 er litt bedre.. men ikke så godt som LX-3 ;)
    Størrelsen synes jeg er heilt grei for ei litt rumslig lomme.

Vedlegg

Balticthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    Jeg kom over noe ekstrautstyr som jeg vil kjøpe! ved bruk sammen med mitt lovely Vixen 102 refraktor teleskop. :)
    Jeg fant også et bilde av løsningen på problemet med det manglende grepet på Leica utgaven av kameraet..ikke pent spør du meg! Skal man lime på et grep så stygt, så hadde jeg heller spart meg to tusen kroner+ kost av grepet og kjøpt Lx-3'n! ;)

Jeg fant og noen bilder tatt med LX-3'n

Solnedgang ved Huk

http://farm4.static.flickr.com/3207/3000723666_ddf8bce01c.jpg

Obsession

http://farm4.static.flickr.com/3176/2986953079_cd0350cc48.jpg

Kjeller

http://farm4.static.flickr.com/3181/2970660145_359c7aeedf.jpg

Kalde klipper

http://farm4.static.flickr.com/3293/3123524312_8bf9e8e9ca.jpg

Soloppgang over Oslo Operahus

http://farm4.static.flickr.com/3234/3133551274_c02541526a.jpg

Solnedgang over Hellestø

http://farm4.static.flickr.com/3259/3145740118_25bb3225c7.jpg

Og til siste et bilde for å illustrere "low-light capabilities":

http://farm4.static.flickr.com/3088/3097490762_40bccc7022.jpg

Vedlegg

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.431
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Bruker og er fornøyd med et Leica D-Lux 3. Savner ikke grepet, kanskje fordi jeg ikke har prøvd Lumixen. ;)

Nye Leica X1 ser jo interessant ut, men er for dyr for meg.

Balticthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    Jeg lurer på om noen vet hvor jeg kan få kjøpe et slikt uorginalt ettermarked linsedeksel som jeg fant i denne testen som jeg legger ved linken til..
    Nå har jeg forøvrig lastet ned og installert nyeste programvaren til kameraet og der var masse fine nye egenskaper,spesielt artig var det at noe jeg syntes var tungvint før,var korrigert :) Det var at: Hvis en hadde vært inni en meny og f.eks satt på raw, så måtte en tidligere,bla seg gjennom mye før en kom til raw og fikk endret det,og det er utrolig store menyer..6 sider i den.ene der.. No telte jeg 16 hovedsider totalt! NÅ vil kameraet gå rett på (i dette tilf.)raw instillingane neste gang en trykke menyknappen :) Det samme har en fått option med zoomen(ev.fokus og) slik at en kan velge om sist brukte zoom blir brukt neste gang en starter kameraet igjen
    Raskere autofokus også..under 0.5 sek! Brukerens navn kan nå også lagres i bildefilen..++
    Blir bare bedre og bedre dette kameraet 8)

http://74.125.77.132/search?q=cache...-camera-pt-3/+how to program c2 on lumix lx-3

N

nb

Gjest
    Ang. kamerarekvisita uten den spinnville prisingen på originaldeler, sjekk www.ebay.com. En del sjapper i Hong Kong som selger billig og med gratis frakt til hele verden.

V

vredensgnag

Gjest
    Hei BalticThor, takker for tipset! Sjekket på nettet og fant vedkommende som selger den fjernutløserholderen. Nå er en på vei til meg!

Forøvrig er det latterlig billig å kjøpe ting i Dolares Americanos for tiden.

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    313
    Hei BalticThor

Lagrer ikke cameraet både i Raw og jpg. når RAW er satt på?
    Forresten,det linsedekselet så genialt ut.

Mvh Jan I

N

nb

Gjest
    Jan_I skrev:
    Lagrer ikke cameraet både i Raw og jpg. når RAW er satt på?
    Forresten,det linsedekselet så genialt ut.
    Det kan man som regel velge. Enten bare RAW eller RAW + jpeg.

For de som tar mye råbilder er Bibble et kjekt program, det har kraftige funksjoner for batch-konvertering til jpeg. Koster rundt 100 dollar og er kjapt, samt mye innstillingsmuligheter for den som ønsker det. I alle fall mye bedre enn programvaren som følger med til Canon.

Balticthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    Hei Jan I.. Jo det gjør det og en kan velge forskjellige kombinasjoner..tok et bilde av kameraet og bruksanvisningen på internett samtidig.. ;)

Vedlegg

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    God bedring og gratulerer med et flott kamera.

Selv valgte jeg Panasonic TZ7 foran LX3 da jeg kjøpte kompaktkamera i sommer. Det er alltid snakk om kompromisser. HD video og 25-300 mm zoom og lavere pris var avgjørende for min del. Jeg tar mye portretter og da ønsker jeg kraftig zoom for å slippe å holde kameraet opp i ansiktet til folk. Og jeg er for lat til å etterbehandle bilder med beskjæring og slikt. Svakheten til disse kameraene er at de mangler søker. Men ellers er jeg imponert. Særlig er jeg overrasket over ansiktsgjenkjenningen, noe jeg ikke har erfaing med fra før. Da jeg skulle ta bilde av ca 20 ungdommer plasserte den hvite rammer rundt ansiktene, bortsett fra sønnen min som fikk gul ramme. Merkelige greier. Videofunksjonen overgår også all forventning. Utrolig kjekt å ha et så lite videokamera i lomma.

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    313
    Selv sto jeg også lenge i butikken og lurte på TZ7,
    og jeg vurderte også denne DMC-FT1:

Men fant ut at begge disse ble for store for et "alltid i lomma" camera

Derfor ble det Sony sitt 900 camera.
    Ikke riktig så gode bilder, men det er ALLTID i lomma nå
    (hvis jeg ikke bytter jakke og glemmer)
    Skulle selv ha et lite lommecamera med mulighet for bra HD filming

Mvh Jan I

Balticthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    TZ-7 var en drøm å bruke på Sweden Rock i sommer..25mmvidvinkel til å få godt oversiktsbilde,12x zoom så en fikk meget gode nærbilder også takket være god stabilisator. Det råeste var faktisk video opptakene av bandene! Jeg brukte ghettoblasteren og en tapebit til å dekke mic.hullene nesten helt..slik at jeg hørte lydresultatet etter å ha spilt inn video mens jeg holdt kameraet klint inni høytaleren på høyt.. og lyd resultatet etter konserten var utrolig bra!! ingen vrenging.og ren og fin lyd!
    Men skal en ha virkelig gode bilder,så er det bare en ting i lummeformat:LX3 :)

Her er to ikke spess bra bilder tatt i søsen tilstand,med TZ-7 her ser en jo zoomen på dette lille kameraet! :)

Vedlegg

Balticthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    Nå er den nyeste firmware oppgrsderingen kommet! Gratis på panasonic's side!
    Og kameraet blir bare råere og råere! og det uten at panasonic tar EI krone for det!!
    Elsker det kameraet der!! Her er noen andre som skriver hva de mener:

2.1 Firmware is a winner
    DrewWinters - 20 hours ago
    Just as others have reported, the AF speed is drastically improved - far more than I would have thought possible from a simply firmware update. I've never had any trouble with any of the firmware updates, and I've had almost all of them.

Everything else the firmware improves is just gravy, but the AF speed increase is wonderful!

All Agreed: 2.1 Firmware is a winner NEW [SIMILAR]
    Wick Smith - 8 hours ago
    I'm also impressed that Panasonic took a camera that no one was unhappy with and decided to improve on it without bringing out a new model or charging extra for it.

Congratulations to them.

-- show signature --
    -wick

[Re: All Agreed: 2.1 Firmware is a winner NEW [SIMILAR]
    Petographer - 6 hours ago
    I totally agree with the comments of Drew and Wick. I just celebrated my first anniversary with the LX3. In 5 decades of photography and more than a dozen cameras I’ve never had a camera deliver more pure fun. And now what does Panasonic give me as an anniversary gift? New firmware that takes an already great camera and makes it even better. It appears that you have been reading this forum. Thank you Panasonic. I hope you read this. Such generous effort on your part will be remembered when it comes time to purchase a new camera.
    A happy customer,

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn