Jeg trodde det var 1. april

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.246
Torget vurderinger
2
Hørte på radioen i dag at det skal betales lisens for to ekstra måneder neste år. Grunnen skal visstnok være at det ble innkrevd for lite i 1988. Nå er det aprilvær, så kanskje jeg hadde sett feil på kalenderen. Men neida........

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/12/23/486966.html

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Dette går jeg ikke med på. Blånekter. Protesterer opphøyd i [glb]uendelig[/glb] potens.

Edit: God jul, forresten. Til alle her inne og alle andre, også. Men ikke til representanter for det norske storting. De bør beordres av vår HFS-regjering til å koke i tenkeboksen.

V

villov

Gjest
Ikke noe problem for politikerne dette her. De har jo fete lønninger de..

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det er vel ikke så mye å bråke om, prisen er vel den samme, men vi får regningen i januar i stedenfor mars om jeg forstår det rett.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Det er vel ikke så mye å bråke om, prisen er vel den samme, men vi får regningen i januar i stedenfor mars om jeg forstår det rett.
Dette var intensjonen og slik blir det sikkert til slutt også. Men nå får vi en 12 mnd'ers regning i januar, altså gjeldende fra januar 2007 til jan 2008. Men vi har allerede betalt for januar og februar 2007 på forrige regning. Men de retter nok dette opp, storm i vannglass.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Dette var intensjonen og slik blir det sikkert til slutt også. Men nå får vi en 12 mnd'ers regning i januar, altså gjeldende fra januar 2007 til jan 2008. Men vi har allerede betalt for januar og februar 2007 på forrige regning. Men de retter nok dette opp, storm i vannglass.
Ja men det er jo bare på papiret. Om man en gang skulle sluttet å betale lisens ( som et huslån) ville det jo bety noe, men siden vi betaler en fast sum i året til evig tid vil det jo ikke bety noe i praksis...

T

Thomas1

Gjest
Jeg hadde ikke tv i 88 når denne blunderen ble gjort...

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Ja men det er jo bare på papiret. Om man en gang skulle sluttet å betale lisens ( som et huslån) ville det jo bety noe, men siden vi betaler en fast sum i året til evig tid vil det jo ikke bety noe i praksis...
Bare vær enig med politikervennene dine, du. Så får heller vi vanlige folk ta regningen. :D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Bare vær enig med politikervennene dine, du. Så får heller vi vanlige folk ta regningen.  :D
Jeg er vanligvis ikke enige med disse politikerne jeg, men om jeg betaler regningen i januar eller i mars er ett fett så lenge regningen er den samme, man taper tross alt minimalt med renter på to måneder... ;)

T

timc

Gjest
Hvem snakker om renter?

Saken er at man allerede har betalt for januar og februar. Dersom regningen som kommer i januar bare er for 10 måneder så er jo saken grei.

Edit: Hørte at hele greie var kansellert. Noen som kan bekrefte?

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
God jul fra Trond Giske.
Det er da det Sleske lover i linken over.

"- Det må ikke være slik at det kommer en ny regning i januar. Det er ikke aktuelt å flytte innbetalingene. Folk skal ikke få ekstra utgifter med dette."

kake

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2006
Antall liker
0
det morsomme er at dere gladelig betaler skatt av lønna, som det ikke eksisterer noen lov for i det hele tatt!
dum og naiv

Topp Bunn